[B4 1.9 Tdi 94r] Problem z odpaleniem / cykanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 lut 2010, 12:00
[B4 1.9 Tdi 94r] Problem z odpaleniem / cykanie
Cześć
Mam problem i nie mogę znaleść rozwiązania tutaj otóż:
W czasie wilgotnych dni, zimnych mam problem z odpaleniem samochodu. Akumulator jest dobry, rozrusznik kręci ok natomiast wszystko zależy od cykania które pochodzi z tego urządzenia,
a dokładniej z tej kostki ponad ATM co jest:
Gdy tylko cyka silnik nie odpala się, kręci ale nie załapuje. Po wielu próbach 5-20 min próbując przekręcając stacyjkę, przytrzymując ją na zapłonie aby cykało, wkońcu jak tylko przestanie, zaczynam kręcić to silnik odpala normalnie od ręki... Czym jest to urządzenie, jak się nazywa, ew do czego służy ?
Moje kabelki fakt są w słabym stanie i będę je wymieniał tylko nigdzie nie mogę znaleść dokładnej nazwy tej kostki. Gdy wyjmę wtyczke od doły cykanie odrazu zanika, ale nie da się odpalić auta.
Podejrzewam, że to wilgotnieje i robi się jakieś przebicie w tej kosce, gdy po kilku minutach cykania może to odparowuje i załapuje ale to moje teorie. Proszę o pilną pomoc. Pozdrawiam
Mam problem i nie mogę znaleść rozwiązania tutaj otóż:
W czasie wilgotnych dni, zimnych mam problem z odpaleniem samochodu. Akumulator jest dobry, rozrusznik kręci ok natomiast wszystko zależy od cykania które pochodzi z tego urządzenia,
a dokładniej z tej kostki ponad ATM co jest:
Gdy tylko cyka silnik nie odpala się, kręci ale nie załapuje. Po wielu próbach 5-20 min próbując przekręcając stacyjkę, przytrzymując ją na zapłonie aby cykało, wkońcu jak tylko przestanie, zaczynam kręcić to silnik odpala normalnie od ręki... Czym jest to urządzenie, jak się nazywa, ew do czego służy ?
Moje kabelki fakt są w słabym stanie i będę je wymieniał tylko nigdzie nie mogę znaleść dokładnej nazwy tej kostki. Gdy wyjmę wtyczke od doły cykanie odrazu zanika, ale nie da się odpalić auta.
Podejrzewam, że to wilgotnieje i robi się jakieś przebicie w tej kosce, gdy po kilku minutach cykania może to odparowuje i załapuje ale to moje teorie. Proszę o pilną pomoc. Pozdrawiam
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
To urządzenie które cyka to N75 , ale to nie on jest powodem Twojego problemu z odpalaniem, tym problemem jest :michalbuczo pisze: Czym jest to urządzenie, jak się nazywa, ew do czego służy ?
Nastawnik potencjometryczny pompy wtryskowej,
Czeka Cię wymiana na drugi sprawny , a takich z kazdym dniem jest coraz mniej w obiegu.
Ewentualnie przekładka z potencjometrycznego na indukcyjny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 lut 2010, 12:00
Zaczynam szukać już dziś, natomiast dodam jeszcze, że auto jak się rozgrzeje przejadę kilkanaście kilometrów przestaje wogóle cykać przy odpalaniu. Ogólnie problem pojawił się przy końcówce zimy, całą wiosnę, lato przejeździłem bez problemu nigdy nie cykało nawet jak były bardziej deszczowe dni... jeśli ktoś miał coś podobnego proszę jeszcze o . potwierdzenie czy to na pewno nastawnik a nie samo n75. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
DokładnieKrzysiek 84 pisze:Jakby Admin przeniósł post do działu TDI , to tam juz dawno Munior napisałby , że te cykanie zaworu N75 występuje z powodu wytartych ścieżek w płytce nastawnika
Na 200% nastawnik ...cykanie n75 przy właczonym zapłonie,to tylko efekt "uboczny "braku styku na ściezkach.Jak nie zamierzasz pozbywać się auta w najbliższym czasie i nie lubisz wydawać dwa razy pieniędzy ,to zrób sobie raz i na wieki ,przerób sobie na indukcyjny ,bo znalezienie sprawnego nastawnika potencjometrycznego , z roku na rok jest coraz trudniejsze ....a nawet jak znajdziesz ,to zwykle długo się jego sprawnoscią nie nacieszyszmichalbuczo pisze:proszę jeszcze o . potwierdzenie czy to na pewno nastawnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Musisz mieć jakiś wyjatkowy egzemplarz,przsłuchaj się czy to na pewno n75 Ja się nie spotkałem z takim egzemplarzem który jest sprawny i "cyka" mu n75 ciągle po właczeniu zapłonu ,bo ciagle cykać nie ma prawa.Po odpaleniu silnika ,jak najbardziej ,bedzie cykać bo taka jego robota ,jedne cykają głośniej ,inne ciszej ,ale cykają wszystkie n75 .Ciągłe szybkie cykanie n75 po właczeniu zapłonu, wystepuje tylko jak ECU "nie widzi " nastawnika ,czyli po odpieciu wtyczki ,albo przy braku styku na ścieżkach potencjometru ...kazdy może sobie odpiać wtyczkę nastawnika przy właczonym zapłonie i sprawdzić na własne uszy i "cyka" w każdym ,bez względu czy to czy to "bosch" czy "pierburg "hudy pisze:Ale chyba nie zawsze? Z tego co pamiętam u mnie niekiedy też cyka N75 po przekręceniu stacyjki oraz niekiedy po wyłączeniu zapłonu i dzieje sie tak od 10 lat i 170 tys km...
Ostatnio zmieniony 13 paź 2016, 19:13 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Tak u mnie niekiedy sie tak dzieje ale nie zawsze. Nie zwracam na to teraz uwagi ale z tego co pamiętam cykanie pojawiało się najczęściej po powrocie z trasy. Gasiłem silnik i niekiedy nie przestawało cykać lub zaczynało po ponownym włączeniu zapłonu. Ale nie miałem wtedy żadnych problemów z odpaleniem silnika. Po prostu cykało, przekręcałem kluczyk i silnik odpalał.MUNIOR pisze:Może masz jakiś wyjatkowy egzemplarz Ja się nie spotkałem z takim egzemplarzem który jest sprawny i "cyka" mu n75 ciągle po właczeniu zapłonu ,bo ciagle cykać nie ma prawa.Po odpaleniu silnika ,jak najbardziej ,bedzie cykać bo taka jego robota ...
Jak sie tak kiedyś zdarzy to nagram filmik jak to u mnie wygląda.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Tak jak napisałem. Przekręcam kluczyk do momentu zaświecenia się kontrolek i zaczyna cykać N75. Jestem pewny że to on bo jak kupiłem samochód to dziwiło mnie to cykanie i szukałem skąd dobiega. Ale działo się tak tylko po trasie. Nigdy nie wydarzyło się np po nocnym postoju.
zdarzało sie również że słyszałem cykanie spod maski po powrocie i po wyłączeniu zapłonu.
Aha i jeszcze ciekawa sprawa z N75 u mnie jest taka że wracam z trasy , wyłączam silnik, otwieram maskę i jak stuknę ręką w N75 to zaczyna cykać takie rzeczy widziałeś?
Niestety nie wiem czy nadal tak jest ale jeśli tak to dziś spróbuję nagrać film bo za godzinkę muszę jechać w jedno miejsce.
zdarzało sie również że słyszałem cykanie spod maski po powrocie i po wyłączeniu zapłonu.
Aha i jeszcze ciekawa sprawa z N75 u mnie jest taka że wracam z trasy , wyłączam silnik, otwieram maskę i jak stuknę ręką w N75 to zaczyna cykać takie rzeczy widziałeś?
Niestety nie wiem czy nadal tak jest ale jeśli tak to dziś spróbuję nagrać film bo za godzinkę muszę jechać w jedno miejsce.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Odpuśc sobie filmik ....skoro cyka ci n75 ,to widocznie masz jakiś wyjątkowy egzemplarz ...cuda się czasem zdarzają ,ja jak na razie takiego wyjatkowego jak twój nie widziałem i pewnie nie zobaczęhudy pisze:Niestety nie wiem czy nadal tak jest ale jeśli tak to dziś spróbuję nagrać film bo za godzinkę muszę jechać w jedno miejsce.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Mam dwa filmiki. Jeden z włączonym zapłonem drugi z wyłączonym. Na obu brzęczy to samo tylko przy wyłączonym zapłonie brzęczy ciszej. Wtyczki od n18 nie wypinałem bo dopiero teraz odczytałem to co napisałeś. wibracje czuć na tym po lewej stronie. Sam już nie wiem czy to N75 czy N18 także trochę może namieszałem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Hehe ,a widzisz ...miał cykać ,a brzęczy ...a brzęczy i owszem,ale n18 od EGR bo podcisnienie z niego uchodzi,normalka ...n75 przy właczonym zapłonie ,a tym bardziej wyłaczonym ,nie ma prawa ani cykać ,ani brzęczeć ....i cudu nie ma i nie będzie ,bo inaczej być nie możehudy pisze:Sam już nie wiem czy to N75 czy N18 także trochę może namieszałem