Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI AFN] Problem z programem VAG

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

[1.9TDI AFN] Problem z programem VAG

Post autor: pancurp10 » 28 mar 2013, 19:35

Od nie długiego czasu jestem posiadaczem audi A6 1.9TDI 110KM i mam pytanie.
W B4 jak miałem i logowałem się VAGIEM i chciałem w mg sprawdzić dawkę paliwa Było to chyba w BASIC SETTING i tam któraś grupa to wszytko mogłem zobaczyć łącznie z temp cieczy czy np otwarciem pedału gazu. Zaś w A6 prawie wszystko jest nie dostępne. Jedynie co mogę zobaczyć to np otwarcie EGR przepływka i jakieś pierdoły. Ale np temp płynu chłodzącego czy dawki paliwa nie zobaczę bo program zgłasza to tak jak by ta opcja była nie dostępna.
Może ktoś mi pomoże bo uważam że raczej te funkcje powinny być dostępne.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 mar 2013, 21:22

pancurp10 pisze:Od nie długiego czasu jestem posiadaczem audi A6 1.9TDI 110KM i mam pytanie.
W B4 jak miałem i logowałem się VAGIEM i chciałem w mg sprawdzić dawkę paliwa Było to chyba w BASIC SETTING
Nie w basic seting ,tylko normalnie w measuring block
pancurp10 pisze:tam któraś grupa to wszytko mogłem zobaczyć łącznie z temp cieczy czy np otwarciem pedału gazu. Zaś w A6 prawie wszystko jest nie dostępne.
jak to nie dostępne :?: :shock: wszystko powinno być jak najbardziej dostępne ,o ile to A6 nie miało jakiegoś przeszczepu kompa ,bo widziałem i takie z przeszczepionym silnikiem ,który to miał nastawnik potencjometryczny ,a tam sterownik tylko z dostępną grupą 000 :-P ...Podaj oznaczenie sterownika ,nie musisz się do niego fizycznie dostawac ,masz go jak się łaczysz vagiem

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pancurp10 » 28 mar 2013, 21:35

Ok jutro to sprawdzę i napiszę
Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-04-01, 21:32 ]
Kolego podaje tutaj linki do zdjęć, z zrzutami ekranu. Jak mówiłeś tak zrobiłem i wszytko pokazuje jak należy. Logów nie umię jeszcze robić ale zrobiłem te zrzuty i zerknij na kąt lub dawkę. Bo auto nie zapala na dodtyk rano, Zapali na dotyk jak jest duży mróz i dłużej świece grzeją.

http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... 702021.jpg
http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... 1bf17b.jpg
http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... ccaba2.jpg

Andrzej_k

Post autor: Andrzej_k » 05 kwie 2013, 18:55

Zrobię taki off-topic, z jakiego programu korzystacie?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 05 kwie 2013, 19:08

każdy używa co uważa najczęsciej vag 3.11 pełna wersja
kąt wtrysku ok korekcja na wtryskach ok

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 kwie 2013, 20:13

pancurp10 pisze:Kolego podaje tutaj linki do zdjęć, z zrzutami ekranu. Jak mówiłeś tak zrobiłem i wszytko pokazuje jak należy.
Mówiłem że kąt wtrysku ma być w Basic Seting :roll: ...nie słuchałeś ,i zrobiłeś w mesuring block ,wystarczyło popatrzeć i kliknąć "switch to basic seting ...a tak nadal nie wiadomo jaki masz statyczny kąt wtrysku ...be ten co widać w blokach pomiarowych jest zawsze dobry ;-)

ARTI2012
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 2012, 19:58

Post autor: ARTI2012 » 25 maja 2013, 17:31

witam mam audi b4 1,9tdi 94rok na BOSCHU. stara pompa. i chce sam połaczyc kompa i sprawdzac itd. tylko bardzo ciezko jest sie polaczyc z pompa moze ktos ma program do takiej audi b4 i poda mi co trzeba jaki program i zeby to dzialalo. najlepiej polski jak mozna program :):)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 25 maja 2013, 17:53

ARTI2012 pisze:tylko bardzo ciezko jest sie polaczyc z pompa
Łączysz się kolego z ECU, a nie pompą.
A najlepszy do Boscha jest VagCom 3.11 niestety tylko po angielsku. Mimo to w obsłudze banalnie prosty.

ARTI2012
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 2012, 19:58

Post autor: ARTI2012 » 26 maja 2013, 19:39

:!: to podaj mi moze gdzie znajde pelna wersje tego programu albo jakbys co mial takiego to wyslij moze?? a z pompa starego typu boscha tez polaczy sie tylko sam program wystarczy zainstalowac czy jeszcze cos do tego potrzebne jest ?????

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 maja 2013, 19:54

ARTI2012 pisze::!: to podaj mi moze gdzie znajde pelna wersje tego programu albo jakbys co mial takiego to wyslij moze?? a z pompa starego typu boscha tez polaczy sie tylko sam program wystarczy zainstalowac czy jeszcze cos do tego potrzebne jest ?????
W opcjach zmieniasz Start Baud na 240 i połączysz sie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 maja 2013, 20:38

ARTI2012 pisze:a z pompa starego typu boscha tez polaczy sie
Z tą akurat pompą ,jak i z kazdą inną vp-37 nie połaczysz się żadnym programem ,bo takowy nie istnieje 8-) łączysz się ze sterownikiem silnika ,jak wspomniał kolega Axell ...w twoim przypadku jest to pierwszy prosty i ubogi w diagnostykę sterownik ,ale vag com 3.11 da sobie radę ,po zmianie opcji w start boud z 0 na 240 ,o polskim który się połączy, zapomnij :roll: o program poproś kogoś z forum ,to ci podeśle ...musisz mieć intrfeis ,wgrane sterowniki do niego ,odpowiednio aktywowany program i odpowiednio ustawione porty com ...interfeis najlepszy po RS -sie ,bo nie potrzebuje żadnych dodatkowych sterowników ,poza tym stabilniej pracuje po RS i nie rozłącza ,jak to często bywa po USB ....ale mało który nowszy lapek ,tenże port posiada

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 31 maja 2013, 15:46

Panowie nie chce tworzyć nowego postu dlatego zapytam tutaj. Skombinowałem sobie dzisiaj vag-a , po zmianie na start bound na 240 połączyło mi się z moim "czołgiem" błędy które były usunąłem , teraz żaden się pokazuje. w bassic setings wpiszuje 000 to wyskakuje mi z tego co pamiętam 9 pół z jakimiś cyframi 8( , 001 wyskakuje error
jaki jest log żeby sprawdzić kąt wtrysku ? ciśnienie doładowanie , i ew. dawkę paliwa ?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 31 maja 2013, 16:43

maati76_45 pisze:w bassic setings wpiszuje 000 to wyskakuje mi z tego co pamiętam 9 pół z jakimiś cyframi
I w tych właśnie okienkach masz podane to o co pytasz z wyjątkiem ciśnienia doładowania.

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 31 maja 2013, 17:17

to jak z tego mam rozszyfrować kąt wyprzedzenia ?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 31 maja 2013, 17:32

Patrzysz pozycję nr 2 na dole masz przełącznik Basic Settings klikasz na niego i patrzysz ponownie na pozycję nr 2 - tam masz kąt wtrysku powinien się mieścić w przedziale 49-54 najlepiej bliżej 54 będzie miał lepiej w zimę odpalić.

Pozycja nr 4 dawka paliwa optymalna będzie około 15-18 do 20 max im wartość niższa tym dawka większa.

Obie wartości sprawdzasz na rozgrzanym silniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl