Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Rozrząd.

ODPOWIEDZ
menago31
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 27 sie 2008, 09:56
Lokalizacja: kamyk

[1.9TDI 1Z] Rozrząd.

Post autor: menago31 » 28 sie 2008, 10:54

witam wszystkich mam pytanko kupiłem b4 z motorem 19tdi pojechałem do mechanika na wymianę rozrządu chciałem wymienić cały kompletny powiedział że całego nie ma sensu wymieni pasek i rolki czy to wystarczy?pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 09:25 przez menago31, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 sie 2008, 11:48

Lepiej zmień mechanika bo to co zaproponował to jest własnie kompletny rozrząd czyli pasek, napinacz i rolka prowadząca.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 sie 2008, 15:22

tak jak powiedział kolega te 3 elementy się wymienia.i nie trzeba wymieniać pompy wody jak to wiele osób twierdzi ;-)

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 28 sie 2008, 19:16

może kolega miał na myśli że kompletny to znaczy wraz z kołami zębatymi...

Awatar użytkownika
jpecak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 16 cze 2007, 07:37
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: jpecak » 28 sie 2008, 21:37

W najbliższym czsie czeka mnie też wymiania rozrządu. Ile taka przyjemność może kosztować

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 sie 2008, 22:16

ja ostatnio wymieniałem i wyszło mnie ok 300zł z robocizną...

AKlubowicz26

Post autor: AKlubowicz26 » 28 sie 2008, 23:51

3 rzeczy do wymiany - Rolka prowadząca, napinacz i pasek rozrządu. Jeśli wymienisz sam pasek możesz mieć niezłą lipę - nowy, mocniejszy pasek rozrządu i stare wyrobione rolki - niejeden raz się zdarzało (w tym u mojego kumpla) że rolki wyrzymywały dosłownie kilkanaście sekund przy nowym pasku a wtedy straty takie jak przy zerwaniu paska. Albo wymieniaj te trzy rzeczy albo już lepiej nic nie ruszać. Ja mam przyszykowane do wymiany - pasek rozrządu Gatesa (podobno lepszy nawet od Boscha), i 2 rolki firmy Ruville. Umówiony jestem ze znajomym w serwisie samochodowym. Jedna zasada - na tym nie oszczędzaj - pasek i rolki kup dobrych firm i rób u dobrego fachowca bo jeśli coś będzie nie tak zrobione to koszta będą nieporównywalnie większe.

Łukasz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2006, 19:53

Post autor: Łukasz » 05 wrz 2008, 19:40

witam, mam pytanie, bylem u pewnego mechanika z moim tdi z pompą wtryskową, i przy okazji spytałem o wymianę rozrządu, i powiedział mi ze mam do wymiany kolo zębate na wale i wał do "wyrównania" ponieważ kiwa mi się trochę na boki to duże koło pasowe na dole silnika co o tym sądzicie? jak powinno chodzić to koło, może mieć jakieś bicie czy powinno chodzić prościutko?
pozdrawiam,

Awatar użytkownika
Romek1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 193
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:20
Lokalizacja: ok.Piotrków Tryb.

Post autor: Romek1983 » 05 wrz 2008, 20:56

Łukasz nie chce cię martwić ale to koło pasowe powinno chodzić prosto bez bicia,jeżeli zaczyna bić to może się obciąć klin na wale i dopiero będzie kłopot, ja tak miałem w golf 3 silnik aaz (diesel) i musiałem dać wał do napawania. :cry:

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 07 wrz 2008, 09:58

no niestety zapewnie klin wyrobiony. regenerazja raczej nieunikniona.

dimmus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 03 lip 2008, 09:57

Post autor: dimmus » 08 wrz 2008, 11:02

Ja za rozrzad do 1Z placilem 220pln z allegro, czesci takie jak na pierwszy montarz, czyli rolka prowadzaca INA, napinjaca Listen i pasek conti wzmacniany. Jak szukalem po sklepach, to za sama rolke napinajaca chcieli prawie 170 pln, jezeli nie chcesz bawic sie w allegro, to lepiej zostaw kupno elementow mechanikowi, bo kiedys tez sam kupowalem, ale nie kazdy mechanik chce zakladac nie swoje graty, a i czesto czesci maja duzo taniej niz nawet w inter carsie po znizkach. Wymiana w zakladzie to od 100 do 200 pln. Jak juz wymieniasz pasek rozrzadu to od razu pozostale 2 paski i najczesciej jeszcze jedna od paska mikro rolka jest do wymiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl