[B4, 1.9, 1Z] Problem z rozruchem, kątem, głośna praca.
ja też mam podobny problem . ustawiłem kąt wtrysku na ciepłym silniku i mam ok 53 a dawkę ok 20 . i jak to zrobiłem to przez kilka dni palił ładnie .. nawet bez świec ( temp ok 6-7stopni rano ) ale od kilku dni z dnia na dzień rano wsiadam do auta świece nie grzeją i kręci i kręci z 10sekund i dopiero chwyta . dodam że postoi dłuższą chwilę i to samo jest . Sprawdziłem i parametry te same na jakich palił . paliwo w wężykach widać raczej się nie cofa i zaworek zwrotny przed filtrem jest .... na co zwrócić uwagę ?? bo aż wstyd żeby na takiej temp tyle kręcił
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Tutaj musisz być pewien, albo się cofa, albo nie. Niech ktoś odpala silnik, a Ty w tym czasie patrz na wężyk zasilający pompę, czy w nim bąbelków nie ma.bioły11 pisze: paliwo w wężykach widać raczej się nie cofa
Zaraz po odpaleniu silnik pracuje równo, czy przebiera chwilę?
bioły11 ma osprzęt boscha, więc nie widzi nic po za grupą 000, przy 20 jednostkach powinien mimo wszystko normalnie odpalać, ewentualnie można dawkę na 16-18 jednostek ustawić i zobaczyć, co się będzie działo.bartek18150 pisze:Dawka ma byc 3,2-4,2 grama
Sprawdź czy nie ma z pompy wycieków, a tak po za tym, to auto dobrze jeździ? Nie szarpie, nie przerywa w czasie jazdy?
tylko ja mam na boschu i deltascanem sprawdzałem. paliwo jest w wężykach bo ojciec odpalał a ja patrzyłem . no właśnie jak już odpalę to to miedzy 800/1000obr wskazówka chodzi tak buja obrotami ale po chwili się unormuję . Wczoraj silnik był nagrzany przyjechałem postał 5 godz i z biedą go odpaliłem kręcił tak jakby paliwa wogóle nie miał .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Masz zobaczyć przed odpaleniem ,czy nie ma przerwy z powietrzem ,długości 3-4 cm ,w przewodzie zasilającym pompę ,to raz ...a dwa ,to już mówiłem że kąt sprawdzamy w nastawach podstawowych ,co w przypadku vaga ,mamy po wciśnieciu basic seting ...jak niczego nie wciskasz w delatascanie ,to nie sądze żeby to był jakiś inaczej działający program niż vag, i kąt który widzisz ,na pewno nie jest kątem statycznym ,tylko poprawionym przez kompa ,co odpowiada wartości z bloków mierzonych w vagu ...A po trzecie ,to jak już się upewnisz że paliwo się nie cofa ,i że statyczny kąt masz prawidłowy ,to w zasadzie pozostaje tylko jeden sprawca tego co się dzieje <ok> nastawnik potencjometryczny i jego kaprysy A bujanie obrotami na jałowym po odpaleniu ,raczej potwierdza ,że nastawnik ,styk na ścieżkach gubi Dawka 30 ,a tym bardziej 20 , w 000 ,na pewno nie spowoduje trudności z odpaleniem...bo 30 ,czyli 6 mg ,mamy zwykle na boschach ,przy nastawniku z fabryczną plombąbioły11 pisze:tylko ja mam na boschu i deltascanem sprawdzałem. paliwo jest w wężykach bo ojciec odpalał a ja patrzyłem .
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
I to tylko potwierdza fakt ,że oglądasz odpowiednik bloków pomiarowych na vagu :roll: gdzie na pewno ,nie zobaczysz statycznego kąta wtrysku ,tylko kąt poprawiany przez kompabioły11 pisze:kąt wtrysku sprawdzałem na ciepłym silniku tak włączyłem deltascan połączył się i dałem "parametry" i tam pokazuje i tyle
Niektórych świerzbią ręce ,i myślą sobie "docisnę te pazurki " skutek ,wręcz odwrotny ,dociśkajać ,psują jeszcze bardziej styk ,że o zmianie zakresu oporność nie wspomnę :roll: skutek zwykle opłakany ,bo zaczyna być gorzej niż było :roll: Widziałem taką "fachową "naprawę ,o dziwo ,na nastawniku plomba "serwis bosch " :shock: niezłych "serwisantów " mamybartek18150 pisze:Zdejmij dekielek z nastawnika i zakrec silnikiem. Troche ropy sie poleje, ale zobaczysz czy nastawnik sie wychyla tak na 80%
I tych pazurkow nie dotykaj chociaz
KOledzy mam inny problem.auto zetor z 1995 na pierburgu.do tej pory palił od kopa kąt 55 dawka 3,6 .2 dni temu pod sklepem nie chciał zapalić, wróciłem do domu podpiołem vaga a tu nie ma kąta wtrysku wartość 00.jak bym nie ustawiał pompy nie widzi kąta(00). rozrząd zmieniony 2 miesiące temu i wczoraj sprawdzony.oporność wtrysku sterującego 96ohm,test na vagu n108 zawór tyka,auto nie pali i kopci na biało,brak błędów na vagu.bezpieczniki sprawdzone prąd dochodzi do wtrysku i zaworu n108.co to może być wtrysk?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Skoro sterujący sprawny ,to albo coś z dolnym kołem rozrządu ,albo z czujnikiem położenia wału ,albo z pompą wtryskową 8-)dadm pisze:auto zetor z 1995 na pierburgu.do tej pory palił od kopa kąt 55 dawka 3,6 .2 dni temu pod sklepem nie chciał zapalić, wróciłem do domu podpiołem vaga a tu nie ma kąta wtrysku wartość 00.jak bym nie ustawiał pompy nie widzi kąta(00). rozrząd zmieniony 2 miesiące temu i wczoraj sprawdzony.oporność wtrysku sterującego 96ohm,test na vagu n108 zawór tyka,auto nie pali i kopci na biało,brak błędów na vagu.bezpieczniki sprawdzone prąd dochodzi do wtrysku i zaworu n108.co to może być wtrysk?