Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 tdi 1z '97 cabrio] Problem z nastawnikiem? Pomocy

ODPOWIEDZ
K1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 kwie 2010, 11:06
Lokalizacja: Szamotuły/Poznań

[80 B4 1.9 tdi 1z '97 cabrio] Problem z nastawnikiem? Pomocy

Post autor: K1 » 31 maja 2012, 11:35

Witam serdecznie.

Pisze z problemem, ktore mnie doprowadza do szalu. Mianowice nie dzieje sie nic dopoki silnik nie zagrzeje sie do 90 C. Natomiast gdy jest ciepły podczas jazdy na dowolnych obrotach i kazdym biegu po odjeciu gazu jest szrpniecie. Zazwyczaj gdy jade ze stala predkoscia i puszczam gaz. Dowiedzialem sie od pompiarza, ze moze byc to przyczyna nastawnika. tyle ze oddalem mu auto do regulacji nastawnika i nic sie nie poprawilo. Jedynie auto zrobilo sie troche bardziej mulowate przy starcie. Kiedy mu o tym powiedzialem twierdzil ze z nastawnikiem jest ok a te szarpniecia moga byc powodowane przez zuzyte przeguby wewnetrzne ?? :roll: Co ja mam myslec koledzy? Spotkaliscie sie juz z tym?

Z kolei ktos inny mi powiedzial ze audi tak ma bo nie ma kola dwumasowego ktore powoduje plynnosc przy odejmowaniu gazu. Nie jestem specjalista dlatego nie wiem co myslec. Ile ludzi tyle roznych opinii.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 31 maja 2012, 14:29

Szukał bym bardziej przyczyny w skrzyni,. mechaniżmie różnicowym, wybitych półosiach, przegubach i tarczy sprzegłowej. Nastawnik nic to tego raczej miał nie będzie.

Auto moze być mułowate, bo może dawke Ci zmniejszył ten "mechanik"

K1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 kwie 2010, 11:06
Lokalizacja: Szamotuły/Poznań

Post autor: K1 » 31 maja 2012, 14:41

Przeguby zewnetrzne byly przeze mnie wymieniane, kurcze nic wiecej mi na mysl nie przychodzi.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 31 maja 2012, 15:51

dzwiwne, że tak przy odpuszczeniu gazu... można by pomyśleć że zerwana poduszka. ALe to sie dzieje tylko gdy sie silnik nagrzeje - zagadkowo.

K1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 kwie 2010, 11:06
Lokalizacja: Szamotuły/Poznań

Post autor: K1 » 31 maja 2012, 23:18

Gdy jest nagrzany czuc najbardziej. Jak jest zimny to mniej szarpie. Jest to jedno szarpniecie zaraz po odjeciu gazu jakby ktos gwaltownie odcial paliwo.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 cze 2012, 00:39

Podmień wtrysk sterujący.
Rozumiem, że taką podstawę jak podłączenie VAGa zrobiłeś?

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 01 cze 2012, 07:27

proponuje vag-iem sprawdzić grupę 006 i wskazania czujników pedałów sprzęgła i hamulca ma być tak po naciśnięciu sprzęgła 100 tylko hamulca 011 obu pedałów 111 , proponował bym tez sprawdzić wtrysk sterujący oporność 90-120ohm i test młotkowy oraz czujnik wału i trzeba sprawdzić grupę 007 temp paliwa, dolotu i silnika a jakieś błędy na vag-u są ?.

K1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 kwie 2010, 11:06
Lokalizacja: Szamotuły/Poznań

Post autor: K1 » 01 cze 2012, 12:02

Zaraz po zakupie vag pokazal bledy ABS. Czujnik swirowal i czasem niepotrzebnie zalaczal ABS. Wyczyscilem go i do dzis jest ok. Bledy skasowalismy i w poniedzialek jade znow na vag-a i zobaczymy co wykarze. Sprawdze rowniez to co Kostrz mi doradzil. Wroce z wiesciami w poniedzialek, zobaczymy co sie okaze.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 01 cze 2012, 15:27

Kostrz dobrze prawi, dodał bym od siebie sprawdzenie czy kabel do czujnika położenia wału nie ma przebicia.

Miałem cyrki, występowały takie porządne szarpnięcia, jakby miał nagle odcięte paliwo podczas gwałtownego przyspieszania. A później się pojawiały w losowych momentach.
Kabel od czujnika położenia wału wyglądał ok, dopiero później go wyjąłem z auta i się okazało, że ma mikro przetarcie i czasami zwiera do masy....

K1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 kwie 2010, 11:06
Lokalizacja: Szamotuły/Poznań

Post autor: K1 » 11 cze 2012, 11:57

Witam ponownie.

Bylem w piatek na vag-u. Co dziwne nie ma zadnych bledow. Wszystko dziala ok. Sprawdzilem wszystkie rzeczy wg. wskazan kolegi Kostrza i rowniez wszystko gra.
Zaczynam coraz bardziej podejrzewac ten nastawnik. Moim zdaniem powinienem znalezc pozadnego pompiarza, ktory ustawi go na komputerza tak jak powinno byc.

[ Dodano: 2012-06-12, 12:57 ]
Tak a propo. Nie zna ktos czasem dobrego pompiarza lub osoby, ktora ma mozliwosci odpowiedniej regulacji nastawnika z okolic Poznania?

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 20 cze 2012, 21:32

tez mialem akcje z przerywaniem,szarpaniem,odlacz pin nr 43 w kompie (bialo niebieski) lub odepnij wtyczke ze skrzyni ,jak pomorze to nastawnik padniety lub czujnik temp w pompie pada. jak dalej to samo ,to powietrze w ukladzie i trzeba sprawdzic od zbiornika bo filtr i wszystko po uciskac ( najlepiej nowe uciski ) wymienic filtr paliwa na mniejszy np z opla corsy b 1,7 ( lzej ma pompa i te filtry nigdy nie przepuszcza powietrza )

u mnie jak tak zrobilem przerywanie zniklo do dzis,a mastawnik i tak mialem troche przybrudzony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl