Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

ODPOWIEDZ
ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: ieble » 14 lut 2014, 23:34

Panowie nie ja jeden mam problem z nastawnikiem boscha w 1z, moje audi jest z 1993 roku, może uda nam się w tym temacie zebrać wszelkie info na temat przeróbki - może Ci co ogarniają temat coś podpowiedzą - jeśli nie to trudno i tak damy rade bo jak my nie damy to kto da? :-)

Wszelkie informacje będą cenne - ja z chęcią bym pojechał i zapłacił za tą modyfikację ale raz że audi jest z Niemiec, dwa że nie chodzi bo nastawnik już padł całkowicie, a mam w jedną str np do Muniora 580 km - lawetą nie pojadę, a i nie zarejestruje niesprawnego auta - bo przeglądu nie przejdzie... - muszę więc próbować samemu to ogarnąć, choć wiem że łatwo nie będzie i może się to nie udać.

Forum jest od tego by sobie pomagać, wspierać się - mam nadzieję że to nam się uda...
Wszelkie schematy, rysunki, zapiski - warto to mieć w jednym miejscu. Mam nadzieję że się Munior nie obrazi, po protu nie mam innego wyjścia jak samemu kombinować, w ostateczności będę musiał ją sprzedać, a tego bym nie chciał.

Co do wymiany:
1. Sterownik z wtyczką - jakiego najlepiej szukać? który nie immo i posiada wbudowany mapsensor? bo 021d nie ma i musi być dodatkowy w komorze silnika.
2. przepływomierz
3. nastawnik
4. obudowa fitra

Czy łatwiej jest szukać całej wiązki z pierburga, czy może przepinować? Najważniejsze jest zdobyć schematy....będę szukał. Jak gdzieś piszę bzdury to mnie poprawcie.

Panowie może ktoś wie który sterownik oprócz nr 3 nie ma immo? który ma wbudowany mapsensor? - który najlepiej mieć przy przekładce?

1. 028906021AP

2. 028906021AQ

3. 028906021D

4. 028906021E

5. 028906021H

6. 028906028DQ

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6147
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lut 2014, 08:02

ieble pisze:Co do wymiany:
1. Sterownik z wtyczką - jakiego najlepiej szukać? który nie immo i posiada wbudowany mapsensor? bo 021d nie ma i musi być dodatkowy w komorze silnika.
Nie musi 8-) ,wszystko działa jak trzeba ,bez zewnętrznego czujnika ATM ,021D jak najbardziej nadaje się do przekładki ,bo nie ma immo ;-) Wczoraj właśnie 021D poszedł na przekładkę do kolegi M4teusz ze śląska ;-) Może też być 021C LUB B z vw ,bo jest również bez immo ...co do pozostałych "jednoliterkowych "to też są prawdopodobnie bez immo ,ale nie miałem z nimi do czynienia ,więc nie wiem na 100%
ieble pisze:Forum jest od tego by sobie pomagać, wspierać się - mam nadzieję że to nam się uda...
Wszelkie schematy, rysunki, zapiski - warto to mieć w jednym miejscu. Mam nadzieję że się Munior nie obrazi,
Munior się nie obrazi ,bo niby czemu :?: pomagam każdemu , jak tylko mogę ,co chyba widać po moich postach 8-) Pisałem Ci również na PW ,że jedyne rozsądne wyjście w Twoim przypadku ,to znależienie wiązki z audi 80 tdi na pierburgu ...reszta będzie prosta .W przeszczepianie pinów się nie baw ,bo to najtrudniejsza opcja dla kogoś ,kto będzie to robił po raz pierwszy ...jak będziesz miał wiązkę ,to sprawa jest prosta <ok> przekładasz ,podpinasz i wszystko hula.Tylko nie baw się w wiązki z innych podobnych tdi ,jak A4 ,psssat ,bo utrudnisz sobie robotę i to bardzo
Ostatnio zmieniony 15 lut 2014, 08:18 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 15 lut 2014, 08:16

Wiązki szukam ale gdzie nie dzwonie to poszła na miedź... a komputer 021 mam juz praktycznie nagrany z wtyczką. Nastawnik posiadam z renault Dti - czy się nada nie wiem bo ma inną kostkę.

Munior 021d a 021ap - jest jakaś różnica?
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6147
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lut 2014, 08:22

ieble pisze:czy się nada nie wiem bo ma inną kostkę.
Nastawnik indukcyjny ,każdy taki sam ,z renówki musisz tylko napiecie rsw poprawić z 0,660 na 0,720-0,760 i bedzie jak trzeba ...a wtyczkę chyba oczywiste że musisz przeszczepić ,najlepiej całą z kablem ,lutując do blaszek ,jak robi się przy czyszczeniu nastawnika ,tylko piny musisz we wtyczce zamienić ,bo na pierburgu jest inaczej niż na potencjometrycznym .Nie wiesz jak ? nie chce Ci się ? przyślij oba nastawniki ,zrobię 8-)
ieble pisze:021d a 021ap - jest jakaś różnica?
Pierwszy bez immo i z zewnętrznym ATM ,drugi z immo i z wbudowanym ATM ...Jak pisałem ,brak ATM ,w praktyce bez znaczenia ,komp co prawda wywala bład ,ale przyjmuje awaryjnie wartość cisnienia ok.1000 milibarów i na wszystko działa jak należy 8-)

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 15 lut 2014, 08:32

już zamontuję obudowę filtra z przepływomierzem pierburga - to czy węże gumowe będą pasować?, jak założe oryginalną wiązkę z 1Z na pierburgu to czy muszę zmieniać potencjometr przy pedale gazu też na taki od pierburga?

kudys78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 22 cze 2013, 18:17

Post autor: kudys78 » 15 lut 2014, 14:50

ja tez sie bawilem w przekladke ale calej wiazki wiec moge ci powiedziec co i jak:)duzo pomogl mi KOSTRZ i MUNIOR ;-) z tegoco pamietam waz do przeplywki bezproblemu powinien pasowac,potencjometr pasuje tylko trzeba wtyczke przeszczepic,chyba ze niechcesz sie bawic to mam potencjometr od pierburga 8-) wiazka ciagnie sie od spodu akumulatora az do skrzynki bezpiecznikow ja musialem odkrecic servo zeby stara wyciagnac wiazke ,najlepiej sciagnij cala deske bedziesz mial super dostep,u mnie komp 21d sprawuje sie super,mam tez drugi taki jakby ktos chcial i 21f tez mam,waz do icka musisz pociagnac
kraina tdi

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 15 lut 2014, 15:15

Tak mam zamiar ściągnąć deskę. Jak to jest z tym potencjometrem? jak bym zostawił swój to co bym musiał dokładnie w tej wtyczce przeszczepić - bo skoro da się to zrobic na moim to nie bedę kupował drugiego. Wąż od icka - przedłużałeś czy z pierburga trzaba szukać?

N75 zostaje z boscha?

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 249
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 15 lut 2014, 15:37

zaraz zaraz ... albo ja zle zrozumialem albo ty cos juz namotałes ... skoro chcesz przejsc z boscha na pierburga to musisz swoj nastawnik potencjometryczny wymienic na idukcyjny i chyba jeszcze wtyczke przerobic ... na pierburgu potencjometr nie pojdzie !!! nawet ci pewnie auto nie odpali
potencjometr gazu zostaje ten sam ... dobrze mowie MUNIOR ?
Był bosch - Jest juz pierburg :D
Pompa Afn&11, Ecu 16 Bit +Soft by KOSTRZ

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 15 lut 2014, 15:39

Szymon ja mam nastawnik hdk z renault - pisałem wyżej :) Wiem że na potencjometrycznym nie pójdzie.....zresztą oba są szchity - chyba z chęcią bym je komus wysłał by sprawdził czy działaja....nawet oddam je za darmo....

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5255
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 lut 2014, 15:47

N75 zostaje. I musisz Nowy wężyk założyc idący z IC do mapsensora.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

kudys78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 22 cze 2013, 18:17

Post autor: kudys78 » 15 lut 2014, 19:09

tak jest wezyk musisz pociagnac od icka do kompa ,n75 zostaje te samo,na pierburgu jest fajnie pelna diagnostyka :-) kat wtrysku,regulacja obrotow,wylaczenie egr jest naprawde fajnie warto przerabiac bo na tych pompach chodza :-D pisz ja co bede mogl to pomoge ;-) pamietaj zebyc dobra wiazke skolowal orginalna od 80 a nie np od a4 ,wiazka od a4 ma krotka odnoge wiazki do kompa a do 80 dluga bo idzie pod schowkiem od strony pasazera jak juz wszystko sklecisz to walnij sobie softa ood KOSTRZA ;-) POLECAM PROFESJONALISTA 8-)
kraina tdi

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6147
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lut 2014, 19:31

kudys78 pisze:waz do icka musisz pociagnac
Nie musi ,ja zawsze przedłużam ten ,który idzie z icka do mapsensora na nadkolu ;-)
szymon_xd2 pisze:potencjometr gazu zostaje ten sam ... dobrze mowie MUNIOR ?
Dobrze mówisz 8-)

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 15 lut 2014, 20:33

No więc tak mam zaklepaną wiązkę z audi 80, komputer 021d, przepływomierz, obudowa filtra, nastawnik mam w domu więc będę coś próbował rzeźbić z niego (wtyczka). Skoro piszecie że nie trzeba potencjometru gazu to nie będę brał. W poniedziałek biorę się za ściąganie kokpitu i będę działał.
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 16 lut 2014, 00:57

Ja Dębno, a obecnie Szczecin bo study:) Nie zastanawiaj się tylko przekładaj sprzęt bo warto. Ja sam przerabiałem starą instalację bo nie mogłem dorwać ori wiązki z ludzkiej cenie, a po czasie mi się udało i czeka aż nabiorę chęci na zamianę. Jak coś to pytaj pomogę.

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 11 mar 2014, 06:37

Prace trwają, nadal kompletuję części, pozostało mi jedynie kupic wtryski i brac się za przekładkę. Nie wiem sam czy kupic bosch 216, czy jakieś 230 lubi firad 225.....
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce