Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI AFN] PROBLEM Z SZRPANIEM

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 02 maja 2007, 09:57

Moze masz nieszczelne lub dziurawe rury od turbo do IC podokrecaj te metalowe opaski i sprawdz czy niema nigdzie dziur i przetarc. ile auto w tym stanie wyciaga ??

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 02 maja 2007, 12:22

Ja mam taki sam problem tylko że silnik chodzi plynnie i pali bez problemu.
Ale 130 km/h na 5 biegu to góra co da się z niego wyciągnąć. Sprawdziłem wczoraj tą dzwignie przy turbie i gruszke chodzi w rękach a gruszka odbija.
Zastanawia mnie N 75 bo jak sciągne przewód ten do gruszki z niego i przysłonie palcem to nie czuje by rogił cisnienie.
Słychać charakterystyczne cykanie w nim, więc pracuje nie wiem czy powinien podawać ciśnienie zaraz po uruchomieniu zaplonu i na wolnych obrotach.
Jeżeli chodzi o tą gruszkę co steruje tą dzwignią to w niej mam jakiś czarny olej bo jak sciągnąłem przewód i poruszałem dzwignią to pare kropel z przewodu wyciekło. Dodam że pozostałe przewody i opaski są w porządku.
Proszę o rade.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 02 maja 2007, 19:04

W tym przypadku podejrzenie moze pasc na przeplywomierz zle mierzy mase powietrza. Skoro opaski sa ok n75 cyka, zawor upustowy sie rusza. Pozostaje zrobienie diagnostyki VAG-iem on zawsze prawde powie (no chyba ze beda problemy z komunikacja :mrgreen: ) chyba ze trubo umiera i nie pompuje tak jak trzeba.

Awatar użytkownika
Grześko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 15 sty 2007, 18:19
Lokalizacja: Góra

Post autor: Grześko » 03 maja 2007, 13:23

Cześć miniusieek. Jesli chodzi o VAG-a to ostatnio narobiłem balaganu u siebie-zrobiłem błąd i kożystałem z servisu w Czechach w Nachodzie. Bez problemu podpięli auto,wykasowali błąd i po problemie. Cena też w miarę-350 koron. Tak że polecam "sąsiadów".

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 03 maja 2007, 14:16

U mnie jak był podobny problem, to VAG pokazywał nieszczelność na dolocie. Po sprawdzeniu "łopatologicznym" okazało się, że wypiął się przewodzik ciśnieniowy z N75. Po ponownym włożeniu autko śmiga jak głupie

ogin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 29 kwie 2007, 15:59
Lokalizacja: Jawor

Post autor: ogin » 04 maja 2007, 10:36

Witam jeszcze do wczoraj miałem ten sam problem i szukałem pomocy na forum ale do rzeczy.
Przyczyn może być kilka przynajmiej w moim przypadku.
Po pierwsze spalony przepływomierz który wymieniłem na nowy ale nie było poprawy.
Po drugie miałem przepalony węrzyk od podciśnienia który idzie koło kolektora i biegnie do komputera. Po połączeniu perz nie było poprawy ayto z trudem osiągało 2000 obrotów a do tego szarpało ze nie dało sie jechać.
Ostatni problem wykryłem zupełnie przypadkiem gdyż po wymianie przepływomierza na nowykomputer nadal wykazawał ze jest uszkodzony. Wtedy w jednej z książek znalazłem schemat instalacji do przepływomierza którą też sprawdziłem ale okazała sie dobra. Na koniec skupiłem sie na pomiarze prądu na wtyczce do przepływomierza i okazało się że na dwuch pinach nie ma napięcia i komputer otrzymywał błędne dane co było przyczyną takiego zachowania auta. Na wszelki wypadek proponuje jeszcze sprawdzić czy nie ma przedmuchów na przewodzie od turbiny i zawór N75

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Re: [B4 1Z 1.9 Tdi]

Post autor: jas73 » 07 lip 2007, 19:26

rczopik2 pisze:Ten zaworek N75 to za co odpowiada ??
jest to zawor sterujacy turbina
ile takie cudo moze koszt.??


w ASO ponad 200zl i trzeba czekac, na allegro polowe tej ceny ...
A przepływomierz to co innego??
mozna goczysic lub naprawiac
tak, imm to co innego niz N75 ;) z tego co czytalem przeplywomierz mozna przedmuchac i czasem na krotko pomaga ale generalnie jest nie naprawialny

pzdr
jas

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

brak mocy

Post autor: PIACHU » 07 lip 2007, 23:02

jas73, gdzie jest ten zawór sterujący turbiną??? czy to ten zaraz pod turbinką?

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Re: brak mocy

Post autor: minon1 » 07 lip 2007, 23:07

PIACHU pisze:jas73, gdzie jest ten zawór sterujący turbiną??? czy to ten zaraz pod turbinką?
nie pod tylko z przodu silnika patrz lekko po lewej stronie na rurze idącej z IC czy do IC jakoś tak.

Dochodza do niego 3 cienkie przewody ciśnieniniowe.

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 07 lip 2007, 23:11

mam podobny problem z mocą silnika. opisywałem ten przypadek kilka dni wcześniej. klubowicz wojtek 26 poradził bym pojechał na VAG-a i sprawdził logi dynamiczne. pojechałem na komputer, do bosch serwis i elektronika jest OK! TYlko stwierdził ze jest trochę małe ciśnienie doładowania. A o logach dynamicznych nigdy nie słyszał!!! podzwoniłem więc po innych serwisach i nikt o czymś takim nie słyszał. ale do brzegu. w serwisie boscha kazano mi wyciąć katalizator. wyjąłem go a w to miejsce wstawiłem malutki tłumik. troszkę jest lepiej bo już dzis jechalem 160km/h ale nadal to nie jest TO. NA 4 i 5 biegu jest mu ciężko CO ROBIć KLUBOWICZE??? AHA, U MNIE WOGóLE NIE SłYCHć TUBINKI. CZy mam ja naprawić? może polecicie mi jakies dobre serwisy tdi lub naprawy turbo w woj warmińsko mazurskim

[ Dodano: 2007-07-07, 23:22 ]
CZY KTOś DOKłADNIE NAPISZE CO TO JEST ZA ZARóR N75?? GDZIE ON SIę DOKłADNIE ZNAJDUJE?

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Re: brak mocy

Post autor: jas73 » 08 lip 2007, 12:48

PIACHU pisze:jas73, gdzie jest ten zawór sterujący turbiną??? czy to ten zaraz pod turbinką?
to zalezy z ktorego roku masz auto ...

sam mialem z tym problem ... poczytaj sobie ten topic:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

i zawarte w nim linki
powinno sie wszystko wyjasnic

pzdr
jas

Pako90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 cze 2007, 13:38
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Pako90 » 12 lip 2007, 19:23

Witam.
Ja wymieniłem N75, Wąż do IC, sprawdziłem szczelność połączeń, ustawiłem kąt wtrysku, wymieniłem olej i wszystkie filtry i dodam że Vag nie pokazuje żadnego błędu.

Mimo wszystko niunia jest trochę słaba i po dodaniu gazu przez ok. 0,5 sekundy nie przyspiesza tylko tak jakby łapie oddech i dopiero wchodzi na obroty. Ale najgorsze jest spalanie. Prawie 10l/100. :(

Dodam że niunia to 1.9 TDI 1Z automat.

Nie ma nikogo w mojej okolicy ktoby dobrze znał się na VAG-u.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 lip 2007, 09:09

Zrób logi dynamiczne w wrzuć na forum to ocenimy co sie dzieje albo wrzuć na PW to obejrze.

Pako90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 cze 2007, 13:38
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Pako90 » 13 lip 2007, 11:34

WOJTEK26 pisze:Zrób logi dynamiczne w wrzuć na forum to ocenimy co sie dzieje albo wrzuć na PW to obejrze.
Mam iterfeis Viakena kkl line, instrukcje jak zrobić testy dynamiczne i statyczne, dojście do laptopa ale wszystkie programy które posiadam (Vag) są w wersji demo :( co uniemożliwia mi skanowanie niektórych bloków. Także nie jestem w stanie zrobić wszystkich testów :(

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 lip 2007, 12:36

zrób te co możesz i wklej szczególnie 001,003,008,010

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga