Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z] Przerywa na wolnych obrotach

ODPOWIEDZ
wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

[1Z] Przerywa na wolnych obrotach

Post autor: wasermann » 27 maja 2011, 19:41

Witam.Auto na przepływce Boscha.Jest tak że nie dzieje się nic,samochód w czasie jazdy przyspiesza dobrze,jest ok.Na biegu jałowym i to bez regułynp.jak stoję na skrzyżowaniu to tak jakby przerywał,szarpie.Nie ma reguły.Filtry wymienione,końcówki wtrysków,dawka odpowiednia.Czy ktoś miał taki problem?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 27 maja 2011, 22:26

a powietrza w przewodach nie masz?czasem?

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 28 maja 2011, 17:05

no nie.Jest jeszcze jedno pytanie.U kolegi po odpaleniu silnika po chwili samochód się wycisza(taki samy mamy ustawiony st. kąt wtrysku),u mnie jest taki głośniejszy i się nie wycisza.W ogóle to zmieniłem Big bena na obrotek i obroty na zimnym lub ciepłym trzyma tuż przed 1000obr/min(wtedy to zobaczyłem).On ma między 800 a 900 obr.Mamy takie same wozy,ten sam rocznik,miesiąc.Podobno jest jakiś automat który steruje obrotami, od czego to zależy?Pytam bo może mieć to jakiś wpływ,może komuter tak steruje.Ale dlaczego?

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 30 maja 2011, 11:50

Prędkością obrotową steruje sterownik silnika. Fabrycznie powinno być 840-860 obr/min. Obroty da się także zmienić VAGiem w adaptacjach. Jest jeszcze coś takiego jak czujnik włączenia klimatyzacji (jeśli oczywiście jest klimatyzacja) i wtedy gdy włączymy klimę sterownik podnosi automatycznie obroty silnika aby lepiej pracować przy zwiększonym obciążeniu.
Pozdrawiam!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 maja 2011, 15:45

rafal9h10 pisze:Obroty da się także zmienić VAGiem w adaptacjach.
Takie rzeczy tylko na osprzęcie pierburga :mrgreen: Niestety w przypadku silnika na przepływce boscha ,się nie da :-/
wasermann pisze:Podobno jest jakiś automat który steruje obrotami,
Prócz kompa nie ma żadnego automatu ;-)

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 01 cze 2011, 11:56

no to jak są takie wysokie obroty to co wywalić kompa i sprawdzać czy tam nie ma czegoś uszkodzonego np.pęknięte luty,ścieżki ? to jak je zmniejszyć?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 cze 2011, 12:54

wasermann pisze:no to jak są takie wysokie obroty to co wywalić kompa i sprawdzać czy tam nie ma czegoś uszkodzonego np.pęknięte luty,ścieżki ? to jak je zmniejszyć?
Żadne luty ani scieżki ...Jedyną rzeczą którą bym wywalił to nastawnik potencjometryczny i przepływomierz boscha ;-) a ze sie tak nie da ,bo wiąze sie to również z wymianą kompa ,to pozostaje ci przyzwyczaić się do tych obrotów bo nic nie da się zrobić z tym osprzętem który posiadasz :-/

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 01 cze 2011, 13:22

... chyba, że wymienisz nastawnik na nowy ~1500 zł. ale wątpię.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 cze 2011, 14:58

radi88 pisze:... chyba, że wymienisz nastawnik na nowy ~1500 zł. ale wątpię.
Albo zrobisz przekładkę osprzętu za trochę mniej niz 1500zł ;-)

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 01 cze 2011, 15:20

swoją drogą ciekaw jestem czy był już jakiś wariat co wymienił ten nastawnik na nowy i jakie były efekty. Przekładka wydaję się najrozsądniejsza ...

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 01 cze 2011, 22:13

wasermann pisze:W ogóle to zmieniłem Big bena na obrotek i obroty na zimnym lub ciepłym trzyma tuż przed 1000obr/min
Podstawowe pytanie obrotek z benzyniaka czy diesel?
Ja u siebie miałem juz zamontowany 2 obrotki z benzyny i jeden miał 950obr/min a obecny niecałe 900obr/ min więc to co tam pokazuje to mało ważne

Co do szarpnięc to mowa o ciepłym czy zimnym silniku czy bez różnicy?

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 02 cze 2011, 10:01

kyjo pisze:
wasermann pisze:W ogóle to zmieniłem Big bena na obrotek i obroty na zimnym lub ciepłym trzyma tuż przed 1000obr/min
Podstawowe pytanie obrotek z benzyniaka czy diesel?
Ja u siebie miałem juz zamontowany 2 obrotki z benzyny i jeden miał 950obr/min a obecny niecałe 900obr/ min więc to co tam pokazuje to mało ważne

Co do szarpnięc to mowa o ciepłym czy zimnym silniku czy bez różnicy?
Ja mam obrotek z benzyniaka z tego co zaobserwowałem u siebie jest w nim potencjometr do niewielkiej kalibracji wskazań obrotów ...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 02 cze 2011, 10:04

.Jest jeszcze jedno pytanie.U kolegi po odpaleniu silnika po chwili samochód się wycisza(taki samy mamy ustawiony st. kąt wtrysku),u mnie jest taki głośniejszy i się nie wycisza.
szklanki? wiadomo że chwilkę będzie głośniej po odpaleniu bo nie wszędzie olej dotrze i szklanki głośno pracują na początku :-/ może którąś masz zapchaną i po prostu stoi ?ale raczej jakby stała któraś to cały czas by klekotał :-/

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 02 cze 2011, 12:45

radi88 pisze:Ja mam obrotek z benzyniaka z tego co zaobserwowałem u siebie jest w nim potencjometr do niewielkiej kalibracji wskazań obrotów ...
no właśnie napisałem dlatego żeby sie nie przejmować różnicami wskazań rzędu ~ 50obr/min.
gibaj pisze:Cytat:
.Jest jeszcze jedno pytanie.U kolegi po odpaleniu silnika po chwili samochód się wycisza(taki samy mamy ustawiony st. kąt wtrysku),u mnie jest taki głośniejszy i się nie wycisza.
szklanki? wiadomo że chwilkę będzie głośniej po odpaleniu bo nie wszędzie olej dotrze i szklanki głośno pracują na początku :-/ może którąś masz zapchaną i po prostu stoi ?ale raczej jakby stała któraś to cały czas by klekotał :-/
to nie chodzi o szklanki!! anie żadne z rzeczy mechanicznych.
Również mam Bosha i zauważyłem to zjawisko lecz nie zwracam na to uwagi bo silnik chodzi igła!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl