Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Silnik mega zamulony i blok uwalony olejem - jak

kozdromen

Post autor: kozdromen » 26 lut 2018, 12:39

No ale ten mechanik sprawdzał też sprawność wtryskiwaczy. Czym to najlepiej umyć?

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 26 lut 2018, 12:54

Są płyny do mycia silników. Najgorzej że to trzeba spłukać wodą a pogoda nie bardzo.
Druga sprawa to że jakby silnik zgubił ten olej gdzieś na zewnątrz to by było chyba widać.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 26 lut 2018, 13:02

kozdromen pisze:Czym to najlepiej umyć?

w taką pogodę zmywaczem do sprzęgieł/hamulców .

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 lut 2018, 13:46

kozdromen pisze: Czym to najlepiej umyć?
Wytrzyj szmatą i obserwuj ...przy takiej trasie powrotnej ,czyli ok 200km nie ma takiej opcji zeby nie wyschła ropa ,wiec skoro jest tam mokro to cały czas jest gdzieś nieszczelność ...klucz 17 tke i próbuj dokręcać nakrętki na przewodach wtryskiwaczy ,a jak nie będą szły to wymieniaj od razu wszystkie wężyki przelewowe bo zwykle nimi cieknie

kozdromen

Post autor: kozdromen » 26 lut 2018, 14:53

Autem nie jeżdżę na razie bo obawiam się, że coś się gorszego stanie. Ale no cały czas jest to mokre nawet jak auto stoi. Dzisiaj podejdę i wytre to wszystko i zobaczymy. Odpalę i będę obserwował dziada.

MUNIOR, czy byłby jednak Pan w stanie w razie co podjechać i spróbować zdiagnozować co jest? Potem mogę pojechać do jakiegoś machera bylebym wiedział co się stało i nie wciskał mi kitu.
Znajomy ma pod blokiem garaż ocieplany. Temperatura tam na plusie i dodatkowo są wywietrzniki spalin także idzie tam odpalić go i cokolwiek sprawdzać.

Jak nie ma sensu tego robić to zezłomuje go już, ale jak zwykle przeczucie mam inne i wydaje mi się, że tamten gostek źle coś złożył. Auto mimo słabego sprężania miało jeszcze moc - po ostatecznej naprawie rozrządu odpala elegancko i jeździ.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 lut 2018, 17:55

kozdromen pisze:Auto mimo słabego sprężania miało jeszcze moc - po ostatecznej naprawie rozrządu odpala elegancko i jeździ.
A kiedy ci ta moc "znikła " ? Bo nie mogę wydedukować czy byłeś u speca własnie z powodu zaniku mocy ,czy moc znikła po wizycie u niego.A sprężanie 19 barów co prawda jest niby minimalnie dopuszczalne dla tego silnika ,ale nie jest jeszcze wcale oznaką jego definitywnego końca .Pali i jezdzi przy takim sprężaniu bez wiekszych problemów . A każdy nawet średnio zorientowany w mechanice wie ,że silnik nie traci mocy nagle wskutek zużycia bo to bardzo powolny proces .Nagle to moze osłabnąć tylko i wyłacznie z powodu jakiegoś niedomagania... w przypadku tdi choćby z powodu banalnego pękniecia gumowego węża w dolocie

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 26 lut 2018, 19:35

Patrząc na zdjęcia, które dodałeś to widać, że wężyki przelewowe do wymiany zwłaszcza ten przy wtryskiwaczu sterującym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga