[1,9 TDI 1Z] ..problem z obrotami ...
[1,9 TDI 1Z] ..problem z obrotami ...
Witam ..problem jest taki ze jak odpalam auto to obroty od razu na chwile podskakuja do 1300-1400 a za chwile spadaja na ok 1200..i tak juz sie trzymaja ..dopiero jak nacisne pedal hamulca to spadaja w okolice 1000-1100.. czasami schodza ponizej 1000 ale bardzo zadko ...czy ktos mial podobny problem ??
Ostatnio zmieniony 19 maja 2007, 20:46 przez bogi, łącznie zmieniany 1 raz.
[B4 1.9TDI 1Z] Problem z obrotami
Witam
Tydzień temu zakupiłem Audi 80 1.9TDI. I od samego początku mam problem. A mianowicie na całym zakresie auto bardzo wolno wchodzi na obroty. Przeczytałem wiele tematów o słabej mocy o zaworku N75 o turbince ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Sytuacja wygląda tak:
Włączam silnik - pali bez problemów i ma 950obrotów
Wciskam pedał gazu na 1 i auto bardzo powoli się rozpędza
Podobnie jest na innych biegach. Wyjechałem na autostradę i auto na 3 biegu powoli potrafiło się rozpędzić do około 120km/h. Miało koło 4500obrotów. Wrzuciłem 4 i prędkość doszła do około 130-140km/h i obroty się zatrzymały na 3800 i nie chciały podejść wyżej.
Kolejna sprawa jest taka - jak na postoju wciskam gaz to węże od turbo są miękkie. Po ściągnięciu wężyka z zaworku N75 nie ma żadnego podciśnienia.
Czy jedno z drugim może być powiązane?
Tydzień temu zakupiłem Audi 80 1.9TDI. I od samego początku mam problem. A mianowicie na całym zakresie auto bardzo wolno wchodzi na obroty. Przeczytałem wiele tematów o słabej mocy o zaworku N75 o turbince ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Sytuacja wygląda tak:
Włączam silnik - pali bez problemów i ma 950obrotów
Wciskam pedał gazu na 1 i auto bardzo powoli się rozpędza
Podobnie jest na innych biegach. Wyjechałem na autostradę i auto na 3 biegu powoli potrafiło się rozpędzić do około 120km/h. Miało koło 4500obrotów. Wrzuciłem 4 i prędkość doszła do około 130-140km/h i obroty się zatrzymały na 3800 i nie chciały podejść wyżej.
Kolejna sprawa jest taka - jak na postoju wciskam gaz to węże od turbo są miękkie. Po ściągnięciu wężyka z zaworku N75 nie ma żadnego podciśnienia.
Czy jedno z drugim może być powiązane?
Ostatnio zmieniony 06 sie 2007, 09:21 przez keitel, łącznie zmieniany 1 raz.
Czyli jakby ten N75 był uwalony to węże od turbo mogą być miekkie?
A to sczytanie błędów można zrobić samemu? Mam jeszcze kadetta i tam jak sie zewrze odpowiednie piny w tym złączu to na desce rozdzielczej zaczyna pokazywać wszystkie błędy. Jak dzwoniłem po fachurach we Wrocławiu to ceny się zaczynały od 150zł a niektórzy jeszcze dodatkowo mówili, że jak się audi podłącza pdo kompa to można tylko sprawdzić kąt wtrysku i czujnik ABS. Prawda to jest czy bzdura?
A to sczytanie błędów można zrobić samemu? Mam jeszcze kadetta i tam jak sie zewrze odpowiednie piny w tym złączu to na desce rozdzielczej zaczyna pokazywać wszystkie błędy. Jak dzwoniłem po fachurach we Wrocławiu to ceny się zaczynały od 150zł a niektórzy jeszcze dodatkowo mówili, że jak się audi podłącza pdo kompa to można tylko sprawdzić kąt wtrysku i czujnik ABS. Prawda to jest czy bzdura?
Pojechałem dziś na podłączenie na kompa i nie wykryło żadnych usterek. Mechanik stwierdził, że pewnie jest uszkodzona turbinka. Ale jak pojechałem do specy od turbinek to oni stwierdzili , że turbinka jest w porządku i oni by szukali awarii gdzie indziej. Co teraz mogę samemu sprawdzić a czego nie mógł sprawdzić komp?
Odłącz wtyczke od przepływki i sie przejedź. Jeżeli nie zauważysz żadnej różnicy to znalazłeś przyczynę jeżeli jeszcze bardziej straci moc to szukaj gdzie indziej. Sprawdź wszystkie węże od turbo do Ic i do kolektora ssącego. Sprawdź wężyk ciśnieniowy który idzie od IC do komputera. Napisz jak to posprawdzasz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
- Imię: Jacek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
keitel pisze:Pojechałem dziś na podłączenie na kompa i nie wykryło żadnych usterek. Mechanik stwierdził, że pewnie jest uszkodzona turbinka. Ale jak pojechałem do specy od turbinek to oni stwierdzili , że turbinka jest w porządku i oni by szukali awarii gdzie indziej. Co teraz mogę samemu sprawdzić a czego nie mógł sprawdzić komp?
jesli komputer nie zarejestrowal zadnych bledow to najlepiej bylo by zrobic testy dynamiczne, bez tego to jedynie mozna wrozyc z fusow i eliminowac po kolei najbardziej prawdopodobne przyczyny ... Wroclaw to duze miasto poszukaj jakiejs dobrej duszy z vagiem na laptopie.
pzdr
jas