[B4 1.9TDI] Problem (chyba) z nastawnikiem pompy:(
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 kwie 2007, 15:44
- Lokalizacja: Lublin
[B4 1.9TDI] Problem (chyba) z nastawnikiem pompy:(
Silnik nieregularnie szarpie, tak jakby kichał.Przede wszystkim na wolnych obrotach i najbardziej do 2 tys obrotów. W serwisie po objawach zdiagnozowali że to na 90% nastawnik pompy wtryskowej i problem w tym że jest to stary typ nastawnika - potencjometryczny. Wszędzie mówią że nie da się go regenerować. Samego używanego nastawnika nie da się raczej dokupić bo nikt nie chce pompy rozkręcać na części, i z resztą nikt nie da gwarancji że będzie on sprawny. Pomóżcie co tu zrobić w tej sytuacji????[/b]
niestety musze Cie zmartwić bo miałem ten sam problem. 3 lata temu miałem takie same objawy i po zwiedzeniu większości stacji diagnostycznych i elektroników większość mówiła to samo co napisałeś. Twierdzili że tam jest taki rdzeń który po jakimś czasie traci swoje właściwości magnetyczne i jest do wywalenia i nie da sie tego wymienić. Tak więc kupiłem inną pompe (1500zł) no i myślałem że z głowy aż do czasu kiedy pare miesięcy temu klapa i znowu to samo i znowu wymiana (tym razem 1000zł). Także nie wiem czy mam takiego pecha czy poprostu to jest największy feler tego silnika i od czasu kiedy pierwszy raz wymieniłem te pompe to już nie to auto, jest słabsze trudniej wchodzi na obroty. Może to wina złej wymiany ale zapewniano mnie że wszystko jest ok.
czesc u mnie tez ostatnio szarpało silnikiem ale nie na tak niskich obrotach tylko w przedziale 2-3 tys. obr. jak go chwile trzymalem na wyrzszych przed wyprzedzaniem potem zaczałem deptac a tu kilka razy sobie szarpnał ale potem szedł i tak sie zdarza raz na jakis czas moze w nich tak jest :?:
[ Dodano: 2007-04-11, 17:54 ]
aa i na wolnych tez chodzi rowno czasami tylko zdazy sie ze pracuje 1,2,3,4 i znowu 1,2,3,4 tak opada i wzrasta miedzy 800-1000 pojecia nie mam :roll:
[ Dodano: 2007-04-11, 17:54 ]
aa i na wolnych tez chodzi rowno czasami tylko zdazy sie ze pracuje 1,2,3,4 i znowu 1,2,3,4 tak opada i wzrasta miedzy 800-1000 pojecia nie mam :roll:
u mnie ostatnio ten problem też się pojawił, ale nie mam czasu tego sprawdzić. mój mechanik mówi, że powodem może być czujnik położenia wału (impulsator), który podaje do pompy sygnał o położeniu wału i momentu wtrysku. jak sprawdzę to napiszę. jest on na dole bloku
[ Dodano: 2007-05-03, 15:35 ]
Panowie udało mi się rozwiązać mój problem. Okazało się, że zaśniedziały styki we wtyczkach do pompy, do impulsatora, itd. Zapsiukałem WD 40 i jest ok
[ Dodano: 2007-05-03, 15:35 ]
Panowie udało mi się rozwiązać mój problem. Okazało się, że zaśniedziały styki we wtyczkach do pompy, do impulsatora, itd. Zapsiukałem WD 40 i jest ok
Witam, 1,9 tdi, 1-z, z 1993r. co kilkanaście uruchomień silnika, zdarza się, że po odpaleniu wpada na wyhższe obroty w granicach 1100-1200 obrotów, po chwli spadaja do normalnych ale każde wciśnięcie na moment gazu powoduje zejście do tych 1100-1200 i w koło, na obroty wchodzi równo, w tym czasie troche kopci na niebiesko, po chwili jazy lub stania obroty sie uspokajają. Turbo jest ok, jak sie jedzie i obroty sa powyżej 1200 jedzie ok.
Nie wiem co to jest, mechanicy rozkładaja rrece tym bardziej, że trudno akurat dojechac do ktoregos z tym objawem.
Porsze o podpowiedż
Nie wiem co to jest, mechanicy rozkładaja rrece tym bardziej, że trudno akurat dojechac do ktoregos z tym objawem.
Porsze o podpowiedż
Takie objawy robi tylko nastawnik pompy. Jest to drogi interes. Bardzo dobry fachowiec od nastawników jest w Woli Komborskiej koło Rzeszowa. Miałem to samo. U mnie na Śląsku chcieli od 900 zł. wzwyż plus robocizna i gwarancji nie dawali czy będzie działać. Pojechałem do Woli Komborskiej tam zregenerował mi własny w ciągu dosłownie godziny za 300 zł.ustawił komputerowo i nie ta AUDICA. Jest super.
Hej, tak jak pisałem u mnie takie fale pomiędzy 900, a 1100 zdarzają się raczej na biegu jałowytj podczas postoju ale też i w trakcie jazdy nie ma na to chyba reguły. Jak zdarzy się to podczas jazdy to napewno nie ustają w chwili samego zatrzymania, uspokajają się zarówno w czasie jazdy jak i postaju tj niezależnie od obrotów. Z tego co mi napisali koledzy z forum wskazanie jest na "nastawnik" i gościa okolic rzeszowa, nie wiem czy się taam nie wybiorę.
Sam mam takie pytanie do forumowiczów, czy np mógłbym zamienić ten nastawnik z innym bo tak się składa, że mój ojciec ma taka samą audi i ta jest ok - chyba jednoznacznie wskazało by mi na tą część, nie?
Sam mam takie pytanie do forumowiczów, czy np mógłbym zamienić ten nastawnik z innym bo tak się składa, że mój ojciec ma taka samą audi i ta jest ok - chyba jednoznacznie wskazało by mi na tą część, nie?
Witam forumowiczów, nie wiem czy pomogę ale ja miałem taki sam przypadek /dotyczy tylko nieregularnego szarpania silnikiem a nie falowania/ każdy macher mówił nastawnik pompy, nawet w serwisie bosha po diagnozie kompem,koszt naprawy 2000 zł, niestety na złość wszystkim /sam doszedłem/ była to wina wtrysku sterującego, zawieszałą się iglica, naprawa 600 zł, czasami wina leży w kabelku a dokładnie braku połączenia z ECU u mnie akurat niestety nie, jak to sprawdzić, odpiołem kabelek od wtrysku i audiczka zaczełą pracować równo, uprzedzam jednak że od razu wywali błąd który trzeba później skasować za darmo lub nie, ale przynajmniej wiadomo co jest, choć większość pewnie i tak powie "VAG" tyle że wiem z doświadczenia że komp nie wystarczy potrzebny ktoś prawidłowo analizujący logi a z tym gorzej u współczesnych macherów, więcej mozna się nauczyć na forum. Pozdr.
Cześć, dodaję do tego co powiedziałem wcześniej, że podczas badania na kompie mojej audi 80 1,9 tdi - 1Z, z roku 1993 wykazało taki błąd
" 021-czujnik położenia suwaka - za niski sygnał EDC 15.T"
Mechanik (mgr inż. - hehe) nie potrafił tego zinterpretować tym bardziej ja. Objaw jaki opisałem wyżej pojawia się nadal nawet po usunięciu tego błędu, co ciekawe, jak po jakims czasie pojechałem do tego samego gościa podłączyc kompa jeszcze raz, to błędu nie było, a objawy sa do tej pory.
W sumie to teraz nie wiem czy ten jednorazowo zczytany błąd ma jakies znaczenie dla moich objawów. Co on oznacza?
Ps: wskazanie na nastawnik przez niektórych z was nie wiem czy jest trafne, rozmawiałem z tym specem z okolic Rzeszowa i on odesłał mnie do gościa z Dębicy, moja pomba podobno działa na potencjomentr a on jedynuie robi z indukcyjnymi.
" 021-czujnik położenia suwaka - za niski sygnał EDC 15.T"
Mechanik (mgr inż. - hehe) nie potrafił tego zinterpretować tym bardziej ja. Objaw jaki opisałem wyżej pojawia się nadal nawet po usunięciu tego błędu, co ciekawe, jak po jakims czasie pojechałem do tego samego gościa podłączyc kompa jeszcze raz, to błędu nie było, a objawy sa do tej pory.
W sumie to teraz nie wiem czy ten jednorazowo zczytany błąd ma jakies znaczenie dla moich objawów. Co on oznacza?
Ps: wskazanie na nastawnik przez niektórych z was nie wiem czy jest trafne, rozmawiałem z tym specem z okolic Rzeszowa i on odesłał mnie do gościa z Dębicy, moja pomba podobno działa na potencjomentr a on jedynuie robi z indukcyjnymi.