Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 TDi 1Z] Prośba o pomoc przy regulacji osprzetu.

ODPOWIEDZ
tobiasboon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 lut 2011, 18:24

[1,9 TDi 1Z] Prośba o pomoc przy regulacji osprzetu.

Post autor: tobiasboon » 28 lip 2011, 18:59

Witam Koledzy! Mam problem z zetorem i sam nie mogę się z nim uporać. Autko po remoncie silnika (kapitalnym) jednak osprzęt nie zestrojony. Poszukuję kogoś z dolnego śląska, najchętniej forumowicza z doswiadczeniem i sprzętem do diagnostyki. Najchętniej do zamiany bosch pierburg (jeśli zdobęde pewne graty) bo padl nastawnik. Trzeba także sprawdzic wtrysk sterujący (nie mam gdzie podmienić), ciśnienie turbo i ewentualnie wyregulować sztange, która była ruszana. Chodzi o ogólne zestrojenie sprzetu. Najchętniej by bylo to w rozsadnej cenie bo smieszni "mechanicy" chcą jak wiecie zedrzec skórę i proponują mi np. naprawe potencjometrycznego. Są oni zazwyczaj od wszystkiego czyli czesto do niczego. Moglibyście mi kogos polecić? Z góry dziekuje i pozdrawiam. Kamil

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 lip 2011, 19:10

tobiasboon pisze:proponują mi np. naprawe potencjometrycznego
Nie daj się na to namówić ,szkoda kasy ;-) A sztangę ustaw sobie sam,odkręcasz wspornik gruszki ,po zluzowaniu ma lekko popuscić (jak jest prawidłowo ),a ramię dzwigni w wydechu ma pozostać na swoim miejscu w pozycji zamkniętej ,przykręcając wspornik gruszki z powrotem, masz mieć lekki opór naciąganej spręzyny w gruszce ,kilka milimetrów
Ostatnio zmieniony 28 lip 2011, 19:17 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

tobiasboon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 lut 2011, 18:24

Post autor: tobiasboon » 28 lip 2011, 19:14

Ja naturalnie wiem ze to idiotyczny pomysl i to na krotka mete tak czy inaczej. Mala szansa powodzenia. Jestem juz zdesperowany bo auto mi potrzebne a sam nie daje sobie rady mimo Vaga i przewertowanego forum ;-)

dany
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 31 gru 2009, 17:53

Post autor: dany » 28 lip 2011, 19:23

ja swój nastawnik potencjometryczny dawałem do naprawy jeżdże na nim ok 8 miesięcy narazie wszystko ok też jestem z dolnego śląska nastawnik naprawiałem w lubinie.wymieniona zosta ła podobno płytka w potencjometrze koszt 450 zł (ja tyle płaciłem)

dawid17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Zielenice

Post autor: dawid17 » 28 lip 2011, 21:04

Ja też się pod tym podpisuje co mówi dany. Oddałem mój nastawnik do tego samego speca co on, praktycznie w tym samym czasie (będzie też już jakieś 8 miesięcy) i wszystko jest ok. Więc jednak da się go ożywić, a najważniejsze że ten gościu co je naprawia daje 2 lata gwarancji, więc chyba wie co robi.

tobiasboon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 lut 2011, 18:24

Post autor: tobiasboon » 29 lip 2011, 11:52

A moge prosic o konkretne namiary do tego speca?

dany
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 31 gru 2009, 17:53

Post autor: dany » 29 lip 2011, 17:37

masz numer na pw

tobiasboon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 lut 2011, 18:24

Post autor: tobiasboon » 01 sie 2011, 23:58

Dziekuje bardzo. Dzis zawiozlem nastawnik. Jak tylko odbiore i zaloze od razu napisze jak wrazenia. Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 sie 2011, 09:46

tobiasboon pisze:Dzis zawiozlem nastawnik. Jak tylko odbiore i zaloze od razu napisze jak wrazenia.
Szkoda że nie zaznaczyłeś sobie płytki nastawnika ,w końcu byla by pewność czy faktycznie wymieniają na nową ,czy tylko tak mówią ;-)

tobiasboon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 lut 2011, 18:24

Post autor: tobiasboon » 02 sie 2011, 15:00

Zaznaczyłem ;-). Gość twierdzi, ze ma wszystkie częsci potrzebne do regeneracji. Płytki, łapy z "wąsami" potencjometrów. Ma go zdiagnozowac i rozebrac a nastepnie wycenic koszt reanimacji i do mnie zadzwonic. Wbrew temu
a najważniejsze że ten gościu co je naprawia daje 2 lata gwarancji, więc chyba wie co robi.
, mi stwierdził iz udziela pisemnej gwarancji na rok ale wszystko sie okaze po powrocie nastawnika kurierem.

dawid17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Zielenice

Post autor: dawid17 » 02 sie 2011, 16:41

A to widocznie mi się pomyliło z tą gwarancją :oops: . Niestety ale nie sprawdzi się czy zmienia płytkę ponieważ plombuje śruby i nie da się zdjąć pokrywki nastawnika, znaczy da się ale wtedy tracimy gwarancje.

tobiasboon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 lut 2011, 18:24

Post autor: tobiasboon » 02 sie 2011, 17:31

Mój nastawnik był kompletnie załatwiony. Pompiarz kombinator podgiął "wąsy" (nie wiem co przez to chciał osiągnąć), a zobaczylem to dopiero po jego rozebraniu. W konsekwencji jeden z nich wkońcu się złamał. Ściezki były rownież wytarte, przy początku jak i końcu zakresu wiec totalna kaplica. Auto przestalo odpalac a po szturchaniu nastawnika samo wchodzilo na obroty lub gasło (zero stabilnej pracy). Jeśli objawy ustąpią to znaczy, że musiał zmienić i płytkę i palec. Jak zadzwoni z diagnozą i wyceną kosztów to od razu Was poinformuję. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 sie 2011, 01:51 przez tobiasboon, łącznie zmieniany 1 raz.

dany
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 31 gru 2009, 17:53

Post autor: dany » 02 sie 2011, 21:14

ja mam gwarancje na rok

tobiasboon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 lut 2011, 18:24

Post autor: tobiasboon » 05 sie 2011, 02:15

[ Dodano: 2011-08-26, 16:41 ]
Panowie odebralem wkoncu nastawnik. Sprawdony w serwisie. Rok gwarancji. Silnik odpala extra i chodzi rowno. Jednak problem z gasnieciem nie zniknal. Na jalowym jak mu dam powyze 3,5 tys i zdjme noge obroty spadaja az do zgasniecia silnika. To samo podczas jazdy, dojezdzam do skrzyzowania zdejmuje noge i poki nie wcisne sprzegla obroty spadaja i ni reaguje ponownie na gaz. Ratunku czy ktos mial cos podobnego i co to moze byc?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl