Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z] sam wchodzi na obroty

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

[B4 1z] sam wchodzi na obroty

Post autor: krzyn33 » 22 cze 2016, 18:37

Nie znalazłem odpowiedzi na forum więc pytam: Co w naszych zetorkach odpowiada za obroty biegu jałowego ?

Otóż problem mam następujący: coraz częściej mi się zdarza, że silnik sam wchodzi na wyższe obroty na jałowym. Przeważnie jest to 1200-1300 obrotów, często też wisi na 1000. Wcześniej działo się to sporadycznie przy dobrze nagrzanym silniku. Teraz jest to bardzo często. Auto jeździ normalnie (oprócz jednego incydentu, który opisywałem kiedyś w innym temacie, być może jest to powiązane). Spadku mocy nie zauważyłem, wydaje mi się tylko, że nieco bardziej dymi na siwo przy większym wciśnięciu gazu. Błędów na Vagu nie ma. Gdzi szukać drodzy koledzy ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 cze 2016, 19:07

krzyn33 pisze: Gdzi szukać drodzy koledzy ?
Musisz sprawdzić vagiem ,czy w momencie kiedy łapie te podwyzszone obroty ,nie zmienia się wartość temp.paliwa lub płynu ...jeśli się nie zmienia ,a mimo to łapie te podwyższone obroty ,to byc może coś dzieje się z nastawnikiem...choć to w przypadku indukcyjnego raczej bardzo rzadkie przypadki ,to jednak i z nim ,choć jak już wspomnialem bardzo rzadko ,ale czasem dzieją się jakies cuda.Najczęściej jednak samoczynne podwyższanie obrotów ,to wina fiksujacego czujnika temp.płynu ,lub paliwa ,i to nalezy sprawdzić w pierwszej kolejnosci ...fiksujaca temperatura błędów raczej nie generuje ,wiec tym że nie ma żadnych błedów ,nie nalezy się sugerować

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 04 lip 2016, 20:43

Więc tak:

Temperatury są w normie i w obu przypadkach zbliżone.
tutaj jak łapie 1300 obrotów:
Obrazek
Obrazek

później jak się uspokaja na 900 obrotów:
Obrazek

Później pojawił się taki oto błąd:
Obrazek
I zauważyłem, że w pozycji 3 (grupa 000) jest wartość 10, a powinna chyba być 0. Cyli wychodzi, że to pedał gazu jest winien ?

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 04 lip 2016, 21:03

Bardzo możliwe, że to czujnik pedału gazu, chociaż one rzadko się psują. W mojej karierze mechanika wymieniłem tylko jeden w Skodzie Praktik 1.4TDI bo też taki błąd łapał i obroty nie opadały poniżej 1100obr/min ale tam wystarczyło butem od dołu do góry odciągnąć i diagnoza postawiona.
Zdarzyły się też w VW Polo na podszybiu w sterowniku zaśniedziałe piny i w Audi A2 tak samo tylko sterownik pod podłogą był i prawie pływał.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 lip 2016, 22:03

rafal9h10 pisze:Bardzo możliwe, że to czujnik pedału gazu, chociaż one rzadko się psują.
Dokładnie ,bardzo rzadko to się psuje .Wartość w spoczynku powinna być 000 ,jak masz 010 to coś tam nie halo i samo "dodaje gazu ".Poruszaj trochę pedalem gazu ,bo może coś się przycięło ,ale jak nie pomoże ,to bedzie do wymiany ...używek pełno i tanie są ,tylko musisz kupic taki jak masz ,czyli starszy typ,wtyczka płaska na 5 pinów ,bo w ori "pierburgach " jest inna wtyczka 2 rzedowa na 6 pinów ,dokładnie taka jak w przepływce pierburga ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl