[80 B4 1Z 1.9TDI] Problemik :( bierze olej i kopci
[80 B4 1Z 1.9TDI] Problemik :( bierze olej i kopci
Witam,
Kupiłem pechowy egzemplarz mojej audiczki niestety . Mianowicie bierze olej ok. 2L na miesiąc jak bym nie jeździł czy wiecej czy mniej to ten stopień konsumpcji utrzymuje. Nie widać przy tym żadnych wycieków oleju. Oprócz tego niesamowicie kopci na siwo-niebiesko? czy to na biegu jałowym czy w jeździe (najgorzej przy przyśpieszaniu wtedy idzie spora chmurka ) zauważyłem też że w zbiorniczku płynu chłodzącego jest olej (oczyszczałem płyn z niego ale dalej sie pojawia), (chłodniczka oleju sprawdzana nie przepuszcza), natomiast płynu nie ubywa. Robiłem co mogłem żeby sprawdzić wszystko co sie da by było lepiej, moją Audi mam od 3 mc. Ręce mi już opadają :-x nie znam jej dokładnego przebiegu (auto od handlarza - pech) Czytalem troche o tym na forum lecz nie jestem pewny co do mojego przypadku. Dodam że auto idzie, ma swoją moc, odpala bez problemu. W przymrozki (-7) też odpala bezproblemowo. I tak co może być przyczyną pierścienie? Czy może jednak dać głowice do roboty i nową uszczelke ? A jeśli to pierście to czy opłaca mi sie lepiej kupić inny silnik czy może zrobić ten? Proszę o jakieś sugestie
Pozdrawiam
Kupiłem pechowy egzemplarz mojej audiczki niestety . Mianowicie bierze olej ok. 2L na miesiąc jak bym nie jeździł czy wiecej czy mniej to ten stopień konsumpcji utrzymuje. Nie widać przy tym żadnych wycieków oleju. Oprócz tego niesamowicie kopci na siwo-niebiesko? czy to na biegu jałowym czy w jeździe (najgorzej przy przyśpieszaniu wtedy idzie spora chmurka ) zauważyłem też że w zbiorniczku płynu chłodzącego jest olej (oczyszczałem płyn z niego ale dalej sie pojawia), (chłodniczka oleju sprawdzana nie przepuszcza), natomiast płynu nie ubywa. Robiłem co mogłem żeby sprawdzić wszystko co sie da by było lepiej, moją Audi mam od 3 mc. Ręce mi już opadają :-x nie znam jej dokładnego przebiegu (auto od handlarza - pech) Czytalem troche o tym na forum lecz nie jestem pewny co do mojego przypadku. Dodam że auto idzie, ma swoją moc, odpala bez problemu. W przymrozki (-7) też odpala bezproblemowo. I tak co może być przyczyną pierścienie? Czy może jednak dać głowice do roboty i nową uszczelke ? A jeśli to pierście to czy opłaca mi sie lepiej kupić inny silnik czy może zrobić ten? Proszę o jakieś sugestie
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 lis 2010, 10:49 przez haston, łącznie zmieniany 1 raz.
Są dwie przyczyny pojawiania sie oleju w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej. Pierwsza z nich to uszczelka pod głowicą a druga to pękniecie pomiedzy kanałami chłodzącym a olejowym. Głowice musisz sciagnąc na 100 % . Później ocenisz co dalej czy tłoki tez musza byc wyjete czy tez nie. a jesli nie chcesz sie bawic to nowy silnik kup. <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To nadmierne dymienie może być też skutkiem puszczania oleju przez turbinę w wydech .Ja bym się temu przyjrzał ,roboty kilka minut i nic to nie kosztuje .Odkręć cztery śruby przy kołnierzu od rury do kata ,zaraz za turbiną i bedzie wszystko widać .Głowicę i tak musisz zwalić bo ewidentnie albo uszczelka poszła,albo gdzieś pękła ściankahaston pisze:bierze olej ok. 2L na miesiąc jak bym nie jeździł czy wiecej czy mniej to ten stopień konsumpcji utrzymuje. Nie widać przy tym żadnych wycieków oleju. Oprócz tego niesamowicie kopci na siwo-niebiesko? czy to na biegu jałowym czy w jeździe (najgorzej przy przyśpieszaniu wtedy idzie spora chmurka
Ha ha łatwo powiedzieć nowego to w żadnym sklepie nie dostanę jedynie pokusić sie moge z jakiegos angola może bedzie ok. Hmm do wydechu już odkręcalem i niby jest osmolone ale to chyba musi tak być? natomiast żadnego wycieku tam nie widzialem. no chyba ze sie nie znam to co w takim razie tam powinienem zobaczyć? Zaryzykuje narazie chyba z tą głowicą troche grosza pójdzie niestety a czy bedzie dobrze to sie zobaczy (oby).bobsley6 pisze: a jesli nie chcesz sie bawic to nowy silnik kup. <ok>
Chłodniczka była sprawdzana pisałem, w tym przypadku zrobiłem już wszystko co w mojej mocy. Najgorsze to jest ze jak chce gdzies pojechac to musze mieć zapas oleju bo jak go łyknie za duzo to trzeba dolac. Chodzi mi ogólnie czy przez to ze bierze 2L oleju na miesiąc to czy mogły przy tym pierśnienie siąść czy moze zrobienie głowicy ( wymiana prowadnic, uszczelniaczy, planowanie) oraz nowa uszczelka załatwi sprawe? Wiem że nie jest tu nikt jasnowidzem ( ja tez nie) ale może ktos miał taki przypadek. Chmurka niezależnie czy zimny czy ciepły jest siwa podchodzi pod niebieski, czarnego prawie wcale nie ma na jałowym chyba ze mocniej przycisne. Szkoda ze nie znam oryginalnego przebiegu, miałem wcześniej golfa II 1.6TD 70KM jak go sprzedawałem miał 300.000 km i chodził jak szwajcarski zegarek, szkoda mi go ale chciałem limuzyne :mrgreen: to teraz mam.
cześć, miałem podobny problem tylko brał trochę mniej oleju. Płynu chłodzącego ubbywalo.
Okazało się, że poszła uszczelka pod głowicą, i do tłoków dostawało się chłodziwo co spowodowało ich pęknięcie...
Mam dla Ciebie pare cennych rad.
Jeżeli się okaże, że masz tłoki do wymiany, to koniecznie sprawdź panewki.
Uszczelniacze zaworowe do wymiany i sprawdzenie szczelności głowicy.
Wymień też pompę oleju (koszt mały), bo prędzej czy później zacznie CI przycinać zawór, cisnienie oleju rozsadzi najsłabsze miejsce (mi wystrzeliło czujnik oleju) i wysrało cały olej z silnika w ciągu 3 sekund...
Sprawdź też czy ci nie cieknie z turbiny po obu stronach, i dodatkowo czy nie cieknie przy wężu zasilającym i odpływowym oleju.
Okazało się, że poszła uszczelka pod głowicą, i do tłoków dostawało się chłodziwo co spowodowało ich pęknięcie...
Mam dla Ciebie pare cennych rad.
Jeżeli się okaże, że masz tłoki do wymiany, to koniecznie sprawdź panewki.
Uszczelniacze zaworowe do wymiany i sprawdzenie szczelności głowicy.
Wymień też pompę oleju (koszt mały), bo prędzej czy później zacznie CI przycinać zawór, cisnienie oleju rozsadzi najsłabsze miejsce (mi wystrzeliło czujnik oleju) i wysrało cały olej z silnika w ciągu 3 sekund...
Sprawdź też czy ci nie cieknie z turbiny po obu stronach, i dodatkowo czy nie cieknie przy wężu zasilającym i odpływowym oleju.