Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Ścierający się pasek rozrządu.

ODPOWIEDZ
kelachim
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 01 sie 2007, 13:34

[1.9TDI 1Z] Ścierający się pasek rozrządu.

Post autor: kelachim » 30 mar 2009, 16:37

Witam !

Jakieś 15K temu wymieniłem w serwisie BOSCHA, kompletny rozrzad, ostatnio przy wymianie oleju i filtrów skontrolowali też rozrząd. Okazało się że pasek jest spchany w stronę silnika i się ściera. Bez dodatkowych kosztów wymienili pasek na nowy i kazali przyjechać na kontrolę po tygodniu, okazało się że sytuacja się powtarza. Postawili diagnoze że jedno z kół żebatych jest uszkodzone (to dolne) i sugerują wymianę (400PLN).

Co sądzicie czy to możliwe żeby samo z siebie sie coś takiego zadziało ? Czy raczej coś "spieprzyli" a teraz jeszcze chcą żebym ja za to płacił .... ;-)

P.S.

Dodam że ten sam serwis wcześniej wyjmował i uszczelniał pompę wtryskową oraz prostowali delikatnie przygięte wzmocnienie przednie, nikt po nic tam nie dłubał ....
Ostatnio zmieniony 31 mar 2009, 20:19 przez kelachim, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 30 mar 2009, 16:41


Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 31 mar 2009, 20:21

Sprawdź rolkę napinającą to zazwyczaj ona powoduje "ześlizgiwanie" się paska w którąś ze stron ewentualnie rolka prowadząca górna. Co do koła zębatego jak na razie bym się wstrzymał przynajmniej do czasu kiedy nie sprawdzisz rolki i napinacza.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 31 mar 2009, 20:30

warto też sprawdzić/wymienić śrubę, na której zamocowana jest rolka - więcej informacji w linku, który podałem powyżej

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 12 kwie 2009, 14:42

Ewidentnie wina servisu w którym zmieniali Ci pasek,ciekawe jak bys nie sprawdził paska kto by pokrył remont silnika wrazie urwania.Ja zawsze po wymianie zapalam silnik i obserwuje pasek bez przykręconej pokrywy jak sie zachowuje wrazie potrzeby regluje pompą wtryskową kat zeby równo rozkładał sie na kołach pasowych.Jak kolega nie wzioł rachunku za naprawe to moga sie wyprzec.

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 12 kwie 2009, 21:42

Najczęściej wina jest właśnie po stronie luźnego koła i jest nim koło na pompie wtryskowej.

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 13 kwie 2009, 03:34

koło nie moze być luzne :!: zle mnie rozumiesz chodzi mi o ustawienie kątu koła pompy wzgledem koła pasowego wałka rozrządu. :mrgreen:

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 13 kwie 2009, 08:48

Mówie o luźnym kole pompy paliwa dlatego że miałem taki przypadek i mechanik powiedział że jest to częstą usterką w 1Z. Po zdjęciu dekla z silnika widoczne były włoski paska rozrządu na pokrywie zaworów. Ponoć na wałku pompy paliwa łożyska siadają i koło "idzie" krzywo względem reszty.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 14 kwie 2009, 08:02

lukaszwaniek pisze:Najczęściej wina jest właśnie po stronie luźnego koła i jest nim koło na pompie wtryskowej.
i masz racje jezeli lozysko slizgowe zuzyje sie to powstanie luz na walku pompyco za tym idzie na kole pompy w wyniku czego pasek bedzie sie zsuwal i strzepil bo kolo pompy bedzie krecic sie pod katem, sciagnij pasek i sprawdz luz na kole pompy wtryskowej

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 kwie 2009, 20:34

Jako ciekawostkę powiem ze raz widziałem taki luz, że koło latało na lewo i prawo aż się dziwiłem ze to nie odpadło. :mrgreen:

djmp9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 25 maja 2009, 15:21

Post autor: djmp9 » 01 cze 2012, 21:43

Wiem że odgrzeje kotleta.. powiedzcie mi tylko czy w sprawnej pompie wtryskowej występuje lekki luz na boki ? taki naprawde ledwo wyczuwalny ?? mam problem ze sciaganiem paska.. i nie jestem pewny czy taki luz może być tego powodem... a 400 zł nie uśmiecha mi sie dawac :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 cze 2012, 23:24

djmp9 pisze: powiedzcie mi tylko czy w sprawnej pompie wtryskowej występuje lekki luz na boki ? taki naprawde ledwo wyczuwalny ??
Występuje ,nawet bardziej niż lekko wyczuwalny ;-) I pasek nadal powinien chodzić po kole ,czasem po zewnetrznym jego brzegu ,ale cały czas po kole .Jak ci przy tak małym ,ledwo wyczuwalnym luzie ,ściąga pasek z koła ,to masz problem albo ze szpilką napinacza ,która moze być krzywa ,albo z dolnym kołem rozrządu ,albo z kołem wałka pośredniego...rozepnij rozrzad i sprawdż czy koło wałka pośredniego nie "chodzi "za dużo na boki

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 02 cze 2012, 09:11

Ja miałem podobny problem i w sumie nie wiem co było tak naprawdę winne ścinania paska i spychania go w kierunku chłodnicy. U mnie pompa też miała lekki luz, ale jak powiedział Mariusz, nie aż taki, żeby spychać pasek. Dodatkowo mimośród z rolki napinającej sam sobie wypadł. Trzecią rzeczą okazało się bijące dolne koło zębate rozrządu. Ja obstawiam to dolne bijące koło i że to ono wykończyło rolkę, bo na znaku do jej napinania było widać, że strasznie szarpie.
Nie bije Ci to dolne koło pasowe? Jeżeli bije to prędko zaglądaj pod nie i sprawdź to od rozrządu. Ja na szczęście zdążyłem.

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tommek261 » 05 cze 2012, 09:29

Jakieś 15K temu wymieniłem w serwisie BOSCHA-mój kolega teraz a kiedyś sie nie znaliśmy tez tam zrobił paska AFN i co i dupa...oszukali go na pompie wody która zdechała za 2000km...także takie serwisy do można sobie wiesz co.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl