Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 TDI 1Z] ..problem z obrotami ...

bogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 11 gru 2006, 18:40
Lokalizacja: Irlandia

[1,9 TDI 1Z] ..problem z obrotami ...

Post autor: bogi » 19 maja 2007, 15:23

Witam ..problem jest taki ze jak odpalam auto to obroty od razu na chwile podskakuja do 1300-1400 a za chwile spadaja na ok 1200..i tak juz sie trzymaja ..dopiero jak nacisne pedal hamulca to spadaja w okolice 1000-1100.. czasami schodza ponizej 1000 ale bardzo zadko ...czy ktos mial podobny problem ??
Ostatnio zmieniony 19 maja 2007, 20:46 przez bogi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 19 maja 2007, 17:14

Co na to VAG :?:

bogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 11 gru 2006, 18:40
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: bogi » 19 maja 2007, 17:38

z tym wlasnie jest problem ...bylem podlaczyc go na kompa ..ale niestety nie udalo im sie ..nie mogli sie polaczyc ..takze mam "problemik "....

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 19 maja 2007, 17:39

moze cos z podcisnieniem i nadcisnieniem? sprawdz przewody :-/

bogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 11 gru 2006, 18:40
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: bogi » 19 maja 2007, 17:51

gen .zrobilem przeglad przewodow ..ale nie widze nic ..jedynie przewod doprowadzajacy powietrze do turbo byl uszkodzony ..ale naprawilem to ...i jak na razie bez zmian ..dodam ze dodatkowo jest bardzo slaba ..tak jakby nie bylo turbo ..nie wiem czy to moze byc od tego ?

Awatar użytkownika
mtworus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 13 mar 2007, 13:40
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » 21 cze 2007, 14:01

ja tez mam podobny problem....tzn zaraz po odpaleniu jest spox...ale już po kilkunastu sekundach obroty rozną tak do 1500 i się utrzymują.........

co to może być :-/

keitel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 sie 2007, 23:27

[B4 1.9TDI 1Z] Problem z obrotami

Post autor: keitel » 05 sie 2007, 23:34

Witam
Tydzień temu zakupiłem Audi 80 1.9TDI. I od samego początku mam problem. A mianowicie na całym zakresie auto bardzo wolno wchodzi na obroty. Przeczytałem wiele tematów o słabej mocy o zaworku N75 o turbince ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Sytuacja wygląda tak:
Włączam silnik - pali bez problemów i ma 950obrotów
Wciskam pedał gazu na 1 i auto bardzo powoli się rozpędza
Podobnie jest na innych biegach. Wyjechałem na autostradę i auto na 3 biegu powoli potrafiło się rozpędzić do około 120km/h. Miało koło 4500obrotów. Wrzuciłem 4 i prędkość doszła do około 130-140km/h i obroty się zatrzymały na 3800 i nie chciały podejść wyżej.
Kolejna sprawa jest taka - jak na postoju wciskam gaz to węże od turbo są miękkie. Po ściągnięciu wężyka z zaworku N75 nie ma żadnego podciśnienia.
Czy jedno z drugim może być powiązane?
Ostatnio zmieniony 06 sie 2007, 09:21 przez keitel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 05 sie 2007, 23:44

N75 to sterowanie sprężarką więc ścieśle się wiąże. Trzeba podłączyć autko pod kompa u fachury i się okarze co i jak.

ale chyba turbina do wymiany :-/


a nie kopci :?:

keitel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 sie 2007, 23:27

Post autor: keitel » 05 sie 2007, 23:48

Czyli jakby ten N75 był uwalony to węże od turbo mogą być miekkie?
A to sczytanie błędów można zrobić samemu? Mam jeszcze kadetta i tam jak sie zewrze odpowiednie piny w tym złączu to na desce rozdzielczej zaczyna pokazywać wszystkie błędy. Jak dzwoniłem po fachurach we Wrocławiu to ceny się zaczynały od 150zł a niektórzy jeszcze dodatkowo mówili, że jak się audi podłącza pdo kompa to można tylko sprawdzić kąt wtrysku i czujnik ABS. Prawda to jest czy bzdura?

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 05 sie 2007, 23:54

Różnie można zczytać zależy od modelu.
Normalnie jak masz silnik 1Z to można z silnika zczytać prawie wszystko łącznie z nr silnika ;-) a że 150 kosztuje to proponuję sie wstrzymać bo z okolic może jakaś dusza się ujawni że ma VAGCOMa i ci pomoże.

keitel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 sie 2007, 23:27

Post autor: keitel » 09 sie 2007, 17:04

Pojechałem dziś na podłączenie na kompa i nie wykryło żadnych usterek. Mechanik stwierdził, że pewnie jest uszkodzona turbinka. Ale jak pojechałem do specy od turbinek to oni stwierdzili , że turbinka jest w porządku i oni by szukali awarii gdzie indziej. Co teraz mogę samemu sprawdzić a czego nie mógł sprawdzić komp?

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 09 sie 2007, 19:47

kolego sprawdź przepływomierz! kiedyś miałem podobny problem i wymieniłem przepławkę i jest ok. pozdrawiam i życzę szerokości______________________piachu

keitel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 sie 2007, 23:27

Post autor: keitel » 09 sie 2007, 22:25

A jak można sprawdzic ten przepływomierz?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 sie 2007, 08:22

Odłącz wtyczke od przepływki i sie przejedź. Jeżeli nie zauważysz żadnej różnicy to znalazłeś przyczynę jeżeli jeszcze bardziej straci moc to szukaj gdzie indziej. Sprawdź wszystkie węże od turbo do Ic i do kolektora ssącego. Sprawdź wężyk ciśnieniowy który idzie od IC do komputera. Napisz jak to posprawdzasz

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 10 sie 2007, 10:30

keitel pisze:Pojechałem dziś na podłączenie na kompa i nie wykryło żadnych usterek. Mechanik stwierdził, że pewnie jest uszkodzona turbinka. Ale jak pojechałem do specy od turbinek to oni stwierdzili , że turbinka jest w porządku i oni by szukali awarii gdzie indziej. Co teraz mogę samemu sprawdzić a czego nie mógł sprawdzić komp?

jesli komputer nie zarejestrowal zadnych bledow to najlepiej bylo by zrobic testy dynamiczne, bez tego to jedynie mozna wrozyc z fusow i eliminowac po kolei najbardziej prawdopodobne przyczyny ... Wroclaw to duze miasto poszukaj jakiejs dobrej duszy z vagiem na laptopie.

pzdr
jas

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga