Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 tdi 1.9 z1] skaczące obroty

19kam38

[b4 tdi 1.9 z1] skaczące obroty

Post autor: 19kam38 » 14 cze 2011, 18:32

Dzisiaj jak wracałem z pracy zaobserwowałem dziwne zachowanie silnika. Aż się przeraziłem. Obroty zaczeły skakać w dół i zaczęło telepać silnikiem. W wężyku idącym od filtra paliwa do nastawnika zauważyłem pęcherzyki powietrza. Co może być przyczyną? Jakieś pół roku temu wymieniałem nastawnik ale na używany. Czy możliwe że to znomu nastawnik? Pasek rozrządu dobrze naciągnięty i nie widać na nim nic co mogło by wskazywać na przestawienie. Można powiedzieć że wygląda jak nowy. Prosił bym o wstępną diagnozę.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 14 cze 2011, 18:47

19kam38 pisze:W wężyku idącym od filtra paliwa do nastawnika zauważyłem pęcherzyki powietrza.
Na początek kąt wtrysku do sprawdzenia.
19kam38 pisze:Czy możliwe że to znomu nastawnik?
Niestety możliwe, zacznij jednak od vag-a

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 cze 2011, 18:50

19kam38 pisze:zaobserwowałem dziwne zachowanie silnika. Aż się przeraziłem. Obroty zaczeły skakać w dół i zaczęło telepać silnikiem. W wężyku idącym od filtra paliwa do nastawnika zauważyłem pęcherzyki powietrza. Co może być przyczyną?
Jak dużo tych pęcheżyków i lecą ciągiem ,jeden za drugim to przyczyną jest łapanie powietrza.A z kąd?...to już musisz sam sprawdzić ,pierwsze podejrzane to opaski na przewodach paliwowych,nastawnik nie ma tu nic do rzeczy

19kam38

Post autor: 19kam38 » 14 cze 2011, 18:56

czyli w tej sytuacji wykluczyć nastawnik ? pęcherzyki idą w odstępie 1cm od siebie tak na oko

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 cze 2011, 19:16

19kam38 pisze:czyli w tej sytuacji wykluczyć nastawnik ?
Wykluczyć to ja ci mogę ,jak to zobaczę :mrgreen: Na odległość to można sobie gdybać ...jak ci spada z obrotów tak jak by chciał gasnąć i widać pełno tych pecherzyków ,to wskazuje to na zapowietrzanie się układu paliwowego

19kam38

Post autor: 19kam38 » 14 cze 2011, 19:24

a no jutro to posprawdzam co do tych pęcherzyków to takie się robią jak piana teraz

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 cze 2011, 20:17

19kam38 pisze:co do tych pęcherzyków to takie się robią jak piana teraz
ewidentnie ci się zapowietrza

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 cze 2011, 21:44

opaski,filtr,oring na podgrzewaczu sprawdź w pierwszej kolejności :mrgreen:

19kam38

Post autor: 19kam38 » 15 cze 2011, 16:57

Miałem pół godzinki i posprawdzałem, jeden wezyk wymieniłem i juz nie telepie ani obroty nie spadają tylko pęcherze powietrza jeszcze widoczne. Jutro sprawdzę ten trójnik.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 15 cze 2011, 18:24

podłącze się do tematu

dziś udało mi się nagrać telem moją przypadłość:

Kod: Zaznacz cały

http://www.youtube.com/watch?v=ZXE01EPPEmo
najważniejsze pierwsze 30 sek.

niewidać tego ale silnik lata jak zły. Sorka za jakość robione w czasie powrotu z pracy na parkingu. niedługo wymiana fitra paliwa i sprawdzenie wszystkich kostek i łączących ich pinów...

ktoś coś taka praca mówi? taka praca zaczyna być coraz częstsza :cry:

19kam38

Post autor: 19kam38 » 17 cze 2011, 13:20

Może to samo co u mnie też tak pracował jak zły. Szarpał bo powietrza dostawał itp. Ja dzisiaj wymieniam filterek paliwa i powinno wszystko grać

Tedi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 13 sty 2011, 08:22
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Tedi » 18 cze 2011, 15:12

Też bym obstawiał lewe powietrze. Jakiś czas temu wymieniłem wszystkie opcje przez które mogło ciągnąć powietrze po za jedną. Nieszczelność była na przewodzie fabrycznie zgrzewanym którego nawet nie brałem pod uwagę bo wydawało mi się nie możliwe żeby w tym miejscu to się mogło dziać no i się zdziwiłem. Wymiana 90% przewodów, filtru paliwa, uszczelki pod nim i wszystkie opaski + robota ponad 100zł mnie wyniosła a wystarczyło wymienić opaskę 1 :!: za złotówkę albo i nie :oops:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 cze 2011, 15:49

Ja widziałem przypadek gdy rozpadł się wewnątrz kawałek wężyka łączącego filtr paliwa z tą przezroczystą rurką pompy. Zassało wewnętrzną warstwę a ta zablokowała przepływ i jednocześnie zrobiła się nieszczelność przez którą zasysało powietrze.

19kam38

Post autor: 19kam38 » 20 cze 2011, 15:17

Teraz mam taki troszke inny problem. W wężyku przez który paliwo idze do filtra z rana gdy jade do pracy nie ma paliwa. Tak jak by sie cofało do baku. Rano muszę parę sekund wiecej pokrecić. Czy może to wina wężyka który w tym miejscu wymieniłem (ma troche wiekszą przepustowność)?

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 20 cze 2011, 17:30

sprawdz czy filtr jest dobrze skrecony,korek od spodu,opaski, i czy sruba z gory jest dokrecona, moze łapie lewe powietrze,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl