[80 B4 1.9 tdi 1z '97 cabrio] Problem z nastawnikiem? Pomocy
[80 B4 1.9 tdi 1z '97 cabrio] Problem z nastawnikiem? Pomocy
Witam serdecznie.
Pisze z problemem, ktore mnie doprowadza do szalu. Mianowice nie dzieje sie nic dopoki silnik nie zagrzeje sie do 90 C. Natomiast gdy jest ciepły podczas jazdy na dowolnych obrotach i kazdym biegu po odjeciu gazu jest szrpniecie. Zazwyczaj gdy jade ze stala predkoscia i puszczam gaz. Dowiedzialem sie od pompiarza, ze moze byc to przyczyna nastawnika. tyle ze oddalem mu auto do regulacji nastawnika i nic sie nie poprawilo. Jedynie auto zrobilo sie troche bardziej mulowate przy starcie. Kiedy mu o tym powiedzialem twierdzil ze z nastawnikiem jest ok a te szarpniecia moga byc powodowane przez zuzyte przeguby wewnetrzne ?? :roll: Co ja mam myslec koledzy? Spotkaliscie sie juz z tym?
Z kolei ktos inny mi powiedzial ze audi tak ma bo nie ma kola dwumasowego ktore powoduje plynnosc przy odejmowaniu gazu. Nie jestem specjalista dlatego nie wiem co myslec. Ile ludzi tyle roznych opinii.
Pisze z problemem, ktore mnie doprowadza do szalu. Mianowice nie dzieje sie nic dopoki silnik nie zagrzeje sie do 90 C. Natomiast gdy jest ciepły podczas jazdy na dowolnych obrotach i kazdym biegu po odjeciu gazu jest szrpniecie. Zazwyczaj gdy jade ze stala predkoscia i puszczam gaz. Dowiedzialem sie od pompiarza, ze moze byc to przyczyna nastawnika. tyle ze oddalem mu auto do regulacji nastawnika i nic sie nie poprawilo. Jedynie auto zrobilo sie troche bardziej mulowate przy starcie. Kiedy mu o tym powiedzialem twierdzil ze z nastawnikiem jest ok a te szarpniecia moga byc powodowane przez zuzyte przeguby wewnetrzne ?? :roll: Co ja mam myslec koledzy? Spotkaliscie sie juz z tym?
Z kolei ktos inny mi powiedzial ze audi tak ma bo nie ma kola dwumasowego ktore powoduje plynnosc przy odejmowaniu gazu. Nie jestem specjalista dlatego nie wiem co myslec. Ile ludzi tyle roznych opinii.
proponuje vag-iem sprawdzić grupę 006 i wskazania czujników pedałów sprzęgła i hamulca ma być tak po naciśnięciu sprzęgła 100 tylko hamulca 011 obu pedałów 111 , proponował bym tez sprawdzić wtrysk sterujący oporność 90-120ohm i test młotkowy oraz czujnik wału i trzeba sprawdzić grupę 007 temp paliwa, dolotu i silnika a jakieś błędy na vag-u są ?.
Zaraz po zakupie vag pokazal bledy ABS. Czujnik swirowal i czasem niepotrzebnie zalaczal ABS. Wyczyscilem go i do dzis jest ok. Bledy skasowalismy i w poniedzialek jade znow na vag-a i zobaczymy co wykarze. Sprawdze rowniez to co Kostrz mi doradzil. Wroce z wiesciami w poniedzialek, zobaczymy co sie okaze.
Kostrz dobrze prawi, dodał bym od siebie sprawdzenie czy kabel do czujnika położenia wału nie ma przebicia.
Miałem cyrki, występowały takie porządne szarpnięcia, jakby miał nagle odcięte paliwo podczas gwałtownego przyspieszania. A później się pojawiały w losowych momentach.
Kabel od czujnika położenia wału wyglądał ok, dopiero później go wyjąłem z auta i się okazało, że ma mikro przetarcie i czasami zwiera do masy....
Miałem cyrki, występowały takie porządne szarpnięcia, jakby miał nagle odcięte paliwo podczas gwałtownego przyspieszania. A później się pojawiały w losowych momentach.
Kabel od czujnika położenia wału wyglądał ok, dopiero później go wyjąłem z auta i się okazało, że ma mikro przetarcie i czasami zwiera do masy....
Witam ponownie.
Bylem w piatek na vag-u. Co dziwne nie ma zadnych bledow. Wszystko dziala ok. Sprawdzilem wszystkie rzeczy wg. wskazan kolegi Kostrza i rowniez wszystko gra.
Zaczynam coraz bardziej podejrzewac ten nastawnik. Moim zdaniem powinienem znalezc pozadnego pompiarza, ktory ustawi go na komputerza tak jak powinno byc.
[ Dodano: 2012-06-12, 12:57 ]
Tak a propo. Nie zna ktos czasem dobrego pompiarza lub osoby, ktora ma mozliwosci odpowiedniej regulacji nastawnika z okolic Poznania?
Bylem w piatek na vag-u. Co dziwne nie ma zadnych bledow. Wszystko dziala ok. Sprawdzilem wszystkie rzeczy wg. wskazan kolegi Kostrza i rowniez wszystko gra.
Zaczynam coraz bardziej podejrzewac ten nastawnik. Moim zdaniem powinienem znalezc pozadnego pompiarza, ktory ustawi go na komputerza tak jak powinno byc.
[ Dodano: 2012-06-12, 12:57 ]
Tak a propo. Nie zna ktos czasem dobrego pompiarza lub osoby, ktora ma mozliwosci odpowiedniej regulacji nastawnika z okolic Poznania?
tez mialem akcje z przerywaniem,szarpaniem,odlacz pin nr 43 w kompie (bialo niebieski) lub odepnij wtyczke ze skrzyni ,jak pomorze to nastawnik padniety lub czujnik temp w pompie pada. jak dalej to samo ,to powietrze w ukladzie i trzeba sprawdzic od zbiornika bo filtr i wszystko po uciskac ( najlepiej nowe uciski ) wymienic filtr paliwa na mniejszy np z opla corsy b 1,7 ( lzej ma pompa i te filtry nigdy nie przepuszcza powietrza )
u mnie jak tak zrobilem przerywanie zniklo do dzis,a mastawnik i tak mialem troche przybrudzony.
u mnie jak tak zrobilem przerywanie zniklo do dzis,a mastawnik i tak mialem troche przybrudzony.