Witam szanowene forum
Jakiś czas temu dotkneła mnie awaria pompy wody,przy jej wymianie rozpinany był rozrząd,po złożeniu wszystkiego do kupy+wymiana filtra powietrza,auto odpaliło bez problemów.Ale zaraz po wyjechaniu z garażu poczułem jak by spadek mocy,gaz trzeba było wciskać jak by więcej,sprawdzałem przed tym zabiegiem początek wtrysku(34),po złożeniu się nie zmienił ale koniki poszły się gdzieś paść,na drugi dzień przyjechałem do gościa z którym to robiłem żeby sprawdzić ten nieszczęsny rozrząd i wszystkie znaki pokrywały się z tymi które robiliśmy przed demontarzem,Vag żadnych błedów nie pokazał.
Auto przy temp 7C pali dość cieżko,na zimnym silniku szary dymek( obecnie początek wtrysku 58 dawka paliwa 17),przy mrozach w zeszłym roku palił od dotyku,teraz już nie jest tak różowo.
Głownym problemem po tym stało się że auto nie kreci sie wyżej jak 4000obr,nic nie dało poprawne ustawienie początku wtrysku i zwiększenie dawki paliwa.
Później prszyszedł do mnie sterownik od Kostrza,wiadomo że auto odzyskało swojego kopa,ale problem pozostał 4000 i nic więcej,w międzyczasie podmieniałem już przepływomierz,wymieniłem filtr paliwa,bez efektów poprawy.
Przedwczoraj założyłem swój seryjny sterownik,i to auto trzeba by pchać.
Przeczytałem kilka tematów jak ustawia się ten rozrąd,ale mam dwa pytania
w którym miejscu blokuje się pompę paliwa i gdzieś tam Uki napisał że ok 15mm za znakiem O jest kreska i to na niej ustawia się wcięcie a nie na znaku zero?
Prosił bym o sugestje i porady co z tym zrobić? Bo mega ciśnienia dostałem jak zobaczyłem u kumpla w passacie z 1Z że kręci mu sie bez trudu na 5200.
[B4 1Z] Problem z rozrządem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jest jeden otwór w kole pompy o średnicy ok.15,5 mm i taki sam we wsporniku do którego przykrecona jest pompa ,blokada ma wejść w otwór w pompie i wsporniku.AB4 pisze:w którym miejscu blokuje się pompę paliwa
Nie wydaje mi się żeby UKI tak napisał Zero na kole zamachowym ma być "przecięte w pół "dolną krawędzią okienka w skrzyni ,w tym połozeniu ma wejść blokada w koło pompy wtryskowej i blokada ,płaskownik 4,5 mm w wałek rozrządu ,tyle <ok>AB4 pisze:gdzieś tam Uki napisał że ok 15mm za znakiem O jest kreska i to na niej ustawia się wcięcie a nie na znaku zero?
[ Dodano: 2011-05-06, 22:24 ]
Na jałowym ? czy w czasie jazdy ?AB4 pisze:mega ciśnienia dostałem jak zobaczyłem u kumpla w passacie z 1Z że kręci mu sie bez trudu na 5200.
W 1Z jest tylko 0, a np. wA4 w AHU jest 0 i kreska, między jednym a drugim jest jakieś 1/4 1/5 ząbka różnicy, oba znaki znajdują się w GMP i pompa zawsze będzie ok, co najwyżej wałek rozrządu może być delikatnie przestawiony w zależności od tego czy będzie 0 przecięte czy na kresce, także jak nie zdejmowałeś koła z wałka rozrządu to wtedy nie ma znaczenia, na którym znaku zostawisz
ustaw tak jak pisze MUNIOR, czyli 0 przecięte na pół i ma wejść blokada w koło pompy i jakiś płaskownik w wycięcie z tyłu wałka rozrządu, ja jako blokady używam przedłużonej nasadki 10mm 1/2", a jako płaskownik może być suwmiarka, jeżeli masz 0 i reszta kompletnie nie pasuje to zrób jeden obrót wałem <ok>
ustaw tak jak pisze MUNIOR, czyli 0 przecięte na pół i ma wejść blokada w koło pompy i jakiś płaskownik w wycięcie z tyłu wałka rozrządu, ja jako blokady używam przedłużonej nasadki 10mm 1/2", a jako płaskownik może być suwmiarka, jeżeli masz 0 i reszta kompletnie nie pasuje to zrób jeden obrót wałem <ok>
Podczas jazdy oczywiście,a co do wymiany to może by się obeszło bez rozpinania,ale było by mega trudne dojście do dwóch śrób które znajdują się za plastikową obudową,ja chciałem mieć pewność że starą uszczeklę zdrapię i nie martwić się o przecieki i robić dwa razy.Sa tacy co sugerują że może być pompa o ząbek przestawiona,bo gdyby było to na wałek rozrządu-wał korbowy to by raczej miał duży problem z zapaleniam lub w ogóle by nie odpalił,przepływomierz raczej wykluczam,ale pewność będę miał jak dojdę do porozumienia z lapkiem.A co do Twojego zdjęcia kolego to też tak myślałem,że pompa napędzana paskiem klinowym i nie ma potrzeby ruszania rozrządu,ale niestety jest.MUNIOR pisze:Jest jeden otwór w kole pompy o średnicy ok.15,5 mm i taki sam we wsporniku do którego przykrecona jest pompa ,blokada ma wejść w otwór w pompie i wsporniku.AB4 pisze:w którym miejscu blokuje się pompę paliwaNie wydaje mi się żeby UKI tak napisał Zero na kole zamachowym ma być "przecięte w pół "dolną krawędzią okienka w skrzyni ,w tym połozeniu ma wejść blokada w koło pompy wtryskowej i blokada ,płaskownik 4,5 mm w wałek rozrządu ,tyle <ok>AB4 pisze:gdzieś tam Uki napisał że ok 15mm za znakiem O jest kreska i to na niej ustawia się wcięcie a nie na znaku zero?
[ Dodano: 2011-05-06, 22:24 ]Na jałowym ? czy w czasie jazdy ?AB4 pisze:mega ciśnienia dostałem jak zobaczyłem u kumpla w passacie z 1Z że kręci mu sie bez trudu na 5200.
[ Dodano: 2011-05-10, 12:31 ]
Panowie sprawdziłem dziś rozrząd,0 w okienku bokady weszły na miejsce,czyli to nie jest przyczyna problemu,dziś stage 2 czyli jakieś logi:)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 23:41
Proponuje jeszcze raz sprawdzić rozrząd tyle że koło zębate na wałku rozrządu też trzeba poluzować i z tyłu w wycięcie płaskownik włożyć a nie znaki robić no a reszta znaków tak jak koledzy pisali wcześniej. A jak nie pomoże to ciśnienie sprężania sprawdzić.AB4 pisze:na drugi dzień przyjechałem do gościa z którym to robiłem żeby sprawdzić ten nieszczęsny rozrząd i wszystkie znaki pokrywały się z tymi które robiliśmy przed demontarzem