[b4 1.9 TDI Z1] przewody paliwowe ;/
[b4 1.9 TDI Z1] przewody paliwowe ;/
Gdy już kupowałem Kruszynkę to nie wiedziałem że przewody paliwowe(doprowadzający jak i powrót) są w tak kiepskim stanie.Dopiero jak na diagnostyce mechanik mi pokazał i doradził żebym kupił przewody miedziane do "gazowników".
Powiedział żebym kupił przewody 6mm i 8mm ale inny mechanik znów powiedział żebym na doprowadzający i na powrót dał 8mm.
Jaki mam kupić i czy to można wykonać samemu ?
Za same przewody zapłacę koło 120zł ;/
Powiedział żebym kupił przewody 6mm i 8mm ale inny mechanik znów powiedział żebym na doprowadzający i na powrót dał 8mm.
Jaki mam kupić i czy to można wykonać samemu ?
Za same przewody zapłacę koło 120zł ;/
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Duże tańsze i na pewno nie gorsze są przewody z tworzywa ,coś jak do sterowania pneumatyki ,UKI_XX takie zakładał ...jak bym miał zakładac to tylko takie ,miedż za droga i mało praktycznaprzemoO23 pisze:Dopiero jak na diagnostyce mechanik mi pokazał i doradził żebym kupił przewody miedziane do "gazowników".
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
Munior dobrze mówi,ja na wiosnę wymieniłem przewody na te z tworzywa,tzw "tekalan" o średnicy zewnętrznej 8 i 7 mm,oczywiście grubszy na zasilanie.Dwie godziny pracy na kanale i przewody wymienione,bez żadnego gięcia. Potrzebne do tego są tylko 4 opaski zaciskowe,dwie przy zbiorniku i dwie przy filtrze paliwa.Jeśli ktoś ma wątpliwości na jakie wymienić to radzę na tekalany,koszt to około 2zł za mb a potrzeba 2x po 4.5m,cena powalająca.Kupić można w każdym sklepie z częściami do samochodów ciężarowych,przyczep a nawet maszyn rolniczych.
Chyba tak zrobię tylko tak: 8mm średnica zewnętrzna to 6 wewnętrzna,7mm nie znalazłem.krzychu6008 pisze:Munior dobrze mówi,ja na wiosnę wymieniłem przewody na te z tworzywa,tzw "tekalan" o średnicy zewnętrznej 8 i 7 mm,oczywiście grubszy na zasilanie.Dwie godziny pracy na kanale i przewody wymienione,bez żadnego gięcia. Potrzebne do tego są tylko 4 opaski zaciskowe,dwie przy zbiorniku i dwie przy filtrze paliwa.Jeśli ktoś ma wątpliwości na jakie wymienić to radzę na tekalany,koszt to około 2zł za mb a potrzeba 2x po 4.5m,cena powalająca.Kupić można w każdym sklepie z częściami do samochodów ciężarowych,przyczep a nawet maszyn rolniczych.
p.s-średnica wewnętrzna nie będzie za mała ?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No właśnie tam,najgorzej jest w miejscu gdzie przewody z baku wchodzą pod podwozie >Labiel pisze:W którym miejscu ci przegniły. Nie czasem w miejscu tych mocowań do karoserii? Temat też przerabiałem w B3.
[/img]
[/img]
Pod samym podwoziem nie jest źle tylko jakieś 20 centów przed wejściem przewodów do komory silnika też jest mały przeciek ;/
[/img]
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja zmieniałem przewody zasilający i powrót zakładałem miedziane, wymiana tego szczególnie pod akumulatorem i w okolicach filtra paliwa to masakra. Jeżeli robiłbym to jeszcze raz to napewno nie wymieniałbym całych lecz tylko odcinki tzn. pod podłogą, mozna połączyć na scianie grodziowej (tam nie korodują) nowe ze starym po odcięciu i użyciu węży gumowych i opasek z podejściem do zbiornika plaiwa nie ma problemu. Polecam te w osłonie plastikowej od gazowników.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
bo trzeba zdjąć akumulator wtedy jest idealne dojście.piotrw54 pisze:wymiana tego szczególnie pod akumulatorem i w okolicach filtra paliwa to masakra
a co do rdzewienia to u mnie jakoś dziwnie te przewody korodowały tylko w komorze silnika i przy samym baku,tam gdzie nie stykają się z woda i całym syfem z drogi, a po całej długości samochodu były zdrowe...
Wypadło już na tekalan,10m idzie już z Torunia .12 grudnia Kruszynka idzie na wymianę przewodów i tulei na tyle.
Wstawię zdjęcia po tej operacji.
Oczywiście mógłbym to zrobić sam ale jest za zimno i czasu też mało ;/
[ Dodano: 2011-12-13, 15:02 ]
No i przewody wymienione,za ich wymianę + wymianę tulei na tyle,mechanik skosił mnie na 200zł.Nie wiem czy to dużo czy mało?
Kilka fot:
1.Z filtra
2.Przypięte zostały taśmą do pułki akumulatora:
3.Nie wiem jak to dalej wygląda na ścianie komory ale chyba nigdzie nie zostały doczepione.
4.Podwozie
5.najbardziej feralne miejsce,nad i przed belką tylną.
6.Wejście do przewodów gumowych które prowadzą do pompy.
Ogólnie jak na to patrze,to jest bardzo łatwe do wykonania samemu (lub z pomocą drugiej osoby).O ile ropa nie rozpuści tego przewody to powinno być ok.
p.s Takie mam jeszcze jedno pytanie żeby już nie zakładać nowego tematu:znalazłem 2 wężyki które de facto nie wiem do czego służą (prawdopodobnie do odprowadzania z czegoś wody).
Jeden jest przy "pudełku" z akumulatorem > i wychodzi w nadkolu
Drugi zaś jest przy lewym ślizgu tylnego zderzaka i wychodzi w niewiadomym mi miejscu.
Do czego one służą ?
Wstawię zdjęcia po tej operacji.
Oczywiście mógłbym to zrobić sam ale jest za zimno i czasu też mało ;/
[ Dodano: 2011-12-13, 15:02 ]
No i przewody wymienione,za ich wymianę + wymianę tulei na tyle,mechanik skosił mnie na 200zł.Nie wiem czy to dużo czy mało?
Kilka fot:
1.Z filtra
2.Przypięte zostały taśmą do pułki akumulatora:
3.Nie wiem jak to dalej wygląda na ścianie komory ale chyba nigdzie nie zostały doczepione.
4.Podwozie
5.najbardziej feralne miejsce,nad i przed belką tylną.
6.Wejście do przewodów gumowych które prowadzą do pompy.
Ogólnie jak na to patrze,to jest bardzo łatwe do wykonania samemu (lub z pomocą drugiej osoby).O ile ropa nie rozpuści tego przewody to powinno być ok.
p.s Takie mam jeszcze jedno pytanie żeby już nie zakładać nowego tematu:znalazłem 2 wężyki które de facto nie wiem do czego służą (prawdopodobnie do odprowadzania z czegoś wody).
Jeden jest przy "pudełku" z akumulatorem > i wychodzi w nadkolu
Drugi zaś jest przy lewym ślizgu tylnego zderzaka i wychodzi w niewiadomym mi miejscu.
Do czego one służą ?