Witam. Posiadam audi 80 z 92 roku z silnikiem 1z. Od dłuższego czasu zauważyłem, że z bagnetu znika coraz więcej oleju. Przez ok. 3 tys. km ubyło ponad litr. Sprawdzałem przewody, które idą od turbiny i do turbiny i ścianki są delikatne pokryte olejem ale w minimalnym stopniu. Po odpaleniu na zimnym silniku widać niebieski dym, który utrzymuje się przez parę minut dopóki silnik się trochę zagrzeje. Na zimnym silniku nie pałuję (2tys obrotów i zmiana biegów), lecz gdy złapię temperaturę roboczą, to przycisnę do tych 3 tys.
Czy to mogą być uszczelniacze zaworowe czy turbina wymaga regeneracji?
[B4 1.9 1Z] Silnik bierze znaczne ilości oleju
Ponad litr oleju na dystansie 3k km spalane w silniku powodowałby naprawdę widoczną zasłonę dymną nie tylko na zimnym motorze. Skoro w przewodach powietrza od turbo nie masz znacznych ilości oleju - a tylko olej po stronie kompresora mógłby wywoływać dymienie na niebiesko - to turbinkę można wykluczyć. Nic nie piszesz o wyciekach oleju, czyli mamy rozumieć że motor jest suchy? Jedynym miejscem zagarniania oleju jest komora spalania i teraz kwestia ustalenia którędy on się tam dostaje w nadmiernej ilości. Pomiar ciśnienia sprężania wraz z próbą olejową pokaże Ci stan pierścieni. Uszczelniaczy nie ma jak sprawdzić wg. mnie, ale po 23 latach na pewno nie wyglądają jak nówki.
Oddzielną kwestią podziewania się oleju jest sam olej Jego marka, klasa lepkości itd. Niektóre marki "wyparowują" zauważalnie szybciej niż inne
Oddzielną kwestią podziewania się oleju jest sam olej Jego marka, klasa lepkości itd. Niektóre marki "wyparowują" zauważalnie szybciej niż inne
Silnik zalany jest minerałem dobrej marki, lecz gdy tylko załatwię sprawę związaną z ubywaniem oleju to płukanka silnika i przesiadka na półsyntetyk valvoline maxlife diesel. Co do wycieków to silnik w niektórych miejscach się poci, lecz na pewno nie wyciekło tamtędy prawie 1,5 litra oleju. Jutro sprawdzę turbo od ciepłej strony, być może tam kryje się przyczyna. A propo, silnik kopci tylko na zimnym silniku, a przy 3k obrotów (lecz na ciepłym silniku) silnik nawet dymka nie puści. Postaram nagrać wideo z odpalania na zimnym silniku przy niskiej temperaturze, wtedy widać to najlepiej.
Puszczające turbo ze strony gorącej powoduje zadymienie koloru siwego, czyli nawet nie masz co się zapuszczać w tamte rejony Jeśli te parę miejsc na silniku faktycznie jest delikatnie zapoconych i nic w tych okolicach nie jest zarzygane oliwą to zostają pierścienie i uszczelniacze z większym naciskiem na te drugie
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko