Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Octavia ASV] Problem z przeładowaniem

ODPOWIEDZ
Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

[Octavia ASV] Problem z przeładowaniem

Post autor: Jelly » 21 gru 2013, 00:36

Witam
Panowie bardzo proszę o pomoc, gdyż w aucie mojego brata - octavia ASV dziś zaczął pojawiać się błąd 17965 - czyli problem z przeładowaniem. Zrobiłem logi dynamiczne które wrzucam poniżej.
Proszę o wypowiedź czy na ich podstawie można zdiagnozować przyczynę.
Statycznie w grupie 11 w BS sztanga łopatek widać że się rusza, więc to chyba nie turbo??
może n75??

peyo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:01
Lokalizacja: PRZEMYŚL/PODKARPACIE

Post autor: peyo32 » 22 gru 2013, 15:08

Żle zrobione logi

zbikus13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 07 mar 2012, 19:36
Lokalizacja: zebrzydowice

Post autor: zbikus13 » 23 gru 2013, 09:51

Ja bym sie przyglądnął geometrii turbiny bo ona jest najczęściej winna przeładowania. No i to masz usterkę mechaniczna którą sobie jesteś w stanie sam usunąć bez większego wkładu kasy. A zawór n75 jedynie od kogos na podmiankę jak co , bo nowego nie oddasz jak to nie bedzie on

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 23 gru 2013, 10:46

przeładowanie 0,5 bara stawiam na kierownice

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 23 gru 2013, 10:48

Zrób porządne logi to będzie wszystko jasne. W tych silnikach często rdzewieje gruszka od turbo i dlatego sztanga nie pracuje tak jak powinna.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 23 gru 2013, 10:59

tak jak koledzy piszą stawiałbym na zapieczoną geometrię. To, że sztanga pracuje to jeszcze nic nie znaczy.. może pracować w niepełnym zakresie. Żeby wykluczyć n75 podmień z zaworkiem egr. Zdejmij wężyk z gruszki i zaślep żeby nie ciągnął powietrza, jeśli zapieczone kierownice będzie przeładowywał.
Jeśli kontretnie turbo zabite trzeba będzie zdjąć na stół. Jeśli lekko się przycina jest szansa na rozruszanie. Rozgrzać silnik i zrobić jakąś dłuższą trasę na trójce z gazem wciskanym zerojedynkowo. przedział obrotów 3-4tys. Zmuszasz geometrię do pracy :) Jak miałem afn'a to po zimie zawsze zaczynał mi przeładowywać. Taka procedura admulała mi auto. Do tego zawsze gdy silnik złapie temperaturę warto przedmuchać kominy :)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 23 gru 2013, 14:55

Po świętach będzie N75 do podmiany to zobaczymy. A co do porady kolegi dyras dot. możliwości rozruszania łopatek turbiny w czasie jazdy, to jakoś nie wyobrażam sobie tego jak mają się one rozruszać :?: , jak auto od razu łapie notlaufa i przechodzi w tryb awaryjny :-(

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 23 gru 2013, 15:12

Przy jakich obrotach łapie Ci awaryjny tryb? Jeśli grubo zapieczone to mój sposób nie pomoże, jeśli przycinają się to jest szansa.

Spróbuj zrobić tak. Wyjedz gdzieś na trasę. Jak auto złapie temperaturę na trzecim biegu wciśnij gaz do dechy dociągnij do 3000, może 2900 tak żeby nie wszedł w awaryjny. Po czym odpuść gaz by obroty spadły do 2000. Znów gaz w podłogę do tych 2900/3000 i znów odpuszczasz do 2000. Możesz póżniej próbować ciągnąć do 3500/4000 rpm. Będziesz jechał takim trybem 10-15 km, to zobaczysz czy coś pomoże.
Zawsze możesz złapać też szczypcami sztangę i szarpać nią w górę i w dół tak by rozruszać.
Wszystkie to metody, które mogą choć nie muszą zadziałać. Jak turbina zapieczona to tylko wyjęcie i porządne wyczyszczenie pomoże.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 23 gru 2013, 22:27

Pomogło! Jeździłem i kasowałem błąd. I po kilku próbach wchodził na coraz wyższe obroty, aż w pewnym momencie do 4200rpm nie było notlaufa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl