[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
Panowie nie ja jeden mam problem z nastawnikiem boscha w 1z, moje audi jest z 1993 roku, może uda nam się w tym temacie zebrać wszelkie info na temat przeróbki - może Ci co ogarniają temat coś podpowiedzą - jeśli nie to trudno i tak damy rade bo jak my nie damy to kto da?
Wszelkie informacje będą cenne - ja z chęcią bym pojechał i zapłacił za tą modyfikację ale raz że audi jest z Niemiec, dwa że nie chodzi bo nastawnik już padł całkowicie, a mam w jedną str np do Muniora 580 km - lawetą nie pojadę, a i nie zarejestruje niesprawnego auta - bo przeglądu nie przejdzie... - muszę więc próbować samemu to ogarnąć, choć wiem że łatwo nie będzie i może się to nie udać.
Forum jest od tego by sobie pomagać, wspierać się - mam nadzieję że to nam się uda...
Wszelkie schematy, rysunki, zapiski - warto to mieć w jednym miejscu. Mam nadzieję że się Munior nie obrazi, po protu nie mam innego wyjścia jak samemu kombinować, w ostateczności będę musiał ją sprzedać, a tego bym nie chciał.
Co do wymiany:
1. Sterownik z wtyczką - jakiego najlepiej szukać? który nie immo i posiada wbudowany mapsensor? bo 021d nie ma i musi być dodatkowy w komorze silnika.
2. przepływomierz
3. nastawnik
4. obudowa fitra
Czy łatwiej jest szukać całej wiązki z pierburga, czy może przepinować? Najważniejsze jest zdobyć schematy....będę szukał. Jak gdzieś piszę bzdury to mnie poprawcie.
Panowie może ktoś wie który sterownik oprócz nr 3 nie ma immo? który ma wbudowany mapsensor? - który najlepiej mieć przy przekładce?
1. 028906021AP
2. 028906021AQ
3. 028906021D
4. 028906021E
5. 028906021H
6. 028906028DQ
Wszelkie informacje będą cenne - ja z chęcią bym pojechał i zapłacił za tą modyfikację ale raz że audi jest z Niemiec, dwa że nie chodzi bo nastawnik już padł całkowicie, a mam w jedną str np do Muniora 580 km - lawetą nie pojadę, a i nie zarejestruje niesprawnego auta - bo przeglądu nie przejdzie... - muszę więc próbować samemu to ogarnąć, choć wiem że łatwo nie będzie i może się to nie udać.
Forum jest od tego by sobie pomagać, wspierać się - mam nadzieję że to nam się uda...
Wszelkie schematy, rysunki, zapiski - warto to mieć w jednym miejscu. Mam nadzieję że się Munior nie obrazi, po protu nie mam innego wyjścia jak samemu kombinować, w ostateczności będę musiał ją sprzedać, a tego bym nie chciał.
Co do wymiany:
1. Sterownik z wtyczką - jakiego najlepiej szukać? który nie immo i posiada wbudowany mapsensor? bo 021d nie ma i musi być dodatkowy w komorze silnika.
2. przepływomierz
3. nastawnik
4. obudowa fitra
Czy łatwiej jest szukać całej wiązki z pierburga, czy może przepinować? Najważniejsze jest zdobyć schematy....będę szukał. Jak gdzieś piszę bzdury to mnie poprawcie.
Panowie może ktoś wie który sterownik oprócz nr 3 nie ma immo? który ma wbudowany mapsensor? - który najlepiej mieć przy przekładce?
1. 028906021AP
2. 028906021AQ
3. 028906021D
4. 028906021E
5. 028906021H
6. 028906028DQ
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie musi 8-) ,wszystko działa jak trzeba ,bez zewnętrznego czujnika ATM ,021D jak najbardziej nadaje się do przekładki ,bo nie ma immo Wczoraj właśnie 021D poszedł na przekładkę do kolegi M4teusz ze śląska Może też być 021C LUB B z vw ,bo jest również bez immo ...co do pozostałych "jednoliterkowych "to też są prawdopodobnie bez immo ,ale nie miałem z nimi do czynienia ,więc nie wiem na 100%ieble pisze:Co do wymiany:
1. Sterownik z wtyczką - jakiego najlepiej szukać? który nie immo i posiada wbudowany mapsensor? bo 021d nie ma i musi być dodatkowy w komorze silnika.
Munior się nie obrazi ,bo niby czemu :?: pomagam każdemu , jak tylko mogę ,co chyba widać po moich postach 8-) Pisałem Ci również na PW ,że jedyne rozsądne wyjście w Twoim przypadku ,to znależienie wiązki z audi 80 tdi na pierburgu ...reszta będzie prosta .W przeszczepianie pinów się nie baw ,bo to najtrudniejsza opcja dla kogoś ,kto będzie to robił po raz pierwszy ...jak będziesz miał wiązkę ,to sprawa jest prosta <ok> przekładasz ,podpinasz i wszystko hula.Tylko nie baw się w wiązki z innych podobnych tdi ,jak A4 ,psssat ,bo utrudnisz sobie robotę i to bardzoieble pisze:Forum jest od tego by sobie pomagać, wspierać się - mam nadzieję że to nam się uda...
Wszelkie schematy, rysunki, zapiski - warto to mieć w jednym miejscu. Mam nadzieję że się Munior nie obrazi,
Ostatnio zmieniony 15 lut 2014, 08:18 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nastawnik indukcyjny ,każdy taki sam ,z renówki musisz tylko napiecie rsw poprawić z 0,660 na 0,720-0,760 i bedzie jak trzeba ...a wtyczkę chyba oczywiste że musisz przeszczepić ,najlepiej całą z kablem ,lutując do blaszek ,jak robi się przy czyszczeniu nastawnika ,tylko piny musisz we wtyczce zamienić ,bo na pierburgu jest inaczej niż na potencjometrycznym .Nie wiesz jak ? nie chce Ci się ? przyślij oba nastawniki ,zrobię 8-)ieble pisze:czy się nada nie wiem bo ma inną kostkę.
Pierwszy bez immo i z zewnętrznym ATM ,drugi z immo i z wbudowanym ATM ...Jak pisałem ,brak ATM ,w praktyce bez znaczenia ,komp co prawda wywala bład ,ale przyjmuje awaryjnie wartość cisnienia ok.1000 milibarów i na wszystko działa jak należy 8-)ieble pisze:021d a 021ap - jest jakaś różnica?
ja tez sie bawilem w przekladke ale calej wiazki wiec moge ci powiedziec co i jak:)duzo pomogl mi KOSTRZ i MUNIOR z tegoco pamietam waz do przeplywki bezproblemu powinien pasowac,potencjometr pasuje tylko trzeba wtyczke przeszczepic,chyba ze niechcesz sie bawic to mam potencjometr od pierburga 8-) wiazka ciagnie sie od spodu akumulatora az do skrzynki bezpiecznikow ja musialem odkrecic servo zeby stara wyciagnac wiazke ,najlepiej sciagnij cala deske bedziesz mial super dostep,u mnie komp 21d sprawuje sie super,mam tez drugi taki jakby ktos chcial i 21f tez mam,waz do icka musisz pociagnac
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
zaraz zaraz ... albo ja zle zrozumialem albo ty cos juz namotałes ... skoro chcesz przejsc z boscha na pierburga to musisz swoj nastawnik potencjometryczny wymienic na idukcyjny i chyba jeszcze wtyczke przerobic ... na pierburgu potencjometr nie pojdzie !!! nawet ci pewnie auto nie odpali
potencjometr gazu zostaje ten sam ... dobrze mowie MUNIOR ?
potencjometr gazu zostaje ten sam ... dobrze mowie MUNIOR ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
tak jest wezyk musisz pociagnac od icka do kompa ,n75 zostaje te samo,na pierburgu jest fajnie pelna diagnostyka kat wtrysku,regulacja obrotow,wylaczenie egr jest naprawde fajnie warto przerabiac bo na tych pompach chodza pisz ja co bede mogl to pomoge pamietaj zebyc dobra wiazke skolowal orginalna od 80 a nie np od a4 ,wiazka od a4 ma krotka odnoge wiazki do kompa a do 80 dluga bo idzie pod schowkiem od strony pasazera jak juz wszystko sklecisz to walnij sobie softa ood KOSTRZA POLECAM PROFESJONALISTA 8-)