Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 Tdi 94r] Problem z odpaleniem / cykanie

michalbuczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 28 lut 2010, 12:00

[B4 1.9 Tdi 94r] Problem z odpaleniem / cykanie

Post autor: michalbuczo » 11 paź 2016, 22:45

Cześć
Mam problem i nie mogę znaleść rozwiązania tutaj otóż:
W czasie wilgotnych dni, zimnych mam problem z odpaleniem samochodu. Akumulator jest dobry, rozrusznik kręci ok natomiast wszystko zależy od cykania które pochodzi z tego urządzenia,
a dokładniej z tej kostki ponad ATM co jest:

Obrazek

Gdy tylko cyka silnik nie odpala się, kręci ale nie załapuje. Po wielu próbach 5-20 min próbując przekręcając stacyjkę, przytrzymując ją na zapłonie aby cykało, wkońcu jak tylko przestanie, zaczynam kręcić to silnik odpala normalnie od ręki... Czym jest to urządzenie, jak się nazywa, ew do czego służy ?
Moje kabelki fakt są w słabym stanie i będę je wymieniał tylko nigdzie nie mogę znaleść dokładnej nazwy tej kostki. Gdy wyjmę wtyczke od doły cykanie odrazu zanika, ale nie da się odpalić auta.
Podejrzewam, że to wilgotnieje i robi się jakieś przebicie w tej kosce, gdy po kilku minutach cykania może to odparowuje i załapuje ale to moje teorie. Proszę o pilną pomoc. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 paź 2016, 23:56

michalbuczo pisze: Czym jest to urządzenie, jak się nazywa, ew do czego służy ?
To urządzenie które cyka to N75 , ale to nie on jest powodem Twojego problemu z odpalaniem, tym problemem jest :
Nastawnik potencjometryczny pompy wtryskowej,
Czeka Cię wymiana na drugi sprawny , a takich z kazdym dniem jest coraz mniej w obiegu.
Ewentualnie przekładka z potencjometrycznego na indukcyjny.


Obrazek

michalbuczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 28 lut 2010, 12:00

Post autor: michalbuczo » 12 paź 2016, 05:45

Zaczynam szukać już dziś, natomiast dodam jeszcze, że auto jak się rozgrzeje przejadę kilkanaście kilometrów przestaje wogóle cykać przy odpalaniu. Ogólnie problem pojawił się przy końcówce zimy, całą wiosnę, lato przejeździłem bez problemu nigdy nie cykało nawet jak były bardziej deszczowe dni... jeśli ktoś miał coś podobnego proszę jeszcze o . potwierdzenie czy to na pewno nastawnik a nie samo n75. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 paź 2016, 12:02

Jakby Admin przeniósł post do działu TDI , to tam juz dawno Munior napisałby , że te cykanie zaworu N75 występuje z powodu wytartych ścieżek w płytce nastawnika i taki masz własnie objaw.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 paź 2016, 15:51

Krzysiek 84 pisze:Jakby Admin przeniósł post do działu TDI , to tam juz dawno Munior napisałby , że te cykanie zaworu N75 występuje z powodu wytartych ścieżek w płytce nastawnika
Dokładnie
michalbuczo pisze:proszę jeszcze o . potwierdzenie czy to na pewno nastawnik
Na 200% nastawnik ...cykanie n75 przy właczonym zapłonie,to tylko efekt "uboczny "braku styku na ściezkach.Jak nie zamierzasz pozbywać się auta w najbliższym czasie i nie lubisz wydawać dwa razy pieniędzy ,to zrób sobie raz i na wieki ,przerób sobie na indukcyjny ,bo znalezienie sprawnego nastawnika potencjometrycznego , z roku na rok jest coraz trudniejsze ....a nawet jak znajdziesz ,to zwykle długo się jego sprawnoscią nie nacieszysz ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 paź 2016, 18:45

MUNIOR pisze:cykanie n75 przy właczonym zapłonie,to tylko efekt "uboczny "braku styku na ściezkach.
Ale chyba nie zawsze? Z tego co pamiętam u mnie niekiedy też cyka N75 po przekręceniu stacyjki oraz niekiedy po wyłączeniu zapłonu i dzieje sie tak od 10 lat i 170 tys km...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 paź 2016, 18:54

hudy pisze:Ale chyba nie zawsze? Z tego co pamiętam u mnie niekiedy też cyka N75 po przekręceniu stacyjki oraz niekiedy po wyłączeniu zapłonu i dzieje sie tak od 10 lat i 170 tys km...
Musisz mieć jakiś wyjatkowy egzemplarz,przsłuchaj się czy to na pewno n75 ;-) Ja się nie spotkałem z takim egzemplarzem który jest sprawny i "cyka" mu n75 ciągle po właczeniu zapłonu ,bo ciagle cykać nie ma prawa.Po odpaleniu silnika ,jak najbardziej ,bedzie cykać bo taka jego robota ,jedne cykają głośniej ,inne ciszej ,ale cykają wszystkie n75 .Ciągłe szybkie cykanie n75 po właczeniu zapłonu, wystepuje tylko jak ECU "nie widzi " nastawnika ,czyli po odpieciu wtyczki ,albo przy braku styku na ścieżkach potencjometru ...kazdy może sobie odpiać wtyczkę nastawnika przy właczonym zapłonie i sprawdzić na własne uszy ;-) i "cyka" w każdym ,bez względu czy to czy to "bosch" czy "pierburg "
Ostatnio zmieniony 13 paź 2016, 19:13 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 paź 2016, 19:13

MUNIOR pisze:Może masz jakiś wyjatkowy egzemplarz Ja się nie spotkałem z takim egzemplarzem który jest sprawny i "cyka" mu n75 ciągle po właczeniu zapłonu ,bo ciagle cykać nie ma prawa.Po odpaleniu silnika ,jak najbardziej ,bedzie cykać bo taka jego robota ...
Tak u mnie niekiedy sie tak dzieje ale nie zawsze. Nie zwracam na to teraz uwagi ale z tego co pamiętam cykanie pojawiało się najczęściej po powrocie z trasy. Gasiłem silnik i niekiedy nie przestawało cykać lub zaczynało po ponownym włączeniu zapłonu. Ale nie miałem wtedy żadnych problemów z odpaleniem silnika. Po prostu cykało, przekręcałem kluczyk i silnik odpalał.
Jak sie tak kiedyś zdarzy to nagram filmik jak to u mnie wygląda.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 paź 2016, 19:15

hudy pisze: Gasiłem silnik i niekiedy nie przestawało cykać lub zaczynało po ponownym włączeniu zapłonu
mówimy tu o WŁĄCZONYM ZAPLONIE ,a nie wyłaczonym...i sprawdż czy aby na pewno cyka ci n75 ,a nie jego kolega n18 wydaje te odgłosy ;-) Bo ja swoje wiem ,ale ponoć cuda też się zdarzają

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 paź 2016, 19:32

Tak jak napisałem. Przekręcam kluczyk do momentu zaświecenia się kontrolek i zaczyna cykać N75. Jestem pewny że to on bo jak kupiłem samochód to dziwiło mnie to cykanie i szukałem skąd dobiega. Ale działo się tak tylko po trasie. Nigdy nie wydarzyło się np po nocnym postoju.
zdarzało sie również że słyszałem cykanie spod maski po powrocie i po wyłączeniu zapłonu.
Aha i jeszcze ciekawa sprawa z N75 u mnie jest taka że wracam z trasy , wyłączam silnik, otwieram maskę i jak stuknę ręką w N75 to zaczyna cykać :-D takie rzeczy widziałeś?
Niestety nie wiem czy nadal tak jest ale jeśli tak to dziś spróbuję nagrać film bo za godzinkę muszę jechać w jedno miejsce.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 paź 2016, 19:36

hudy pisze:Niestety nie wiem czy nadal tak jest ale jeśli tak to dziś spróbuję nagrać film bo za godzinkę muszę jechać w jedno miejsce.
Odpuśc sobie filmik ....skoro cyka ci n75 ,to widocznie masz jakiś wyjątkowy egzemplarz ...cuda się czasem zdarzają ,ja jak na razie takiego wyjatkowego jak twój nie widziałem i pewnie nie zobaczę ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 paź 2016, 19:41

Filmik nagrać to 2 minuty a przynajmniej zobaczysz to cudo ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 paź 2016, 19:51

hudy pisze:Filmik nagrać to 2 minuty a przynajmniej zobaczysz to cudo
Ok ,nagraj jak przekręcasz zapłon i zbliżenie tego czym będziesz nagrywał do n75 ,zeby mikrofon wyłapał ...tylko odepnij wtyczke od n18 z EGR ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 paź 2016, 21:58

Mam dwa filmiki. Jeden z włączonym zapłonem drugi z wyłączonym. Na obu brzęczy to samo tylko przy wyłączonym zapłonie brzęczy ciszej. Wtyczki od n18 nie wypinałem bo dopiero teraz odczytałem to co napisałeś. wibracje czuć na tym po lewej stronie. Sam już nie wiem czy to N75 czy N18 :-D także trochę może namieszałem ;-)





MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 paź 2016, 22:10

hudy pisze:Sam już nie wiem czy to N75 czy N18 :-D także trochę może namieszałem ;-)
Hehe ,a widzisz ...miał cykać ,a brzęczy ;-) ...a brzęczy i owszem,ale n18 od EGR bo podcisnienie z niego uchodzi,normalka ...n75 przy właczonym zapłonie ,a tym bardziej wyłaczonym ,nie ma prawa ani cykać ,ani brzęczeć ....i cudu nie ma i nie będzie ,bo inaczej być nie może ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl