Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 paź 2015, 20:16

darek90 pisze:Szkoda chłopa Mariusz widzisz w jakich warunkach pracuje
Fakt ,warunki i temperatura na zewnątrz ,raczej mało przyjazne i koncentracji nie sprzyjają :-/ Szczerze mówiąc ,to podziwiam wszystkich ,którzy zdecydowali się zrobić przekładkę z wymianą całej wiązki silnika,i każdy kto prosił mnie w tym o pomoc ,takową otrzymał ,choć ja nigdy ,metodą z wymianą wiązki, nie przekładałem ,ale pinologię tego sterownika mam dobrze opanowaną ,przekładając pin ,po pinie dziesiątki razy ;-) . Osobiscie bym się na taką opcję przekładki nie porwał :roll: ...bo taka robota ,z pruciem wiązki i kładzeniem nowej ,to kilka dni prawdziwej masakry ,a wiem że można to zrobić bez wymiany wiązki ,czy przeszczepu wtyczek ,bez większego wysiłku w godzinę ,metodą którą wymyśliłem i którą obecnie robię ;-)

[ Dodano: 2015-10-13, 20:16 ]
darek90 pisze: co do czujnika to poczytaj ten temat https://audi80.pl/b4-19-1z-czujnik-t ... t92491.htm braku masy bym z tym czujnikiem nie wiązał, sprawdź pin 33 tak jak Munior ci pisze <ok>
Prucz tego że nie będzie miał odczytu temp.w liczniku ,na nic więcej w aucie bez klimy ten czujnik nie wpływa .Ja bym sobie odpuscił poszukiwanie tego rzadkiego i drogiego czujnika pod ori wtyczkę ,i podpiał zwykły dwu pinowy czujnik ,jak w 80 tkach bez klimy ,bo jednak brak odczytu ,tak ważniego paramertru jak temp.sinika ,jest jak dla mni nie do przyjęcia
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 13 paź 2015, 20:39

Fakt że myślenie zawsze zostawiam na koniec (powtarzali mi całe życie że "zdolny ale leń") :mrgreen: jeździłem reakcja na gaz boska
<hura>
z czujnikiem jak podejżewałem że będą jaja z dostępnością, tak jest <do bani>
MUNIOR, do przekładki przymierzałem się z rok czytając posty z tego forum i opcje były dwie: przekładka całej wiązki lub cięcie kabli i wszczepianie nowej kostki od ECU więc wybrałem opcje w której było mniej błędów do popełnienia chociaż okazało się że nie tak do końca <rotfl>

Wiadmo że ktoś z twoją wiedzą i doświadczeniem poradzi sobie w prostszy sposób :-)

No więc muszę doskładać kilka rzeczy i będę mógł powiedzieć że kierowany przez Muniora pożegnałem Boscha i śmigam na pierburgu :mrgreen:

Dziękuję Ci jeszcze raz i wszystkim którzy znaleźli czas żeby się udzielić dla mnie <piwo>

[ Dodano: 2015-10-13, 20:39 ]
MUNIOR pisze:Prucz tego że nie będzie miał odczytu temp.w liczniku ,na nic więcej w aucie bez klimy ten czujnik nie wpływa .Ja bym sobie odpuscił poszukiwanie tego rzadkiego i drogiego czujnika pod ori wtyczkę ,i podpiał zwykły dwu pinowy czujnik ,jak w 80 tkach bez klimy ,bo jednak brak odczytu ,tak ważniego paramertru jak temp.sinika ,jest jak dla mni nie do przyjęcia
a w ten 3 pinowy okrągły jakbym się podpią ?

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 13 paź 2015, 20:43

Ja u siebie najpierw przerabiałem instalację boscha, a potem jak dorwałem ori pierburga to przełożyłem całą wiązkę i to drugie poszło mi o wiele sprawniej... ale to nie oto chodzi - ważne, że stary wadliwy sprzęt docelowo wylatuje spod maski, jest profesjonalnie i bezpiecznie <ok> Swoją drogą wtedy też się z tym motałem troszkę i Munior poratował wiedzą <ok> Jak nie ma klimy to faktycznie precz z tym "złotym" czujnikiem :-D

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 13 paź 2015, 20:50

Ale kostkę chce ocalić bo gdzieś tam na "liście do zrobienia" klima jest :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 paź 2015, 21:17

pukacinio pisze:a w ten 3 pinowy okrągły jakbym się podpią ?
No właśnie ten 3 pinowy okragły ,jest od wsakazań temp.w liczniku ,w modelach bez klimy ,czyli w twoim "boschu" również 8-) tylko tu w pinologi ci nie pomogę ,bo nie mam schematu tego szesciopinowego wymyślnego czujnika...ale można się tu pobawić metodą prób i błedów ...nic tu raczej nie zepsujesz
Ostatnio zmieniony 13 paź 2015, 21:31 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 13 paź 2015, 21:31

no to wszystko gra, jutro sie tam wpinam i przekładka gotowa ;-)

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 13 paź 2015, 23:32

3 kable Twojego czujnika (niebiesko-żółty, niebiesko-brązowy i czarno-niebieski) idą kolor w kolor z kablami w nowej instalacji i odpowiadają one kolejno za temperaturę alarmową(spięte z niskim stanem płynu chłodzenia), wychylenie wskazówki temperatury i (+) z bezpiecznika nr.12. Pozostałe 2 kable to niebiesko-biały (sygnał dla klimy) i brązowy(masowy).
Ten "złoty" 6 pinowy czujnik jest zamienny parametrami z czujnikami np z v6 (te kwadratowe) jednakże z racji sposobu montażu tam masa brana jest z kolektorka wodnego, w którym on siedzi wkręcony na gwincie i ot cała historia <ok> Ja u siebie mam instalacje silnika ori pierburg z klimą i klimatronik z v6... wszystko działa i musi działać bo od strony elektrycznej te czujniki są bliźniacze, a jedynie ten 3 pinowy nie jest ubogacony o wyjście na klimę oraz masę.

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 14 paź 2015, 19:22

podejżałem piny ze starej instalacji po wpięci niebiesko bialy- niebiesko biały, niebiesko zolty-niebiesko zolty i niebiesko brązowy-niebiesko brązowy temp pokazuje ale jak odpale silnik to spada ;p na włączonym zapłonie jest ok ;p

prawidłowo działa kiedy jest niebiesko żółty ze starej do niebiesko białego z nowej, niebiesko brązowy ze starej do masy w nowej i niebiesko biały ze starej do niebiesko brązowego z nowej <ok>

trochę chaotycznie to wyjaśniłem ale może komuś kiedyś czasem kto nie będzie miał ochoty nabywać czujnika za prawie poł tysiaka to się przyda ;p

legenda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 03 mar 2013, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

[B4 1.9 1Z] Przeróbka z Boscha na Pierburga

Post autor: legenda » 14 lis 2015, 17:38

Witam wiem że temat był już wałkowany ale ja napotkałem pewien problem mianowicie kupiłem wiąskę od pierburga tylko jak się tak przyglądałem swojej to zobaczyłem że ja mam przewody od klimy. Co teraz robić bawić się w przepinanie pinów w mojej wiąsce , czy kupić wiązkę z klimą, czy może wyjąć kable z klimy od mojej. Jeszcze jedno pytanie czy komputer z A4 o nr. 028906021 GM będzie pasował, czy tu jest immo, jeżeli tak to jak wyłączyć czy też ominąć immo.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 lis 2015, 20:24

legenda pisze:czy komputer z A4 o nr. 028906021 GM będzie pasował
Bedzie
legenda pisze:czy tu jest immo
Jest ,jak w kazdym 16 bit
legenda pisze: jeżeli tak to jak wyłączyć czy też ominąć immo.
Niestety nie ma opcji zeby ominąć ,wyłączyć też nie wyłączysz ,bo to robota na płycie sterownika <ok> trzeba wylutować element smd i zmienić kilka komórek jego pamięci ,przy pomocy odpowiedniego programatora 8-) W sumie 10 minut roboty,jak wiesz jak i masz czym ;-) Chcesz mieć sterownik 16 bit ,musisz dać komuś żeby wyłaczył immo ,chcesz mieć sterownik 8 bit ,kupujesz poczciwy orginał 021D ,który nie ma fabrycznie immo i problem z głowy 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

legenda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 03 mar 2013, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: legenda » 14 lis 2015, 21:52

A co z tą wiązką i klimą co robić???
1Z+Chip+16bit+AFN+GT1549+skrzynia FHN

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 lis 2015, 21:59

legenda pisze:A co z tą wiązką i klimą co robić???
W temacie klimy się nie orientuję ,więc nie odpowiem .Jedyne co wiem na pewno ,to że sterownik silnika na pewno nie steruje klimą
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Miuosh1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 25 cze 2014, 09:35
Lokalizacja: Piła

[B4 1.9 1Z] Przekładka na pierburga , brak komunikacji POMOC

Post autor: Miuosh1 » 30 gru 2015, 20:51

Witam wszystkich !

Mam problem, a mianowicie po przełożeniu kompletnej wiązki pierburga i sterownika ..021D ( piny przepięte 48 w miejsce 27 jak pisał kolegia MUNIOR w jednym z tematów ) auto odpala, ALE nie można się połączyć z komputerem oraz ma muuuuuła jedzie jakby miał 'lunch control'' i nie wiem czy to ma związek ze sprawą ale brak podświetlenia zegarów i panelu nawiewu ;// Błagam o pomoc ! Może kolega MUNIOR coś pomoże ? Dodam, że jestem mechanikiem , elektryka to dla mnie czarna magia więc proszę o konkretne odpowiedzi , auto stoi bo jak tym jeździć :(

[ Dodano: 2015-12-30, 20:51 ]
Wyczytałem w jednym z tematów, w którym chyba nawet kolega MUNIOR opowiadał o przypadku jak piny białej wtyczki były zmasowane, ja tak oryginalnie miałem na starej instalacji bo dwa piny idą w puszce bezpieczników do masy i tak zostało bo w nowej instalacji była tylko czarna kostka, jak powinna być i z czym podłączona biała kość obd ?
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2018, 12:37 przez Miuosh1, łącznie zmieniany 1 raz.
B2 80 Sedan 1.6 DT 1982R. jest .

A3 8L 1.8 20V - BYŁO
B4 Avant 1.9TDI 1z L90E z 1993roku na PIERBURGU - BYŁO
Audi 100 C4 2.8 AAH-BYŁO
Audi 80 B4 Avant 2.6 V6 ABC - było
Audi A4 B7 2.0TDI- było
Audi S4 B5 98r 2.7 BiTurbo - Było

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 gru 2015, 21:19

Miuosh1 pisze:Może kolega MUNIOR coś pomoże ?
Niestety ,ja nigdy wiązki nie przekładałem ,wiec nie mam pojecia co tam można żle zrobić .Pewne jednak jest to ,że czegoś nie podłaczyłeś prawidłowo ,skoro nie ma komunikacji z ECU.Musisz więc jeszcze raz wszystko posprawdzac i porównać ze schematem pinologi ECU .Bez komunikacji z ECU jesteś "ślepy i głuchy " ...niczego nie sprawdzisz ,niczego nie ustawisz i nie dowiesz się co jest przyczyną muła.I nawet ja ,jak mi się trafi taki przypadek że nie mogę się połączyć z ECU ,to pierwsza rzecz jaką muszę zrobić ,to przywrócenie komunikacji ...bez tego ,nie da się skutecznie zdiagnować żadnego tdi :-/ .Do połacznia vaga z ECU ,wystarczy prawidłowo podpięte 3 przewody do interfejsu <ok> zasialanie ,czyli plus z minusem i linia diagnostyczna K z 61 pina ECU...przyjrzyj się też 42 pinowi ECU ,z którego wychodzi sygnał masy na przekaznik ,zasilajcy ECU...ale skoro odpala ,to tu jest raczej ok ...

[ Dodano: 2015-12-30, 21:19 ]
Wyczytałem w jednym z tematów, w którym chyba nawet kolega MUNIOR opowiadał o przypadku jak piny białej wtyczki były zmasowane, ja tak oryginalnie miałem na starej instalacji bo dwa piny idą w puszce bezpieczników do masy i tak zostało bo w nowej instalacji była tylko czarna kostka, jak powinna być i z czym podłączona biała kość obd ?
_________________
Biała kostka ,w ori boschu to wyjscie diagnostyczne lini K i L ...na pewno nie powinno to być podpiete do masy :roll: Po przekładce ,podpinasz tam tylko linię K z 61 pinu ecu ...masz tam opisane na przejściówce ,linię K i L
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Miuosh1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 25 cze 2014, 09:35
Lokalizacja: Piła

Post autor: Miuosh1 » 31 gru 2015, 15:38

MUNIOR pisze:
Miuosh1 pisze:Może kolega MUNIOR coś pomoże ?
Niestety ,ja nigdy wiązki nie przekładałem ,wiec nie mam pojecia co tam można żle zrobić .Pewne jednak jest to ,że czegoś nie podłaczyłeś prawidłowo ,skoro nie ma komunikacji z ECU.Musisz więc jeszcze raz wszystko posprawdzac i porównać ze schematem pinologi ECU .Bez komunikacji z ECU jesteś "ślepy i głuchy " ...niczego nie sprawdzisz ,niczego nie ustawisz i nie dowiesz się co jest przyczyną muła.I nawet ja ,jak mi się trafi taki przypadek że nie mogę się połączyć z ECU ,to pierwsza rzecz jaką muszę zrobić ,to przywrócenie komunikacji ...bez tego ,nie da się skutecznie zdiagnować żadnego tdi :-/ .Do połacznia vaga z ECU ,wystarczy prawidłowo podpięte 3 przewody do interfejsu <ok> zasialanie ,czyli plus z minusem i linia diagnostyczna K z 61 pina ECU...przyjrzyj się też 42 pinowi ECU ,z którego wychodzi sygnał masy na przekaznik ,zasilajcy ECU...ale skoro odpala ,to tu jest raczej ok ...

[ Dodano: 2015-12-30, 21:19 ]
Wyczytałem w jednym z tematów, w którym chyba nawet kolega MUNIOR opowiadał o przypadku jak piny białej wtyczki były zmasowane, ja tak oryginalnie miałem na starej instalacji bo dwa piny idą w puszce bezpieczników do masy i tak zostało bo w nowej instalacji była tylko czarna kostka, jak powinna być i z czym podłączona biała kość obd ?
_________________
Biała kostka ,w ori boschu to wyjscie diagnostyczne lini K i L ...na pewno nie powinno to być podpiete do masy :roll: Po przekładce ,podpinasz tam tylko linię K z 61 pinu ecu ...masz tam opisane na przejściówce ,linię K i L
W takim razie wielkie dzięki ! Właśnie doskonale wiem o tym bo teraz ani kąta, ani dawki nie ustawie, praktycznie zero wglądu w auto więc zrobię jak mówisz 61 pin , linia k biała kostka hehe i to jest konkretna odpowiedź , bo schematów el. to ja nie ogarniam :P

[ Dodano: 2015-12-31, 15:38 ]
_________________[/quote] Biała kostka ,w ori boschu to wyjscie diagnostyczne lini K i L ...na pewno nie powinno to być podpiete do masy :roll: Po przekładce ,podpinasz tam tylko linię K z 61 pinu ecu ...masz tam opisane na przejściówce ,linię K i L[/quote]

I otóż to ! Poprowadziłem przewód od gniazda obd, podpiąłem się pod przewód 61 pinu i komunikacja ożyła ! <ok> :shock: Szybka diagnoza co jest pięć, że auto kuleje i nie jedzie... zbyt uboga dawka mianowicie było 10,26 korekta na 3,8 i auto jedzie jak powinno 8-)
Tak więc MUNIOR WIEEEEEEEEELKIE dzięki za pomoc :)

BOSCH oficjalnie pożegnany , Pierburg urzęduje <ok>
B2 80 Sedan 1.6 DT 1982R. jest .

A3 8L 1.8 20V - BYŁO
B4 Avant 1.9TDI 1z L90E z 1993roku na PIERBURGU - BYŁO
Audi 100 C4 2.8 AAH-BYŁO
Audi 80 B4 Avant 2.6 V6 ABC - było
Audi A4 B7 2.0TDI- było
Audi S4 B5 98r 2.7 BiTurbo - Było

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga