Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI] silnik powoli sie nagrzewa

pitero22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2007, 11:18

[80 B4 1.9TDI] silnik powoli sie nagrzewa

Post autor: pitero22 » 31 lip 2007, 12:00

Witam wszystkich. Posiadam Audi B4 1.9TDi od tygodnia. Mam problem. Bardzo powoli silnik sie nagrzewa a jesli juz sie zagrzeje to dochodzi do 105 stopni i tak oscyluje kolo 100 stopni caly czas. Co to moze byc? Moze ktos mi podpowie?

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 31 lip 2007, 12:10

A jaka jest temperatura w czasie jazdy? Te 105 stopni osiąga na postoju?

pitero22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2007, 11:18

Post autor: pitero22 » 31 lip 2007, 13:38

PABLO pisze:A jaka jest temperatura w czasie jazdy? Te 105 stopni osiąga na postoju?
Na postoju dochodzi do 105-106, w czasie jazdy spada troche ale caly czas jest kolo 100. A tak w ogole to mam zatkane wszystkie wloty powietrza tak w zderzaku jak i w grillu. Sa zasloniete plastikami zgrzanymi na stale wiec nie wiem czy tak ma byc czy nie?

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 31 lip 2007, 15:07

prawdopodobnie masz padniety termostat jest ciagle uchylony przez co sie dlugo nagrzewa a potem trzyma wysoka temp. plastikow tez nie powinno byc...

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 31 lip 2007, 19:52

Chyba to nie będzie wina termostatu bo gdyby był uszkodzony w pozycji zamkniętej to szybko by się nagrzewał i mógłby się przegrzewać. Natomiast gdyby był uszkodzony w pozycji otwartej (tak jak to było u mnie) to temperatura owszem rosła by na postoju do ok.105stopni ale w czasie jazdy by spadała do ok 70, a tak u Ciebie nie jest. Może coś z czujnikiem temperatury jest nie tak. A co znaczy że powoli się nagrzewa? Tzn. po jakim dystansie osiąga temperature pracy czyli ok 90 stopni?
siwusek216 pisze:plastikow tez nie powinno byc...
Z tego co wiem to w dieslach były montowane te plastyki.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 31 lip 2007, 20:41

to nie będzie wina termostatu... moim skromnym zdaniem prawdopodobnie wszystko jest ok, poza wentylatorami które powinny się włączać na 1 biegu przy bodajże temp 93-97stC. Gdyby działały wiatraki, toby zbijały temperaturę. Złącz 3 piny we wtyczce czujnika od wiatraków, na załączonej stacyjce powinny się odpalić...

Dobre pytanie zadał Pablo:
Tzn. po jakim dystansie osiąga temperature pracy czyli ok 90 stopni?

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 31 lip 2007, 23:54

cobra pisze:to nie będzie wina termostatu... moim skromnym zdaniem prawdopodobnie wszystko jest ok, poza wentylatorami które powinny się włączać na 1 biegu przy bodajże temp 93-97stC. Gdyby działały wiatraki, toby zbijały temperaturę. Złącz 3 piny we wtyczce czujnika od wiatraków, na załączonej stacyjce powinny się odpalić...

Dobre pytanie zadał Pablo:
Tzn. po jakim dystansie osiąga temperature pracy czyli ok 90 stopni?
Zrob jak pisze Cobra. Zlacz na stale wentylatory, czy sie włącza. To podstawa. A co do pytania Pablo to dosc wzgledne.Bo dystans czy czas osiagania tamp. optymalnej - 90stopni zalezy od zbyt wielu czynnikow zeby byl miarodajny - temp. powietrza, to czy auto jest garazowane czy nie, styl jazdy, rodzaj drogi/miasto itp...tak czy siak jak jest walniety termostat otwarty to nie ma szans dojsc do 105 stopni, bo plyn krazy wtedy caly czas i na zewnatrz musialoby byc co najmniej 40 stopni i na postoju musialby stac dobra kilkadziesiat minut. A jesli by nie otwieral termostatu to juzbys przegrzal silnik. Tak czy siak wskazowka klamie. Podłączalem u siebie oststnio kompa bo niby tez pod 100 stopni dochodzila (zly kat wtrysku) ale wg. wskazan kompa auto mialo ok 89stopni a na zegarach bylo co najmniej 93, wiec blad jest. sprawdz czujnik temp. dla zegarow, moze on jest walniety...Ale podstawa to sprawne wentylatory!!

pitero22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2007, 11:18

Post autor: pitero22 » 01 sie 2007, 10:10

Witam. dziekuje za tyle informacji. bylem u mechanika. Sprawdzil wentylatory, wlaczaja sie przy ok. 95 tak ja mowiliscie. Stwierdzil ze wszystko jest Ok. A plastiki jak myslicie mozna zdjac chciaz jeden np. z grilla?
Jelly pisze:
cobra pisze:to nie będzie wina termostatu... moim skromnym zdaniem prawdopodobnie wszystko jest ok, poza wentylatorami które powinny się włączać na 1 biegu przy bodajże temp 93-97stC. Gdyby działały wiatraki, toby zbijały temperaturę. Złącz 3 piny we wtyczce czujnika od wiatraków, na załączonej stacyjce powinny się odpalić...

Dobre pytanie zadał Pablo:
Tzn. po jakim dystansie osiąga temperature pracy czyli ok 90 stopni?
Zrob jak pisze Cobra. Zlacz na stale wentylatory, czy sie włącza. To podstawa. A co do pytania Pablo to dosc wzgledne.Bo dystans czy czas osiagania tamp. optymalnej - 90stopni zalezy od zbyt wielu czynnikow zeby byl miarodajny - temp. powietrza, to czy auto jest garazowane czy nie, styl jazdy, rodzaj drogi/miasto itp...tak czy siak jak jest walniety termostat otwarty to nie ma szans dojsc do 105 stopni, bo plyn krazy wtedy caly czas i na zewnatrz musialoby byc co najmniej 40 stopni i na postoju musialby stac dobra kilkadziesiat minut. A jesli by nie otwieral termostatu to juzbys przegrzal silnik. Tak czy siak wskazowka klamie. Podłączalem u siebie oststnio kompa bo niby tez pod 100 stopni dochodzila (zly kat wtrysku) ale wg. wskazan kompa auto mialo ok 89stopni a na zegarach bylo co najmniej 93, wiec blad jest. sprawdz czujnik temp. dla zegarow, moze on jest walniety...Ale podstawa to sprawne wentylatory!!

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 01 sie 2007, 23:24

koledzy, miałem taki sam problem. wymieniłem termostat i dalej to samo. myjką wysokociśnieniową dokładnie wymyłem chłodnice, dalej to samo, ktoś powiedział że wina leży w tym ze pierwsza jest chłodnica od klimatyzacji i tak ma być. pojeździłem około 3 miesięcy i wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą, mało było biedy, to okazało się że takie ciśnienie powstało w układzie chłodzenia, że rozerwało mi chłodnicę. kupiłem nową w sklepie i teraz jest tak jak powinno być. myślę że porostu chłodnica ma już za mała przepustowość i nie chłodzi tak jak powinna. trzymajcie się______________________piachu
aha jeszcze na wszelki wypadek wymieniłem włącznik wentylatorów________PIACHU

pitero22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2007, 11:18

Post autor: pitero22 » 06 sie 2007, 11:18

PABLO pisze:Chyba to nie będzie wina termostatu bo gdyby był uszkodzony w pozycji zamkniętej to szybko by się nagrzewał i mógłby się przegrzewać. Natomiast gdyby był uszkodzony w pozycji otwartej (tak jak to było u mnie) to temperatura owszem rosła by na postoju do ok.105stopni ale w czasie jazdy by spadała do ok 70, a tak u Ciebie nie jest. Może coś z czujnikiem temperatury jest nie tak. A co znaczy że powoli się nagrzewa? Tzn. po jakim dystansie osiąga temperature pracy czyli ok 90 stopni?
siwusek216 pisze:plastikow tez nie powinno byc...
Z tego co wiem to w dieslach były montowane te plastyki.
Witam. Dziekuje za kolejna dawke informacji. Zdjalem jedna zaslone plastikowa z grilla chlodnicy i teraz jeszczce wolniej sie nagrzewa i dochodzi max. do 70-80 stopni. A jezeli jade z gory bez gazu to temperatura spada na najnizsza podzialke czyli na 50. To chyba nie jest normalne.

[ Dodano: 2007-08-06, 11:22 ]
Witam. Dziekuje za kolejne informacje. Zdjalem ten plastik z maskownicy chlodnicy i teraz jeszcze dluzej sie nagrzewa i dochodzi max do 70-80 st. a przy jezdzie z gory bez gazu spada do najnizszej wartosci na wskazniku. To chyba nie dobrze. Moim zdaniem termostat nie trzyma i jest calyczas otwarty.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 06 sie 2007, 11:56

pitero22 pisze:Witam. Dziekuje za kolejne informacje. Zdjalem ten plastik z maskownicy chlodnicy i teraz jeszcze dluzej sie nagrzewa i dochodzi max do 70-80 st. a przy jezdzie z gory bez gazu spada do najnizszej wartosci na wskazniku. To chyba nie dobrze. Moim zdaniem termostat nie trzyma i jest calyczas otwarty.
Trochę nas zmyliłeś bo napisałeś w pierwszych potach że jak osiągnie temp. 105 stopni to tak już później trzyma ok.100stopni . Z tego co teraz dopisałeś wynika że jest to jednak ewidentna wina termostatu. Tak samo było u mnie. Też był uszkodzony w pozycji otwartej. Wymień termostat na Wahlera(koszt 25zł) i załóż spowrotem te plastyki na grill. Taka jest moja rada bo jak będzie dobry termostat to będzie wszystko ok.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 06 sie 2007, 12:45

tak jak pisze Pablo... trochę się nie zrozumieliśmy...

Jesli w mieście normalnie łapie Ci prawidłową temperaturę a po wyjechaniu w trasę spada do ok 70st (z górki może spaść i jeszcze mniej, bo silnik nie jest obciążony a chłodnica dobrze wtedy odprowadza ciepło) to na 99% masz uwalony termostat...
Kup WAHLERA i wymieniaj (nie musisz odkręcać wspornika pompy wspomagania, ani nie musisz wjeżdzać na kanał)... ja wymieniłem w domowych warunkach i teraz działa elegancko, temperaturka moment i sięga 87st

zobacz ten temat ze szczególnym uwzględnieniem ost postu:
viewtopic.php?t=6032

pitero22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2007, 11:18

Post autor: pitero22 » 06 sie 2007, 13:53

PABLO pisze:
pitero22 pisze:Witam. Dziekuje za kolejne informacje. Zdjalem ten plastik z maskownicy chlodnicy i teraz jeszcze dluzej sie nagrzewa i dochodzi max do 70-80 st. a przy jezdzie z gory bez gazu spada do najnizszej wartosci na wskazniku. To chyba nie dobrze. Moim zdaniem termostat nie trzyma i jest calyczas otwarty.
Trochę nas zmyliłeś bo napisałeś w pierwszych potach że jak osiągnie temp. 105 stopni to tak już później trzyma ok.100stopni . Z tego co teraz dopisałeś wynika że jest to jednak ewidentna wina termostatu. Tak samo było u mnie. Też był uszkodzony w pozycji otwartej. Wymień termostat na Wahlera(koszt 25zł) i załóż spowrotem te plastyki na grill. Taka jest moja rada bo jak będzie dobry termostat to będzie wszystko ok.
Dzieki. Mam zamiar tak zrobic. Tylko poweidzcie mi jak go wymianic? trzeba spuscic plyn z chlodnicy? Jest tam jakis kurek czy po prostu trzeba zdjac przewod.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 06 sie 2007, 20:22

Spuścisz płyn gdy zdejmiesz wąż z króćca plastikowego na obudowie pompy wody - bo tam jest termostat. Podnosisz trochę autko, zakładasz jakieś zabezpieczenie (np pniaczek), zdejmujesz dolną osłonę silnika, poluzowujesz opaskę na wężu, podkładasz wycięty z butelki 1,5L lejek (tniesz butelkę skośnie, niemal wzdłuż) podsadzasz ten lejek, pod lejek podstawiasz jakąś banieczkę 5l i zdejmujesz wąż. Gdy się zleje to odkręcasz 2 śruby od króćca. Pod króćcem masz termostat (ale uważaj bo może być zamknięty i gdy go wyjmiesz, to zacznie się lać płyn, więc podstaw jakiś lejek czy coś i zlej. Wymieniasz termostat, zakładasz nowy oring, skręcasz wszystko z powrotem, zakładasz wąż, ściskasz opaskę. Wlewasz płyn chłodzący do oznaczenia MAX. Odpalasz silnik i czekasz aż złapie 87stC. (ja czekałem ok 5min). Potem niech trochę jeszcze popracuje i zobaczysz nieznaczny ubytek w zbiorniczku wyrównawczym. Dolewasz więc by było na poziomie max. Możesz też włączyć ogrzewanie w kabinie na max i odpowietrzyć na 1 z 2 przewodów wychodzących przez ściankę grodziową komory silnika, na górze, za servem - tam masz odpowietrzenie... odpowietrzasz poprzez poluzowanie śruby, gdy zacznie lać się płyn zakręcasz. Ot i cała wymiana. Po pierwszej podróży skontroluj poziom płynu.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 06 sie 2007, 22:14

Nic dodać nic ująć... Pamiętaj tylko żebyś nie gasił silnika przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego. Przed wyłączeniem silnika koniecznie zakręć korek :!: :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl