Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Rozrzad

ODPOWIEDZ
pok3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:30
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pok3r » 04 cze 2013, 19:27

Czyli potrzeba

pasek Bosch
rolka prowadząca INA , SKF
rolka napinająca INA, SKF z łapką?

czy jakiej firmy teraz warto kupić?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 cze 2013, 19:37

pok3r pisze:Czyli potrzeba

pasek Bosch
rolka prowadząca INA , SKF
rolka napinająca INA, SKF z łapką?

czy jakiej firmy teraz warto kupić?
Dobry zesraw <ok>

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 04 cze 2013, 20:58

Pasek możesz wziąć Contitecha lub Gates'a

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 04 cze 2013, 22:46

Na temat boscha powiem tyle ze pracujac w zaewodzie 12 lat jako mechanik widzialem juz z 5 sztuk urwanych paskow po przebiegu 20 gora30 tys km i to wlasnie na boschu chodzilo. Contiteh firma na ktorej sie jeszcze nie zawiodlem. Unikaj zestawow z skf bo daja paski z gatze a to syf sam sie o tym przekonalem
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 04 cze 2013, 23:35

Ja mam pasek Gates, kontroluje co jakiś czas jego stan i po przebiegu 35000 km jest jak nowy. Brak jakichkolwiek peknięć czy innych oznak zużycia :)

pok3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:30
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pok3r » 11 cze 2013, 19:22

W końcu wymieniłem rozrząd, rolki INA i pasek PowerGrip Gates. Okazało się, że miałem identyczny założony poprzednio. Ja zrobiłem od zakupu 59 000 km 25 czerwca będzie już 3 lata. :mrgreen:

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 11 cze 2013, 22:17

ja umówiony na wtorek na wymiane rozrzadu :) pasek gates , rolki ina , nowa pompa wody (stara nie cieknie ale wymienie ) :) kilka stówek mniej w portfelu :)
krzysiek84 <piwo> haha

vollog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 03 sie 2013, 11:47

[audi 80 1,9l 90km 1995r diesel]

Post autor: vollog » 22 sie 2013, 22:41

witam, mam pytanie czy dam rade sam wymienic uszczelke pod glowica? wiem ze to duzo roboty, podstawy jako takie mam, ponadto przy ew. rozbebeszonym silniku co mozna zrobic przy okazji? jakies plantowanie glowicy czy moze zawory przeczyscic? nie znam sie na tym ale czego sie nie robi aby autko nie pluło plynem :) jeszcze jedno czy przyczyna tego ze bierze mi plyn chlodniczy moze byc zepsuty korek od zbiorniczka? zauwazylem ze kiedy jest poluzowany na zbiorniku chlodziwa moge jezdzic 2-3 dni i dopiero po takim czasie zapala sie kontrolka sygnalizujaca brak pllynu, natomiast jezeli jest dokrecony mocno plynu ubywa po kilku godzinach jazdy.. byc moze leci gdzies przez nagrzewnice bo nie dziala skubana..

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 22 sie 2013, 23:11

witam, na początek zapoznaj się z tym: https://audi80.pl/zanim-cos-tu-napis ... vt9607.htm
vollog pisze: jeszcze jedno czy przyczyna tego ze bierze mi plyn chlodniczy moze byc zepsuty korek od zbiorniczka? zauwazylem ze kiedy jest poluzowany na zbiorniku chlodziwa moge jezdzic 2-3 dni i dopiero po takim czasie zapala sie kontrolka sygnalizujaca brak pllynu, natomiast jezeli jest dokrecony mocno plynu ubywa po kilku godzinach jazdy..
być może gdy zakręcony korek, narasta ciśnienie w układzie w związku z dmuchniętą uszczelką i wywala płyn nieszczelnościami ;-)
vollog pisze:witam, mam pytanie czy dam rade sam wymienic uszczelke pod glowica? wiem ze to duzo roboty, podstawy jako takie mam, ponadto przy ew. rozbebeszonym silniku co mozna zrobic przy okazji?
roboty trochę jest ale głównie zabawy, wymiana uszczelki żadna filozofia, klucz dynamometryczny i trzeba pamiętać o kolejności dokręcania śrub w głowicy, zresztą jak kupisz nową uszczelkę (najlepiej nie oszczędzać na niej, erling ok. 100zł) to tam będzie rozpiska <ok> Osobiści z doświadczenia wiem, że warto zrobić planowanie głowicy, niż za kilka miesięcy przy pomyślnych wiatrach oczywiście znowu rozbierać i pchać się w koszta, bo wiadomo na uszczelce pod głowicę się nie kończy, dochodzą uszczelki pod kolektory (zazwyczaj nie daje się ich uratować) płyn chłodniczy , olej itd.. :-> Polecam jak już głowica będzie na stole wymienić uszczelniacze, sprawdzić szczelność - jak szczelna nie czepiać się zaworów(tam nie ma co czyścić) tylko nowe uszczelniacze, planowanie, nowa uszczelka i zakładać <ok>
passat AHH + wtryski AHF + wirus by KOSTRZ

Diagnostyka VAG

vollog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 03 sie 2013, 11:47

[audi 80 1.9 tdi 90 km 1z] uszczela pod glowica

Post autor: vollog » 23 sie 2013, 18:12

i pytanie; warto samemu zaczynac? wiem ze jest przy tym duzo roboty ale gdzies mi ucieka plyn chlodzacy... i jeszcze proszeo porade; zauwazylem ze jezeli korek od chlodziwa jest dokrecony na maxa plynu ubywa po kilku godzinach jazdy natomiast jezeli jest poluzowana nakretka moge jezdzic nawet 3 dni i dopiero po takim czasie zapala sie kontrolka od pllynu. jaka to ma zaleznosc? czy korek kwalifikuje sie do wymiany?


vollog, nie zakładaj mi po raz kolejny nowego tematu kontynuuj w tym :!:
Ostatnio zmieniony 23 sie 2013, 21:48 przez vollog, łącznie zmieniany 1 raz.

doooku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 gru 2012, 20:30

Post autor: doooku » 21 lis 2013, 13:52

Przy okazji wymiany rozrządu chciałem zmienić pompę wody, uszczelniacz wału i rozrządu. Mechanik stwierdził że pewnie wypadałoby też zmienić zębatke na wale korbowaym. Czy uważacie, że tak wymiana ma sens (gołym okiem nie widac zużycia zębatki) ?

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 21 lis 2013, 14:48

jak najbardziej ma sens, i popieram mechanika, dać nowe koło + śrubę na klej, a wcześniej splanować czoło wału trochę, tym bardziej że będzie wszystko zdjęte z racji zmiany uszczelniacza, to koszt koła 80 zł.

Wiadomo że 1Z to nie AAZ ale tam też się koło lubi luzować.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 16 sie 2014, 14:22

http://allegro.pl/rozrzad-passat-b5-gol ... 59547.html
http://allegro.pl/rozrzad-contitech-vw- ... 23116.html
Musze wymienić rozrząd po 50 tyś zauważyłem że pęka mi pasek od środka :-P wyżej podane zestawy można śmiało zamawiać? Ktoś zapodawał coś takiego.?
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 sie 2014, 15:54

bozmek pisze:Musze wymienić rozrząd po 50 tyś zauważyłem że pęka mi pasek od środka :-P wyżej podane zestawy można śmiało zamawiać? Ktoś zapodawał coś takiego.?
Obawiam sie ze napinacz nie podejdzie do 80 tki ,bo jest bez "pletwy "...Ostatnio kupowalem w sklepie pasek contitecha CT 945 za 80zl ,dedykowany do 110 tek ,wizulanie taki sam jak CT 867 ,ale drozszy bo podobno wzmacniany ,do tego napinacz za 120 i styka ,rolka gorna do wymiany w kazdej chwili ,wiec jej wymieniac nie musisz ...ja u siebie wymieniam pasek co 50-55 a rolki co dwa paski ;-) I nie ma opcji ze cos sie posypie 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 16 sie 2014, 16:37

Rolki tez maja 50 tys przelatane To mówisz że sam pasek mogę wymienić czy cały zestaw? Ja mam właśnie bez płetwy napinacz. Hmm może i bym założył ten co mówisz jak niby wzmacniany ;-)
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga