Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI Bosch] Rurka podciśnienia idąca od serwo

ODPOWIEDZ
peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

[B4 TDI Bosch] Rurka podciśnienia idąca od serwo

Post autor: peryt » 27 maja 2011, 10:07

Panowie miałem przerwana rurkę podciśnieniowa idącą od serwa do takiego rozdzielacza co cyka.
Jaką to spełnia funkcje?
mógłby być jakieś tego konsekwencję?

Snafu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:38

Post autor: Snafu » 27 maja 2011, 15:20

Prawdopodobnie chodzi o zawór n18, steruje on pracą zaworu EGR.
Konsekwencje przerwanego wężyka to spadek podciśnienia. A ogólnie to najlepiej z zaworu EGR zrezygnować, jeśli jest sprawny i trzyma to można tylko wężyk ściagnąć i zaślepić zeby syfu nie ssał i byl szczelny a jeżeli nie to wstawić blaszki pomiędzy zawór a kolektor blaszki. Było juz o Tym wiele razy na forum.

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 27 maja 2011, 15:54

jeśli dobrze zrozumiałem że ten zawór cyka to nie jest na pewno regulator egr tylko zawór n 75 odpowiedzialny za turbo a nie za spaliny :roll:

Snafu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:38

Post autor: Snafu » 27 maja 2011, 16:08

N75 i N18 sa ze sobą zamienne działają tak samo więc może chyba też cykać.
N75 polączone jest z IC, Turbo, oraz gruszką sterująca pracą turbiny. Nie ma więc zadnego przylącza do serwa.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 maja 2011, 16:20

Snafu pisze:N75 i N18 sa ze sobą zamienne działają tak samo więc może chyba też cykać.
:shock: A gdzie zamienne :roll: i gdzie tak samo :!: takie rzeczy to w turbinach VNT .N75 u nas działa upuszczając ciśnienie , w VNT robi to samo tyle że z podcisnieniem ;-) a co do skutków pęknietego węzyka podciśnienia przy servo ,to prucz słabszego wspomagania hebli to raczej innych nie ma :mrgreen:

Snafu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:38

Post autor: Snafu » 27 maja 2011, 16:27

Racja, popieprzyło mi sie troche z nowszymi konstrukcjami :oops:

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Post autor: peryt » 28 maja 2011, 16:44

Panowie chyba mylicie rurki
taka bardzo wazką rurka czarma która szał od serwa do takiej gruszki a z tej gruszki co cyga ida wężyki do
1 fitra powietrza
2 EGR
3 do klapki od obiegu wew.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 maja 2011, 19:25

peryt, wszystko pomieszałeś, ta rurka od serwa może iść tylko do zaworu N18 (sterowanie EGR) i do zaworu sterującego klapką obiegu wew.

także ani do filtra, ani do EGR, ani do klapki nie wchodzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl