[1Z] Przerywa na wolnych obrotach
[1Z] Przerywa na wolnych obrotach
Witam.Auto na przepływce Boscha.Jest tak że nie dzieje się nic,samochód w czasie jazdy przyspiesza dobrze,jest ok.Na biegu jałowym i to bez regułynp.jak stoję na skrzyżowaniu to tak jakby przerywał,szarpie.Nie ma reguły.Filtry wymienione,końcówki wtrysków,dawka odpowiednia.Czy ktoś miał taki problem?
no nie.Jest jeszcze jedno pytanie.U kolegi po odpaleniu silnika po chwili samochód się wycisza(taki samy mamy ustawiony st. kąt wtrysku),u mnie jest taki głośniejszy i się nie wycisza.W ogóle to zmieniłem Big bena na obrotek i obroty na zimnym lub ciepłym trzyma tuż przed 1000obr/min(wtedy to zobaczyłem).On ma między 800 a 900 obr.Mamy takie same wozy,ten sam rocznik,miesiąc.Podobno jest jakiś automat który steruje obrotami, od czego to zależy?Pytam bo może mieć to jakiś wpływ,może komuter tak steruje.Ale dlaczego?
Prędkością obrotową steruje sterownik silnika. Fabrycznie powinno być 840-860 obr/min. Obroty da się także zmienić VAGiem w adaptacjach. Jest jeszcze coś takiego jak czujnik włączenia klimatyzacji (jeśli oczywiście jest klimatyzacja) i wtedy gdy włączymy klimę sterownik podnosi automatycznie obroty silnika aby lepiej pracować przy zwiększonym obciążeniu.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żadne luty ani scieżki ...Jedyną rzeczą którą bym wywalił to nastawnik potencjometryczny i przepływomierz boscha a ze sie tak nie da ,bo wiąze sie to również z wymianą kompa ,to pozostaje ci przyzwyczaić się do tych obrotów bo nic nie da się zrobić z tym osprzętem który posiadaszwasermann pisze:no to jak są takie wysokie obroty to co wywalić kompa i sprawdzać czy tam nie ma czegoś uszkodzonego np.pęknięte luty,ścieżki ? to jak je zmniejszyć?
Podstawowe pytanie obrotek z benzyniaka czy diesel?wasermann pisze:W ogóle to zmieniłem Big bena na obrotek i obroty na zimnym lub ciepłym trzyma tuż przed 1000obr/min
Ja u siebie miałem juz zamontowany 2 obrotki z benzyny i jeden miał 950obr/min a obecny niecałe 900obr/ min więc to co tam pokazuje to mało ważne
Co do szarpnięc to mowa o ciepłym czy zimnym silniku czy bez różnicy?
Ja mam obrotek z benzyniaka z tego co zaobserwowałem u siebie jest w nim potencjometr do niewielkiej kalibracji wskazań obrotów ...kyjo pisze:Podstawowe pytanie obrotek z benzyniaka czy diesel?wasermann pisze:W ogóle to zmieniłem Big bena na obrotek i obroty na zimnym lub ciepłym trzyma tuż przed 1000obr/min
Ja u siebie miałem juz zamontowany 2 obrotki z benzyny i jeden miał 950obr/min a obecny niecałe 900obr/ min więc to co tam pokazuje to mało ważne
Co do szarpnięc to mowa o ciepłym czy zimnym silniku czy bez różnicy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
szklanki? wiadomo że chwilkę będzie głośniej po odpaleniu bo nie wszędzie olej dotrze i szklanki głośno pracują na początku może którąś masz zapchaną i po prostu stoi ?ale raczej jakby stała któraś to cały czas by klekotał.Jest jeszcze jedno pytanie.U kolegi po odpaleniu silnika po chwili samochód się wycisza(taki samy mamy ustawiony st. kąt wtrysku),u mnie jest taki głośniejszy i się nie wycisza.
no właśnie napisałem dlatego żeby sie nie przejmować różnicami wskazań rzędu ~ 50obr/min.radi88 pisze:Ja mam obrotek z benzyniaka z tego co zaobserwowałem u siebie jest w nim potencjometr do niewielkiej kalibracji wskazań obrotów ...
to nie chodzi o szklanki!! anie żadne z rzeczy mechanicznych.gibaj pisze:Cytat:
.Jest jeszcze jedno pytanie.U kolegi po odpaleniu silnika po chwili samochód się wycisza(taki samy mamy ustawiony st. kąt wtrysku),u mnie jest taki głośniejszy i się nie wycisza.
szklanki? wiadomo że chwilkę będzie głośniej po odpaleniu bo nie wszędzie olej dotrze i szklanki głośno pracują na początku może którąś masz zapchaną i po prostu stoi ?ale raczej jakby stała któraś to cały czas by klekotał
Również mam Bosha i zauważyłem to zjawisko lecz nie zwracam na to uwagi bo silnik chodzi igła!