[80 B4 1.9TDI AFN] PROBLEM Z SZRPANIEM
Ja mam taki sam problem tylko że silnik chodzi plynnie i pali bez problemu.
Ale 130 km/h na 5 biegu to góra co da się z niego wyciągnąć. Sprawdziłem wczoraj tą dzwignie przy turbie i gruszke chodzi w rękach a gruszka odbija.
Zastanawia mnie N 75 bo jak sciągne przewód ten do gruszki z niego i przysłonie palcem to nie czuje by rogił cisnienie.
Słychać charakterystyczne cykanie w nim, więc pracuje nie wiem czy powinien podawać ciśnienie zaraz po uruchomieniu zaplonu i na wolnych obrotach.
Jeżeli chodzi o tą gruszkę co steruje tą dzwignią to w niej mam jakiś czarny olej bo jak sciągnąłem przewód i poruszałem dzwignią to pare kropel z przewodu wyciekło. Dodam że pozostałe przewody i opaski są w porządku.
Proszę o rade.
Ale 130 km/h na 5 biegu to góra co da się z niego wyciągnąć. Sprawdziłem wczoraj tą dzwignie przy turbie i gruszke chodzi w rękach a gruszka odbija.
Zastanawia mnie N 75 bo jak sciągne przewód ten do gruszki z niego i przysłonie palcem to nie czuje by rogił cisnienie.
Słychać charakterystyczne cykanie w nim, więc pracuje nie wiem czy powinien podawać ciśnienie zaraz po uruchomieniu zaplonu i na wolnych obrotach.
Jeżeli chodzi o tą gruszkę co steruje tą dzwignią to w niej mam jakiś czarny olej bo jak sciągnąłem przewód i poruszałem dzwignią to pare kropel z przewodu wyciekło. Dodam że pozostałe przewody i opaski są w porządku.
Proszę o rade.
W tym przypadku podejrzenie moze pasc na przeplywomierz zle mierzy mase powietrza. Skoro opaski sa ok n75 cyka, zawor upustowy sie rusza. Pozostaje zrobienie diagnostyki VAG-iem on zawsze prawde powie (no chyba ze beda problemy z komunikacja :mrgreen: ) chyba ze trubo umiera i nie pompuje tak jak trzeba.
Witam jeszcze do wczoraj miałem ten sam problem i szukałem pomocy na forum ale do rzeczy.
Przyczyn może być kilka przynajmiej w moim przypadku.
Po pierwsze spalony przepływomierz który wymieniłem na nowy ale nie było poprawy.
Po drugie miałem przepalony węrzyk od podciśnienia który idzie koło kolektora i biegnie do komputera. Po połączeniu perz nie było poprawy ayto z trudem osiągało 2000 obrotów a do tego szarpało ze nie dało sie jechać.
Ostatni problem wykryłem zupełnie przypadkiem gdyż po wymianie przepływomierza na nowykomputer nadal wykazawał ze jest uszkodzony. Wtedy w jednej z książek znalazłem schemat instalacji do przepływomierza którą też sprawdziłem ale okazała sie dobra. Na koniec skupiłem sie na pomiarze prądu na wtyczce do przepływomierza i okazało się że na dwuch pinach nie ma napięcia i komputer otrzymywał błędne dane co było przyczyną takiego zachowania auta. Na wszelki wypadek proponuje jeszcze sprawdzić czy nie ma przedmuchów na przewodzie od turbiny i zawór N75
Przyczyn może być kilka przynajmiej w moim przypadku.
Po pierwsze spalony przepływomierz który wymieniłem na nowy ale nie było poprawy.
Po drugie miałem przepalony węrzyk od podciśnienia który idzie koło kolektora i biegnie do komputera. Po połączeniu perz nie było poprawy ayto z trudem osiągało 2000 obrotów a do tego szarpało ze nie dało sie jechać.
Ostatni problem wykryłem zupełnie przypadkiem gdyż po wymianie przepływomierza na nowykomputer nadal wykazawał ze jest uszkodzony. Wtedy w jednej z książek znalazłem schemat instalacji do przepływomierza którą też sprawdziłem ale okazała sie dobra. Na koniec skupiłem sie na pomiarze prądu na wtyczce do przepływomierza i okazało się że na dwuch pinach nie ma napięcia i komputer otrzymywał błędne dane co było przyczyną takiego zachowania auta. Na wszelki wypadek proponuje jeszcze sprawdzić czy nie ma przedmuchów na przewodzie od turbiny i zawór N75
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
- Imię: Jacek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
Re: [B4 1Z 1.9 Tdi]
jest to zawor sterujacy turbinarczopik2 pisze:Ten zaworek N75 to za co odpowiada ??
ile takie cudo moze koszt.??
w ASO ponad 200zl i trzeba czekac, na allegro polowe tej ceny ...
tak, imm to co innego niz N75 z tego co czytalem przeplywomierz mozna przedmuchac i czasem na krotko pomaga ale generalnie jest nie naprawialnyA przepływomierz to co innego??
mozna goczysic lub naprawiac
pzdr
jas
Re: brak mocy
nie pod tylko z przodu silnika patrz lekko po lewej stronie na rurze idącej z IC czy do IC jakoś tak.PIACHU pisze:jas73, gdzie jest ten zawór sterujący turbiną??? czy to ten zaraz pod turbinką?
Dochodza do niego 3 cienkie przewody ciśnieniniowe.
mam podobny problem z mocą silnika. opisywałem ten przypadek kilka dni wcześniej. klubowicz wojtek 26 poradził bym pojechał na VAG-a i sprawdził logi dynamiczne. pojechałem na komputer, do bosch serwis i elektronika jest OK! TYlko stwierdził ze jest trochę małe ciśnienie doładowania. A o logach dynamicznych nigdy nie słyszał!!! podzwoniłem więc po innych serwisach i nikt o czymś takim nie słyszał. ale do brzegu. w serwisie boscha kazano mi wyciąć katalizator. wyjąłem go a w to miejsce wstawiłem malutki tłumik. troszkę jest lepiej bo już dzis jechalem 160km/h ale nadal to nie jest TO. NA 4 i 5 biegu jest mu ciężko CO ROBIć KLUBOWICZE??? AHA, U MNIE WOGóLE NIE SłYCHć TUBINKI. CZy mam ja naprawić? może polecicie mi jakies dobre serwisy tdi lub naprawy turbo w woj warmińsko mazurskim
[ Dodano: 2007-07-07, 23:22 ]
CZY KTOś DOKłADNIE NAPISZE CO TO JEST ZA ZARóR N75?? GDZIE ON SIę DOKłADNIE ZNAJDUJE?
[ Dodano: 2007-07-07, 23:22 ]
CZY KTOś DOKłADNIE NAPISZE CO TO JEST ZA ZARóR N75?? GDZIE ON SIę DOKłADNIE ZNAJDUJE?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
- Imię: Jacek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
Re: brak mocy
to zalezy z ktorego roku masz auto ...PIACHU pisze:jas73, gdzie jest ten zawór sterujący turbiną??? czy to ten zaraz pod turbinką?
sam mialem z tym problem ... poczytaj sobie ten topic:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
i zawarte w nim linki
powinno sie wszystko wyjasnic
pzdr
jas
Witam.
Ja wymieniłem N75, Wąż do IC, sprawdziłem szczelność połączeń, ustawiłem kąt wtrysku, wymieniłem olej i wszystkie filtry i dodam że Vag nie pokazuje żadnego błędu.
Mimo wszystko niunia jest trochę słaba i po dodaniu gazu przez ok. 0,5 sekundy nie przyspiesza tylko tak jakby łapie oddech i dopiero wchodzi na obroty. Ale najgorsze jest spalanie. Prawie 10l/100.
Dodam że niunia to 1.9 TDI 1Z automat.
Nie ma nikogo w mojej okolicy ktoby dobrze znał się na VAG-u.
Ja wymieniłem N75, Wąż do IC, sprawdziłem szczelność połączeń, ustawiłem kąt wtrysku, wymieniłem olej i wszystkie filtry i dodam że Vag nie pokazuje żadnego błędu.
Mimo wszystko niunia jest trochę słaba i po dodaniu gazu przez ok. 0,5 sekundy nie przyspiesza tylko tak jakby łapie oddech i dopiero wchodzi na obroty. Ale najgorsze jest spalanie. Prawie 10l/100.
Dodam że niunia to 1.9 TDI 1Z automat.
Nie ma nikogo w mojej okolicy ktoby dobrze znał się na VAG-u.
Mam iterfeis Viakena kkl line, instrukcje jak zrobić testy dynamiczne i statyczne, dojście do laptopa ale wszystkie programy które posiadam (Vag) są w wersji demo co uniemożliwia mi skanowanie niektórych bloków. Także nie jestem w stanie zrobić wszystkich testówWOJTEK26 pisze:Zrób logi dynamiczne w wrzuć na forum to ocenimy co sie dzieje albo wrzuć na PW to obejrze.