[1Z] Przekaźnik zasilania ECU
[1Z] Przekaźnik zasilania ECU
Witam.Czy w silniku 1Z na boschu istnieje przekaźnik który odpowiada za zasilanie ECU lub coś innego od czego zależy dobra praca motoru.Taki przekaźnik nr.30 jest w benzynie,a w dieslu?Jak ktoś wie niech poda numer i lokalizacje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Istniejewasermann pisze:Czy w silniku 1Z na boschu istnieje przekaźnik który odpowiada za zasilanie ECU
Akurat bez tego przekażnika nie można mówić o jakiejkolwiek pracy motoru A na jakość pracy motoru nie ma on żadnego wpływu :mrgreen: Przekażnik jest nad nogami kierowcy pod półką .Na pracę motoru,pomijając jego stan techniczny , mają wpływ mapy wtrysku w pamięci epromów kompa <ok>wasermann pisze: lub coś innego od czego zależy dobra praca motoru
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: Biorąc pod uwagę powyższy tekst ,mam dla ciebie dobrą radę ,odpuść sobie tą zabawę , bo nieczego nie naprawisz ,a możesz narobić tylko szkód .Jak ci silnik nie domaga to na pewno nie jest to wina map wtrysku ,ani przekaznikawasermann pisze:A możesz podać numer tego przekaźnika. A jeśli chodzi o te mapy rozumiem że są wgrane,ale jabym rozkręcił kompa jak to wygląda i jak można by ewentualnie sprawdzić?Czy to się jakoś psuje np.pękają luty.Masz może jakieś zdjęcia poglądowe lub jakąś literaturę co do budowy sterownika i tych map?
Re: [1Z] Przekaźnik zasilania ECU
Witam!wasermann pisze:Witam.Czy w silniku 1Z na boschu istnieje przekaźnik który odpowiada za zasilanie ECU lub coś innego od czego zależy dobra praca motoru.Taki przekaźnik nr.30 jest w benzynie,a w dieslu?Jak ktoś wie niech poda numer i lokalizacje.
Ja chciałbym się dowiedzieć na którym pinie wtyczki do ECU powinien być stały plus. U siebie szukałem i za cholere nie ma :oops:
Pisałem już nie raz.Samochód przyspiesza bardzo dobrze,ale na wolnych obrotach mam na kierownicy drgania, które przenoszą hałas.Kierownica drga,wręcz lata jakby miała odlecieć,a wystarczy dodać gazu zwiększa się obroty drgania ustają .Parę razy po odpaleniu samochodu drgania był mnimalne(lekkie mrówienie)w środku zapadła cisza(ludzie myślałem cud).Ale to było parę razy :evil: na moje gołym okiem widać silnik chodzi nie równo.Chyba dlatego są te drgania To nie poduchy pod silnikiem,skrzynią były wymieniane,nie tanie.Nawet byłem w ASO stwierdzili,że poduchy dobre.Rozłożyli ręce.Mam vaga błędów brak,jest tylko grupa 000.Dawka odpowiednia,wtryski końcówki nowe,sterujący sprawdzony(podmianka),to nie wspomaganie,zrzuciłem pas,nie alternator.to nie nastawnik bo w jeździe nic się nie dzieje,nawet jak niektórzy zwiększałem dawkę.Bombki brak.Tak więc może jakieś zimne luty w sterowniku?Jest po prawej stronie a nasze drogi są dziurawe.Myślę że to coś elektronicznego bo parę razy było dobrze,cicho,nie rzucało.Co sądzicie.Nawet obroty po rozgrzaniu to ok.1000 obr/min.
MUNIOR szukam już długi czas.spróbuje.Słuchaj jeszcze jedna rzecz- może podpowiedź,która naświetli komuś problem.Po odpaleniu samochodu działa stateczny kąt wtrysku,po chwili niby ECU steruje.Samochód po chwili powinien się ściszyć (jego praca)-u mnie jest cały czas głośno(nie słychać ściszenia).Dodam że u kolegi zawsze jak zapali motor po chwili zmienia się chód silnika(bardziej cicho i miękko).Może to coś z jakiś zaworem ?Wygląda jakby miał jakieś awaryjne ustawienia.Pomocy <mur>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
wasermann pisze:Po odpaleniu samochodu działa stateczny kąt wtrysku,po chwili niby ECU steruje.Samochód po chwili powinien się ściszyć (jego praca)-
Nigdy odkąd odłaczyłem EGR -a nie zaobserwowałem czegoś takiego po odpaleniu jak ściszanie sie ,czy podwyższanie obrotów silnika chwilę po odpaleniu ,co prawda mam zetora na pierburgu i odłaczony N18 ,ale to bez znaczenia w tym przypadku .Ściszenie się silnika i bardziej miękka praca chwilę po odpaleniu, powoduje działający EGR ,ciepłe spaliny w dolocie robią swoje <ok> A sprawdzenie działania n108 ,który steruje kątem wtrysku na odpalonym silniku jest raczej nie mozliwe na starym kompie ,który jak wszyscy wiemy jest bardzo ubogi w mozliwość diagnozywasermann pisze:Po odpaleniu samochodu działa stateczny kąt wtrysku,po chwili niby ECU steruje.Samochód po chwili powinien się ściszyć (jego praca)-
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie no jak zaslepiony to wiadomo ,cudów nie ma i nie działa .W takim razie na tą zmianę pracy silnika ma wpływ zmiana kąta wtrysku przez n108 ,skoro u ciebie nie ma tego efektu to coś nie tak z n108 i nie opuznia kąta wtrysku po odpaleniu ,sprawdż kabelki do niego ,być może któryś nie ma stykuwasermann pisze:Ja także ma zaślepionego EGR-a.Uwierz ok.5 sekund po odpaleniu jego silnik się ścisza,jest taki cichy(na boschu).Czyli jak mam zaślepionego EGR-a to czy jest działający(sprawny) czy nie sprawny nie ma już wpływu na nic,bo jest wstawiona blacha?
Komp jest zasilany dość specyficznie i jako tako użytkowego plusa z aku w nim nie znajdziesz,chyba że po włączeniu zapłonu .Nie wiem w jakim celu potrzebny ci ten plus z wtyki kompa ,ale jak chcesz zrobić jakieś odcięcie zasilania kompa ,to robi się to inaczej i do kompa nawet nie zaglądamyRonsia_ pisze:MUNIOR, może ty wiesz na którym pinie w kostce do ECU jest stały plus z ACC.