Nie znalazłem odpowiedzi na forum więc pytam: Co w naszych zetorkach odpowiada za obroty biegu jałowego ?
Otóż problem mam następujący: coraz częściej mi się zdarza, że silnik sam wchodzi na wyższe obroty na jałowym. Przeważnie jest to 1200-1300 obrotów, często też wisi na 1000. Wcześniej działo się to sporadycznie przy dobrze nagrzanym silniku. Teraz jest to bardzo często. Auto jeździ normalnie (oprócz jednego incydentu, który opisywałem kiedyś w innym temacie, być może jest to powiązane). Spadku mocy nie zauważyłem, wydaje mi się tylko, że nieco bardziej dymi na siwo przy większym wciśnięciu gazu. Błędów na Vagu nie ma. Gdzi szukać drodzy koledzy ?
[B4 1z] sam wchodzi na obroty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Musisz sprawdzić vagiem ,czy w momencie kiedy łapie te podwyzszone obroty ,nie zmienia się wartość temp.paliwa lub płynu ...jeśli się nie zmienia ,a mimo to łapie te podwyższone obroty ,to byc może coś dzieje się z nastawnikiem...choć to w przypadku indukcyjnego raczej bardzo rzadkie przypadki ,to jednak i z nim ,choć jak już wspomnialem bardzo rzadko ,ale czasem dzieją się jakies cuda.Najczęściej jednak samoczynne podwyższanie obrotów ,to wina fiksujacego czujnika temp.płynu ,lub paliwa ,i to nalezy sprawdzić w pierwszej kolejnosci ...fiksujaca temperatura błędów raczej nie generuje ,wiec tym że nie ma żadnych błedów ,nie nalezy się sugerowaćkrzyn33 pisze: Gdzi szukać drodzy koledzy ?
Bardzo możliwe, że to czujnik pedału gazu, chociaż one rzadko się psują. W mojej karierze mechanika wymieniłem tylko jeden w Skodzie Praktik 1.4TDI bo też taki błąd łapał i obroty nie opadały poniżej 1100obr/min ale tam wystarczyło butem od dołu do góry odciągnąć i diagnoza postawiona.
Zdarzyły się też w VW Polo na podszybiu w sterowniku zaśniedziałe piny i w Audi A2 tak samo tylko sterownik pod podłogą był i prawie pływał.
Zdarzyły się też w VW Polo na podszybiu w sterowniku zaśniedziałe piny i w Audi A2 tak samo tylko sterownik pod podłogą był i prawie pływał.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dokładnie ,bardzo rzadko to się psuje .Wartość w spoczynku powinna być 000 ,jak masz 010 to coś tam nie halo i samo "dodaje gazu ".Poruszaj trochę pedalem gazu ,bo może coś się przycięło ,ale jak nie pomoże ,to bedzie do wymiany ...używek pełno i tanie są ,tylko musisz kupic taki jak masz ,czyli starszy typ,wtyczka płaska na 5 pinów ,bo w ori "pierburgach " jest inna wtyczka 2 rzedowa na 6 pinów ,dokładnie taka jak w przepływce pierburgarafal9h10 pisze:Bardzo możliwe, że to czujnik pedału gazu, chociaż one rzadko się psują.