[B4 1.9 1Z] Stukanie przy odpalaniu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 gru 2024, 08:34
- Imię: Paweł
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
[B4 1.9 1Z] Stukanie przy odpalaniu
Witam,
Samochód miał problem z odpalaniem, przestał na podwórku pół roku i wróciłem coś przy nim pogrzebać. Naładowałem akumulator sprawdziłem rozrząd i zacząłem kręcić. Wszystko wygląda tak jakby miał ochotę odpalić ale nie może. Do tego słychać rytmiczne stukanie. Wcześniej był problem coś z układem paliwowym tak mi sie wydaje. Dodaje filmik z odpalania może to coś pomoże od czego zaczać. W weżykach od paliwa powietrze. Stary osprzet
https://youtu.be/FshfvkkSV34?si=Sfb3Zh59GkdnUSoC
Samochód miał problem z odpalaniem, przestał na podwórku pół roku i wróciłem coś przy nim pogrzebać. Naładowałem akumulator sprawdziłem rozrząd i zacząłem kręcić. Wszystko wygląda tak jakby miał ochotę odpalić ale nie może. Do tego słychać rytmiczne stukanie. Wcześniej był problem coś z układem paliwowym tak mi sie wydaje. Dodaje filmik z odpalania może to coś pomoże od czego zaczać. W weżykach od paliwa powietrze. Stary osprzet
https://youtu.be/FshfvkkSV34?si=Sfb3Zh59GkdnUSoC
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 gru 2024, 08:34
- Imię: Paweł
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Re: [B4 1.9 1Z] Stukanie przy odpalaniu
Jeszcze raz sprawdziłem rozrzad i mam pytanie czy znak 0 na kole zamachowym powinien pokrywać sie z końcem tej dziury jak sie w prawo kreci? Bo najprawopodobnie rozrzad jest przestawiony poniewaz jak na wałku i pompie mam pokrywajace sie znaki to na kole o 2/3 w lewo brakuje. Jak na kole 0 na maxa do prawej to na wałku i pompie 1 w prawo brakuje.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5525
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 gru 2024, 08:34
- Imię: Paweł
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Re: [B4 1.9 1Z] Stukanie przy odpalaniu
Jak znak na kole jest tak jak na obrazku to wałek i pompa o jeden ząbek w lewo przestawiony patrzac na te znaki co już ktoś robił to znaczy ze sie przestawił?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5525
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1.9 1Z] Stukanie przy odpalaniu
Albo przestawił się lub źle było złożone.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 gru 2024, 08:34
- Imię: Paweł
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Re: [B4 1.9 1Z] Stukanie przy odpalaniu
Cały przód już wywalony.
Czyli odkręcam pokrywe zaworów ustawiam wał na 0 i patrze na wałku pozioma kreskę czy jest równo (tak myśle że trzeba zrobić jeśli nie byłbym wdzieczny za poprawe). A pompe jak ustawić? Pierwszy raz zmieniam rozrząd wiec byłbym wdzieczny za kazde wskazówki
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5525
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1.9 1Z] Stukanie przy odpalaniu
Blokade w koło pasowe pompy wkłada się.
Re: [B4 1.9 1Z] Stukanie przy odpalaniu
Lub nasadkę 13 

Re: [B4 1.9 1Z] Stukanie przy odpalaniu
Wałek możesz zablokować płaskim kluczem (odpowiednio grubym). Wału nie zablokujesz jakąś blokadą.
Ustawiasz Zero w odpowiedniej pozycji, blokujesz pompę i wałek.
Następnie luzujesz koło pasowe od wałka rozrządu aby trochę ze stożka zeszło, przez to będzie Ci łatwiej zakładać pasek.
Zaczynasz od małego koła na dole i układasz pasek dalej do ostatniego koła.
Uważasz aby nie poruszyć małym kołem na wale.
Nawet jak po założeniu paska zero się przemieści to po napięciu paska powinno wrócić na miejsce.
Ustawiasz Zero w odpowiedniej pozycji, blokujesz pompę i wałek.
Następnie luzujesz koło pasowe od wałka rozrządu aby trochę ze stożka zeszło, przez to będzie Ci łatwiej zakładać pasek.
Zaczynasz od małego koła na dole i układasz pasek dalej do ostatniego koła.
Uważasz aby nie poruszyć małym kołem na wale.
Nawet jak po założeniu paska zero się przemieści to po napięciu paska powinno wrócić na miejsce.