Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z] Prośba o ocenę logów....

Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

[B4 1z] Prośba o ocenę logów....

Post autor: Bubi89 » 20 cze 2010, 18:16

Witam,

Pod linkiem http://www.msi.pl/~mephisto/ wrzuciłem logi z mojej Audiczki :) Ostatnio zaczęła mi kopcić na czarno, trochę straciła mocy więc zrobiłem logi i okazało się, że ciśnienie słabe, dzisiaj zajrzałem i rzeczywiście wąż turbo -> IC pęknięty. Pytanie do Was jak pozostałe parametry, czy mam jakiś powód do zmartwienia? Dzięki z góry :)

--
Pozdr.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 20 cze 2010, 18:34

po pierwsze czepił bym się temperatury silnika,podczas logowania miałeś dywanik pod pedałem gazu,turbinka nie pompuje tyle co chce ECU,przepływomierz tnie w górnym zakresie obrotów,i na moje to sterownik grzebnięty,to na moje mało wprawne oko widać

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 cze 2010, 23:55

AB4, słabo wszystko zauważyłeś :mrgreen:

Bubi89, masz dwie możliwości:
1. spora nieszczelność w dolocie (pęknięty wąż na drodze turbo-IC-kolektor, luźne opaski na wężach lub dziurawy EGR)
albo
2. uszkodzony wężyk między IC a ECU (często może być przetarty przy IC lub pod akumulatorem)

a czy to 1. czy 2. to z pomocą przyjdzie Ci jedynie manometr lub demontaż praktycznie całego dolotu i sprawdzenie czy któryś wąż nie ma dziury <ok>

w logach dyn. 011 masz wartość ok 1422mbar i jak na manometrze będzie ok 0.4bar to masz 1. a jak na manometrze będzie wtedy ok 1.1-1.2bara (lub więcej) to masz 2. <ok>

reszta wygląda ładnie (kąt wtrysku ok 55, dawka 12 czyli 2.4mg/R) ;-)

Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

Post autor: Bubi89 » 21 cze 2010, 11:39

UKI_XX pisze:AB4, słabo wszystko zauważyłeś :mrgreen:

Bubi89, masz dwie możliwości:
1. spora nieszczelność w dolocie (pęknięty wąż na drodze turbo-IC-kolektor, luźne opaski na wężach lub dziurawy EGR)
albo
2. uszkodzony wężyk między IC a ECU (często może być przetarty przy IC lub pod akumulatorem)

a czy to 1. czy 2. to z pomocą przyjdzie Ci jedynie manometr lub demontaż praktycznie całego dolotu i sprawdzenie czy któryś wąż nie ma dziury <ok>

w logach dyn. 011 masz wartość ok 1422mbar i jak na manometrze będzie ok 0.4bar to masz 1. a jak na manometrze będzie wtedy ok 1.1-1.2bara (lub więcej) to masz 2. <ok>

reszta wygląda ładnie (kąt wtrysku ok 55, dawka 12 czyli 2.4mg/R) ;-)
Nie no tak jak wspomniałem, pękła mi rura turbo -> IC stąd te "niedociśnienie" :) Ale głownie chodziło mi czy poza doładowaniem jest coś jeszcze niepokojącego ;)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 cze 2010, 13:34

no to ładnie, jak człowiek zmęczony to i ślepy :-/ faktycznie jak wół napisane że dziura w dolocie, poza tym jak naprawisz dziurę to auto powinno nieźle śmigać ;-)

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 21 cze 2010, 14:41

Ale po to są userzy tacy jak Ty żeby mnie ew.porawić:),człowiek się uczy całe życie,ale sterownik ma grzebnięty?

Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

Post autor: Bubi89 » 21 cze 2010, 16:56

A czy ta wartość korekcji dawki wtrysku -3,2 jest niepokojąca? Jak interpretować ten wynik i o czym on świadczy?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 cze 2010, 20:21

możesz mieć brudny lub lejący jeden wtryskiwacz (obstawiam sterujący) i dlatego są takie korekty, wartości są bardzo zbliżone ale jednak duże

a jak pracuje na jałowych :?: równo czy delikatnie przerywa :?: czasem też jak przegazujesz to też korekty mogą się pozmieniać

Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

Post autor: Bubi89 » 21 cze 2010, 21:09

UKI_XX pisze:możesz mieć brudny lub lejący jeden wtryskiwacz (obstawiam sterujący) i dlatego są takie korekty, wartości są bardzo zbliżone ale jednak duże

a jak pracuje na jałowych :?: równo czy delikatnie przerywa :?: czasem też jak przegazujesz to też korekty mogą się pozmieniać
Na jałowych pracuje bez zastrzeżeń :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 lip 2013, 16:23

Grupa 3 i 4
http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_135850.html


grupa 8 i 11
http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_135851.html

Auto łapie notlauf.
Auto na kompie 16 bitowym i sofcik od Kostrza

mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mzaba » 21 lip 2013, 22:19

Masz pokaźne niedoładowanie (grupa 11). Moim zdaniem trzeba by zapiąć manometr i sprawdzić jakie ciśnienie faktycznie pompuje turbo. Możliwe są dwie wersje:
1. Pęknięty wężyk między IC a kompem - wtedy na manometrze będziesz miał ciśnienie ok. 1,3 bar lub
2. Nieszczelny dolot - wtedy na manometrze pokaże Ci ciśnienie ok. 0,5 bar.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 lip 2013, 23:04

boost pokazuje 1,2 a wczesniej jak bylo dobrze to prawie 1,4 pokazywał i szybciej wstawało turbo, teraz czuc że delikatnie wolniej wstaje.

mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mzaba » 22 lip 2013, 11:28

Skoro boost pokazuje Ci 1,2 bara to znaczy że masz dziurkę w wężyku między ickiem a kompem i dlatego sterownik nie widzi prawidłowo ciśnienia doładowania. W grupie 11 zadane ciśnienie masz max 2376,6 mbar (czyli ok. 1,3 - 1,4 bar bo trzeba odjąć ciśnienie atmosferyczne wynoszące ok. 1000 mbar) a MAP sensor widzi jedynie max 1499,4 mbar (czyli ok. 0,5 bar) i dlatego autko nie jeździ jak trzeba.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 22 lip 2013, 12:23

Zapewne tak, teraz to wyciągnąć icka wykręcić z niego przewód to samo z przewodem od kompa pompować i sprawdzać czy gdzieś słychać gdzie się przetarł, może nie trzeba będzie wymieniać całego. :)

mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mzaba » 22 lip 2013, 12:48

Obstawiam że przetarł sie w okolicach akumulatora (ale zawsze mogę sie mylić :-P )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl