Witam
Panowie bardzo proszę o pomoc, gdyż w aucie mojego brata - octavia ASV dziś zaczął pojawiać się błąd 17965 - czyli problem z przeładowaniem. Zrobiłem logi dynamiczne które wrzucam poniżej.
Proszę o wypowiedź czy na ich podstawie można zdiagnozować przyczynę.
Statycznie w grupie 11 w BS sztanga łopatek widać że się rusza, więc to chyba nie turbo??
może n75??
[Octavia ASV] Problem z przeładowaniem
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
tak jak koledzy piszą stawiałbym na zapieczoną geometrię. To, że sztanga pracuje to jeszcze nic nie znaczy.. może pracować w niepełnym zakresie. Żeby wykluczyć n75 podmień z zaworkiem egr. Zdejmij wężyk z gruszki i zaślep żeby nie ciągnął powietrza, jeśli zapieczone kierownice będzie przeładowywał.
Jeśli kontretnie turbo zabite trzeba będzie zdjąć na stół. Jeśli lekko się przycina jest szansa na rozruszanie. Rozgrzać silnik i zrobić jakąś dłuższą trasę na trójce z gazem wciskanym zerojedynkowo. przedział obrotów 3-4tys. Zmuszasz geometrię do pracy Jak miałem afn'a to po zimie zawsze zaczynał mi przeładowywać. Taka procedura admulała mi auto. Do tego zawsze gdy silnik złapie temperaturę warto przedmuchać kominy
Jeśli kontretnie turbo zabite trzeba będzie zdjąć na stół. Jeśli lekko się przycina jest szansa na rozruszanie. Rozgrzać silnik i zrobić jakąś dłuższą trasę na trójce z gazem wciskanym zerojedynkowo. przedział obrotów 3-4tys. Zmuszasz geometrię do pracy Jak miałem afn'a to po zimie zawsze zaczynał mi przeładowywać. Taka procedura admulała mi auto. Do tego zawsze gdy silnik złapie temperaturę warto przedmuchać kominy
Przy jakich obrotach łapie Ci awaryjny tryb? Jeśli grubo zapieczone to mój sposób nie pomoże, jeśli przycinają się to jest szansa.
Spróbuj zrobić tak. Wyjedz gdzieś na trasę. Jak auto złapie temperaturę na trzecim biegu wciśnij gaz do dechy dociągnij do 3000, może 2900 tak żeby nie wszedł w awaryjny. Po czym odpuść gaz by obroty spadły do 2000. Znów gaz w podłogę do tych 2900/3000 i znów odpuszczasz do 2000. Możesz póżniej próbować ciągnąć do 3500/4000 rpm. Będziesz jechał takim trybem 10-15 km, to zobaczysz czy coś pomoże.
Zawsze możesz złapać też szczypcami sztangę i szarpać nią w górę i w dół tak by rozruszać.
Wszystkie to metody, które mogą choć nie muszą zadziałać. Jak turbina zapieczona to tylko wyjęcie i porządne wyczyszczenie pomoże.
Spróbuj zrobić tak. Wyjedz gdzieś na trasę. Jak auto złapie temperaturę na trzecim biegu wciśnij gaz do dechy dociągnij do 3000, może 2900 tak żeby nie wszedł w awaryjny. Po czym odpuść gaz by obroty spadły do 2000. Znów gaz w podłogę do tych 2900/3000 i znów odpuszczasz do 2000. Możesz póżniej próbować ciągnąć do 3500/4000 rpm. Będziesz jechał takim trybem 10-15 km, to zobaczysz czy coś pomoże.
Zawsze możesz złapać też szczypcami sztangę i szarpać nią w górę i w dół tak by rozruszać.
Wszystkie to metody, które mogą choć nie muszą zadziałać. Jak turbina zapieczona to tylko wyjęcie i porządne wyczyszczenie pomoże.