Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Samochód kopci na siwo / czarno.

Awatar użytkownika
obcy21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 18 sty 2010, 18:13
Lokalizacja: Legionowo/k Warszawy

Post autor: obcy21 » 05 maja 2010, 19:53

no bo raz że jak nie stoisz za autem albo z boku tak jak kamera to tego nie widzisz przez szybę, a dwa jak jedziesz to już w ogóle nic nie widać:)
no tak ale jak sobie otworzysz drzwi i patrzysz do tyłu to już powinno się widzieć(samochód stoi) ja dzisiaj troszkę go pogazowałem i kopciło tylko na czarno...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 maja 2010, 22:17

Mój tylko zimny zakopci ale nie aż tak... na biało to mi kopcił, jak miałem głowicę do roboty przed zimą. Panie, przyjrzyj się temu 1Z dokładniej bo mój stary turbo gnojek z komorą wirową ale czystszy jest.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 maja 2010, 09:38

u mnie jak zimny to też ładną podobną chmurę puści no ale jak jest kilka stopni na mrozie

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 maja 2010, 09:50

Mój przy zapalaniu na mrozie też białą chmurkę puści ale bez przesady - jedynie wilgoć zalegajaca w układzie wydechowym.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 06 maja 2010, 14:45

Nieszczelnosc na ukladzie dolotowym :?:
Auto nie jest slabsze :?:

soprano10

Post autor: soprano10 » 07 maja 2010, 00:04

witam a jesli mi też troszkę dymi i raz na jakiś czas doleję 100ml oleju to co może byc za przyczyna??? co w takim razie trzeba sprawdzić i na co zwrócić uwagę??? nie znam się za bardzo na tym czy dymi ale czasami widzę ten dym jak go odpalę:(

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 maja 2010, 01:04

soprano10

Bagatelizujesz. Cóż to jest raz za ile 100ml oleju? 1Z nie wielbłąd, jak nie chlapnie to nie pojedzie :mrgreen:

soprano10

Post autor: soprano10 » 07 maja 2010, 09:54

no gdzieś około na przejechane 300km musze dolać zwłaszcza kiedy mam ciężką nogę...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 maja 2010, 11:36

a jaki olej lejesz że tak ubywa :?:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 maja 2010, 11:48

soprano10 pisze:no gdzieś około na przejechane 300km musze dolać zwłaszcza kiedy mam ciężką nogę...
Przy ciężkiej nodze to nic dziwnego .Branie oleju w naszych TDI- kach jest normalne i biorą go w mniejszych lub większych ilościach .Zużycie 1-1,5 litra n a 10tys jest jak najbardziej normalne i nie ma w tym nic dziwnego. Przy zastosowaniu lepszych olejów potrafią brać mniej lub prawie wcale .Rekordy zużycia są przy Lotosie 15w40 który po kilku tysiącach w silniku swoją konsystencją przypomina szczyny :mrgreen: Mój na 10w40 valvoline bierze poniżej 1litra na 10 tys ,przy lekkiej nodze

soprano10

Post autor: soprano10 » 07 maja 2010, 13:47

ja stosuje castrol 15w40 i myslę że troszke wiecej mi bierze niż powinien, to jest juz mój drugi disel i dlatego się matrwie

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 maja 2010, 23:24

Kto leje minerała do turbo klekota? Ja się pytam. Panie, minerał Ci turbinę zajeżdża, szczególnie jej łożyska. Mój diesel ma 22 lata i przejechane pewnie z pół miliona a wciąż leję tam półsyntetyka Motul 6100 Senergie. Chodzi jak przecinak ale swoje chlapnie ;-) A na 10 tys km ja wiem, hmmm... z 4 litra weźmie ;-) I się tym mnie przejmuję, codziennie 100km nim robię, często go gonię. Przy -30*C po dwóch obrotach rozrusznika zapalił.

Awatar użytkownika
obcy21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 18 sty 2010, 18:13
Lokalizacja: Legionowo/k Warszawy

Post autor: obcy21 » 08 maja 2010, 14:50

4litry to dość sporo, formalnie nie musisz wymieniać oleju bo ciągle masz nowy.
druga sprawa dzisiejsze mineralne oleje są bardzo dobrej jakość więc czemu mają szkodzić sinikowi. co prawda półsyntetyk lepszy ale dobry mineralny też nie jest zły. osobiście leje castrol high mileage 15w40 silnik chodzi bardzo ładnie w zimie tez nie było większych problemów z zapaleniem - ogólnie polecam.

soprano10

Post autor: soprano10 » 08 maja 2010, 22:05

no ja też nie narzekam na mineralny olej:) w zimę nawet mnie nie zawiódł, więc nie wiem dlaczego miałbym zmieniać... przedtem lałem mobila 15w40 i też nie miałem zadnych problemów, turbina po przejechaniu około 20 tyś. km bez żadnych widocznych i słyszalnych zmian... więć chyba olej jest jak najbardziej odpowiedni do auta:)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 maja 2010, 22:42

obcy21 pisze:4litry to dość sporo
W książce serwisowej jest napisane, że normalnym objawem w tym silniku jest spalanie oleju do 1l/1000km (ilości zer nie pomyliłem).

Olej mineralny z racji swojej gęstości zaraz po rozruchu w zimę stwarza łożyskom turbiny większe opory ruchu, szybciej od półsyntetyka gęstnieje i osiąga swój punkt krytyczny płynności.
Jeśli mi nie wierzycie to czemu po kapitalnym remoncie dobre zakłady mechaniczne zalecają przejechanie 3000km na oleju mineralnym w celu "dotarcia się" silnika a później przejście na pełnego syntetyka? ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl