Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1,9TDI 1z] różnica przepływomierza Tdi

darek127
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:04
Lokalizacja: Lublin

[b4 1,9TDI 1z] różnica przepływomierza Tdi

Post autor: darek127 » 06 kwie 2007, 16:08

Witam

Mam pytanie dotyczace przeplywomierza w silniku tdi 1z,zauwazylem ze sa dwa rodzaje przeplywomierzy jedne sa aluminiowe ,a drugie plastikowe(takowy mam u siebie).
Czy jest to kwestia mocy,ktorys z silnikow ma wiekszy moment lub moc?
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2007, 17:46 przez darek127, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 06 kwie 2007, 16:41

W starswzych TDI były klapowe przeływki ( alu) a pod koniec lat były już te plastikowe warstwowe szybciej reaguja na zmiane ale bardziej wrażliwe

darek1271

Post autor: darek1271 » 06 kwie 2007, 16:55

czy jest mozliwosc zmiany przeplywki z alu na plastikowa?
Moj znajomy ma b4 tdi z 93r i ma przeplywke i jego auto jest o wiele slabsze od mojego,jego autko osiaga 100km w 14,0s a u mnie setka jest po12,6s.Slyszlem ze sa dwa typy silnika w audi b4 tdi jeden ma 182Nm a drugi ma202Nm lecz oba maja 90PS. Niewiem do konca czy to jest prawda ,czy ktos o tym slyszal?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 kwie 2007, 08:11

zgadza sie na poczatku były 182 Nm przy 2300 na przepływce alu a potem weszły 202 przy 1900 na plastikowej. Ale nie zabardzo chce mi sie wierzyć że masz 12,5 do setki chyba że masz softa

darek127
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: darek127 » 07 kwie 2007, 09:06

nie mam pojecia czy mam cos robione z softem ,ale przy zakupie autka bardzo sie zdziwilem ze jest az tak elastyczny,myslalem ze jest to sprawa plastikowego przeplywomierza,mam maly problem ze spalaniem bo troche mi duzo pali mozliwe ze mam cos zle ustawione bo spalanie wacha na poziomie 7,5l cykl non stop miasto czasami zdarza sie ze spali okolo 6,5l, jest to spokojna jazda.Robilem porownanie z paroma autkami Ford escort 1,6 16v 90Ps ale bez zadnego problemu zostaje z tylu dopiero Mercedes A 170CDI 95PS jest o podobnych osiagach bo 0-100km Merc jest parenascie metrow z tylu.Czy jest mozliwosc sprawdzenia czy posiadam jakis inny soft poprzez interfejs ?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 kwie 2007, 10:19

podepnij sie pod VAG-a i sprawdź dawki paliwa jakie podaje komp oraz cisnienie doładowania

darek127
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: darek127 » 07 kwie 2007, 12:07

z tego co pamietam to cisnienie doladowanie przy sprawdzaniu turbo 1,1bara,ale dawek paliwania nie pamietam

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 kwie 2007, 12:17

z tego co wiem to cisnienie powinno być około 2000 mbar przy depnięciu na max. A u ciebie te 1.1 bara było podczas jazdy czy na postoju

darek127
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: darek127 » 07 kwie 2007, 13:40

bylo takie przy depnieciu na max(test drogowy) robilem test turbo w firmie specjalizujacej sie regeneracja turbo i stwierdzili ze troszke jest za duze cisnienie doladowania ale nie chcialem tego modyfikowac gdyz stwierdzili ze nie wplynie to znacznie na zuzywanie sie turbo.Robilem ten test rok temu wiec moge troche klamac ale raczej tak bylo,ale pamietam napewno ze mam ciut za duze cisnienie.

Awatar użytkownika
wiedzmin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 09 gru 2006, 12:51
Lokalizacja: Katowice lub Wawa

Post autor: wiedzmin » 07 kwie 2007, 15:58

stare i słabsze przepływki sa Boscha a nowsze Pierburga :)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 kwie 2007, 08:36

darek127 pisze:bylo takie przy depnieciu na max(test drogowy) robilem test turbo w firmie specjalizujacej sie regeneracja turbo i stwierdzili ze troszke jest za duze cisnienie doladowania ale nie chcialem tego modyfikowac gdyz stwierdzili ze nie wplynie to znacznie na zuzywanie sie turbo.Robilem ten test rok temu wiec moge troche klamac ale raczej tak bylo,ale pamietam napewno ze mam ciut za duze cisnienie.
To coś nie tak fakt że ja mam AFN-a i tam cisnienie w normie to około 2000mbar przy depnięciu u Ciebie chyba tez tak powinno być może któryś z kolegów majacych 1Z odpowie ile oni mają. Ale pojedź na diagnostykę i sprawdź dawke paliwa kąt wtrysku i ile podaje przepływka

Maciej78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2007, 20:02
Lokalizacja: Olkusz

[B4 1.9TDI 1Z]Przepływka powietrza

Post autor: Maciej78 » 28 lip 2007, 14:45

Ja mam Audi z 1995 roku styczeń. I mam przepływkę Boscha, a w temacie EGR napisał ktoś że od 94 roku powinna być Pierburga coznacza większy moment obrotowy. Mam pytanie czy przy zmianie przpływki na Pierburga zwiększy się moment obrotowy. Może mi ktoś podać gdzie sprawdzić po nr. jaki mam moent obrotowy czy 186 czy 202 Nm.

Z góry dzięki. Pozdrawiam wszystkich Audi klubowiczów

:-)
Ostatnio zmieniony 28 lip 2007, 15:36 przez Maciej78, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 28 lip 2007, 15:50

Jedynym sposobem na sprawdzenie momentu obrotowego jest hamownia. Data zakupu auta nie oznacza posiadania nowszego modelu. Sama przeplywka nie oznacza zwiekszenie momentu obrotowego w modelach z Pierburgiem zmianie ulegly ECU ze zmodyfikowanymi nieznacznie mapami paliwa oraz inny potencjometr na pompie wtryskowej w rezultacie czego auta po sierpniu 94 r. charakteryzowaly sie momentem obrotowym rzedu 202 nm. Po kodzie VIN bedziesz w stanie odczytac miesiac i rok produkcji auta. Pozdrawiam.

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 30 lip 2007, 10:20

radi88 pisze:... Po kodzie VIN bedziesz w stanie odczytac miesiac i rok produkcji auta. Pozdrawiam.
w jakis sposob z nr VIN odczytac miesiac produkcji?

pzdr
jas

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 30 lip 2007, 12:54

jas73 pisze:w jakis sposob z nr VIN odczytac miesiac produkcji?
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/42/35/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga