Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 1Z] Problem z odpalaniem/przyspieszaniem, szarpaniem

ODPOWIEDZ
sebastian1901
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 gru 2008, 09:55

[B4 1,9 1Z] Problem z odpalaniem/przyspieszaniem, szarpaniem

Post autor: sebastian1901 » 16 sty 2022, 20:11

Witam.
Auto Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z z 1992r mojego teścia, na pompie wtryskowej z potencjometrycznym nastawnikiem.
Od pewnego czasu zaczęły się problemy z poszarpywaniem podczas jazdy. Dodatkowo został wymieniony rozrząd włącznie z dolnym kołem pasowym na wale luzu tam nie ma. Teoretycznie wszystko ustawione na znakach tak jak być powinno.

Objawy:
Auto nie odpala dobrze ani na zimnym ani na ciepłym silniku. Źle wkręca się na obroty. Poszarpuje podczas dodawania gazu. Jak już odpali to nie ma wolnych obrotów. Obrotami buja od 1300 do 1100 obr/min. Jak już jedzie to jedzie i utrzymuje w miarę obroty. Pali się kontrolka CHECK ENGINE.
Co zostało zrobione:
Kupiłem kabel od Viakena i ledwo się połączyłem. Pokazało błąd 00513 - Engine Speed Sensor (G28)
Czujnik był jeszcze oryginalny Boscha przy wtryczce był jakby lekko oberwany ale wszystko się niby trzymało. Czujnik wymieniony na jakiś EPS bo nie było już nic innego. Objawy bez zmian dalej się pali CHECK i dalej na komputerze pokazuje błąd G28.
Później objawy wskazywały na nastawnik pompy wtryskowej. Nastawnik potencjometryczny jest dość problematyczny i nikt go już nie naprawia a tym bardziej nie regeneruje. Udało się znaleźć pompę w dość dobrym stanie z auta powypadkowego której jeździło i odpalało do końca.
Pompa kupiona i wymieniona. Objawy te same. I dalej ten sam błąd G28 czujnika położenia wału. Jak odepnę wtyczkę to nic się nie dzieje. Tak jakby nie było czujnika.

Panowie gdzie szukać przyczyny ? Nic nie było grzebane, ruszane wiązka pod maską ok...
Może ktoś z Was miał podobny przypadek i mógłby się podzielić spostrzeżeniami. Poszło już 1000zł na "naprawę" i efektu nie ma.
Dziękuję i pozdrawiam.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Re: [B4 1,9 1Z] Problem z odpalaniem/przyspieszaniem, szarpaniem

Post autor: MUNIOR » 31 sty 2022, 18:43

To ze wymieniłeś czujnik to nie znaczy że wyczerpałeś wszystkie możliwosci .Skoro nadal masz bład g28 to komputer nie "widzi " czujnika .A widzi go przez obwód elektryczny ....wiec trzeba sprawdzić przejscie pomiedzy wtyczką czujnika a komputerem . Wtyczka komputera piny 47 i 13 i sprawdzasz przejscie pomiedzy nimi a wtyczką do czujnika g28 .Apropo czujnika g28 to żadnych nowych ,tylko uzywane orginały
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Bartek98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 03 lut 2022, 18:22
Imię: Bartłomiej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 AAZ

Re: [B4 1,9 1Z] Problem z odpalaniem/przyspieszaniem, szarpaniem

Post autor: Bartek98 » 04 lut 2022, 23:39

Może wtrysk sterujący lub któryś z pozostałych
Znajomy miał podobny przypadek też kupił używaną pompę dał do pompiarza załozył i nie pomogło wciąż błąd mu wyskakiwał i wpadł któregoś dnia do mnie popatrzyłem okiem niby wszystko ok przewody i wgl podpiołem pod kompa auto pokazywał błąd nastawnika i czegoś jeszcze i pomyslałem że może któryś wtrysk szwankuje i koazało się że był przerwany kabelek jednym z wtrysków niby nie całkiem był przerwany trzymał się może na trzech nitkach wziołem zrobiłem to to tak jak powinno być zapalił auto chodzi elegancko check po 3-4 sekundach zgasł mówię mu jedzmy się przejechać i autko ciagnie jak foks moc wróciła wszystko gitara ;-)
Posprawdzaj cały układ paliwowy później najwyżej zacznij od elektrycznych rzeczy :-)

Dodano po 12 minutach 6 sekundach:
MOże być faktycznie padnięty wtrysk tak jak u znajomego na gównym wtrysku przewód był przerwany troche i raz wysyłało do ECU błąd a raz nie i pokazywało bład nastawnika pompy i coś jeszcze

Dodano po 1 minucie 51 sekundach:
i czasem mu auto zapaliło czasem nie czasem mu szarpało czasem nie i moc traciło po wymianie pompy całkiem moc straciło myślał że turbo jeszcze się zesrało a tu mała głupotka :-)

sebastian1901
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 gru 2008, 09:55

Re: [B4 1,9 1Z] Problem z odpalaniem/przyspieszaniem, szarpaniem

Post autor: sebastian1901 » 05 lut 2022, 21:42

Witam.
Panowie dzięki za podpowiedzi. Auto naprawione.
Co było ?
Teść wziął się za wymianę rozrządu. Zamówiłem zestaw z INA. Poskładał wszystko ale jak się okazało na dole na wale zębatka była obrobiona. Nie mógł ustawić rozrządu na znaki. Ustawił źle w skutek czego najprawdopodobniej spotkał się tłok z zaworem na 3 cylindrze i rozwaliło popychacz hydrauliczny. Tak jakby obkroiło go z zewnątrz gdzie chodzi po wałku. Wyjął go i sprężynkę i tłoczek. Założyliśmy nową szklankę - popychacz, ale bez zmian. Ciężko odpalał czy na zimnym czy na ciepłym. Na wolnych obrotach falował od 1300 do 900 obr/min + check engine. Przy jeździe bardzo wolno schodził z obrotów i szarpało.
Objawy wskazywały na nastawnik pompy. Okazało się, że jest tam jeszcze nastawnik potencjometryczny. Do dostania lub regeneracji - niedostępny.
Udało się kupić za 400zł pompę kompletną z auta powypadkowego w którym silnik chodził do końca. Na pompie są jeszcze plomby poregeneracyjne. Pompa założona auto chodzi jak chodziło nie da się ustawić kąta wtrysku - szarpie, faluje na zimnym czy ciepłym.
Zostało wymienione obrobione dolne koło zębate na wale korbowym. Rozrząd ustawiony na znaki. Auto nie chodzi dalej.
Próba oddania do mechanika w okolcy Częstochowy. 3 mechaników odmówiło naprawy z powodu braku urządzeń diagnostycznych - za stare auto.
Kupiłem kabel diagnostyczny niestety to jeszcze nie OBD2 tylko przejściówka + kabel od Viaken. Odpowiednie ustawienia i udało sie połączyć z silnikiem. Pokazało uszkodzenie czujnika położenia wału. Wymiana czujnika na nowy zamiennik niestety nie pomogło. Auto zostało oddane do elektromechanika. Meches sprawdzil wiązki i okazało się, że sygnał nie dochodzi do czujnika z wału korbowego. Miał przypuszczenia, że to padł komuter główny i nie widzi czujnika położenia wału.
Komp podmieniony na użwywke za 130zł niestety auto dalej nie chodzi. Jest to samo jak przed diagnostyką i wymiana kompa.
Teść stracił nerwy i odebrał auto po 1,5 tygodnia. Pierwsze co zrobił to spuścił olej i zabrał się za zrzucenie miski. Jak się okazało w 1.9 TDI 1Z to nie takie proste. Opuścił trawers i jakoś poszło. W misce znalazł pozostałości po rozwalonym popychaczu hydraulicznym. Druga część rozwalonego tłoczka, kuleczka metalowa i część zapobiegająca cofaniu się kulki... Ale to tylko części...
Okazało się, że zamontowana blacha na wale z wycięciami pod czujnik położenia wału jest pogięta. Kawałek tłoczka z popychacza jakimś cudem uderzył w blachę zaginając ją w miejscu wycięcia pod odczyt z czujnika i zagiął ją tak, że w tym miejscu nie było odczytu z czujnika a w pozostałych dwóch czujnik obcierał o blachę. Wyklepanie jej na równo z pozostałymi wycięciami po okręgu pomogło. Czujnik zdołał odczytać nacięcia z blachy na wale i zaczął łapać odczyt z czujnika.
Błąd czujnika i check engine przestał się świecić i silnik zaczął poprawnie pracować. Skasowałem błędy i wszystko jest ok. Teść sam sobie zepsuł i w sumie to sam naprawił ;) nawjważniejsze, że auto będzie dalej jeździć. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Re: [B4 1,9 1Z] Problem z odpalaniem/przyspieszaniem, szarpaniem

Post autor: audico » 06 lut 2022, 12:33

Gratuluję wytrwałości i zaparcia w naprawie. Jak wynika z opisu usterek było dużo a zaczęło się od jednej ręczy.

Sebastian ss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2021, 12:59
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z

Re: [B4 1,9 1Z] Problem z odpalaniem/przyspieszaniem, szarpaniem

Post autor: Sebastian ss » 13 lut 2022, 02:46

Witam panowie mam taki problem b4 1,9tdi 1z otóż to jak zimny podgrzeje świece pali z dotyku zgasze pale z dotyku przejadę. Trasę postawie postoi parę godzin podchodzę o nie chce zapalić kręcę z 3-4 razy zapali zgasze i pali od strzała co może być czy cofa die paliwo gdzieś czy co to może być

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga