Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Stukanie w silniku [film]

log102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 sie 2013, 18:12

[B4 1.9 1Z 90KM] Stukanie w silniku [film]

Post autor: log102 » 07 sie 2013, 19:25

Witam ponownie :)
Jeden mój problem został już rozwiązany i teraz mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie dziwne metaliczne stukanie tak jak na tym filmiku:
(filmik nie mojego autorstwa"

Stukanie ma identyczny dźwięk ale dzieje się tak podczas jazdy lub na luzie gdy doda się gazu tak do 2.5tyś obrotów im więcej obrotów tym głośniejsze stukanie.

Ponownie dodam że Audi 80 było w warsztacie i zostały wymienione "Popychacze zaworu".

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 07 sie 2013, 20:51

sprzegło do roboty

log102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 sie 2013, 18:12

Post autor: log102 » 08 sie 2013, 01:20

Zamieszczam link do filmiku mojego autorstwa z wyżej opisanym stukaniem.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 08 sie 2013, 10:17

a czy silnik dobrze odpala? nie ma problemów z rozruchem?

log102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 sie 2013, 18:12

Post autor: log102 » 08 sie 2013, 10:24

Tak, autko pali bez najmniejszego problemu.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 08 sie 2013, 10:56

Poprzednie popychacze Ci stukały i co wymienili na nowe i dalej to samo?

Stuka tak samo jak jest zimny i nagrzany? Nic dziwnego, że czym więcej gazu tym głośniejsze stukanie skoro elementy silnika pracują szybciej :D

log102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 sie 2013, 18:12

Post autor: log102 » 08 sie 2013, 11:37

Postaram się opisać wszystko od początku.
Audi należy do mojego szwagra :P
Któregoś pięknego dnia w aucie zaczęły stukać te całe popychacze ale nie stukało tak bardzo głośno i nie wiedzieliśmy wtedy jeszcze że to te popychacze. Audi zrobiło trasę na lotnisko i z powrotem w sumie jakieś 440KM i na autostradzie szło 180km/h :shock: Po powrocie do domu auto sobie stało i dopiero na drugi dzień było odpalone i wtedy zaczęło tak mocno stukać jak na filmiki więc zostało zawiezione na własnych kołach do zaprzyjaźnionego mechanika który stwierdził że to stukanie to wina panewki lub wału korbowego a jeszcze wcześniej mówił że przeskoczył rozrząd ale później zmienił zdanie i ocenił że auto nadaje się na złom lub trzeba wymienić silnik. Po wizycie u mechanika auto wróciło również na własnych kołach i stało na podwórku, mechanik doradził żeby nie jeździć nim bo w każdej chwili może "stanąć na środku drogi" auto stało sobie tak przez 3 dni bez żadnego odpalania grzebania itp. Później autko pojechało na własnych kołach do warsztatu mechanicy podłączyli go pod komputer okazało się że nie trzeba będzie wymieniać silnika tylko te popychacze no to zrobili auto na drugi dzień było gotowe ale wcale nie było słychać żadnej poprawy cały czas tak stuka jak na tym filmiku który wstawiłem w 3 poście. Nie ma reguły czy silnik jest ciepły czy zimny zawsze stuka tak samo. dodam jeszcze że jest to Audi 80 B4 1.9 1Z 90KM przebieg 304tyś km rocznik 1993

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 08 sie 2013, 12:30

Ciekawe na jakiej zasadzie stwierdzili, że popychacze podpinając pod kompa jak to nie jest taki silnik żeby było w nim to oczujnikowane... zwłaszcza na boschu ^^ gdzie możesz sobie na dobrą sprawę sprawdzić błędy, dawkę kąt. Już po samym kącie można też niejako wystosować tezę, czy przeskoczył rozrząd czy nie o ile ów kąt był wcześniej dobry.

Mimo, że dużego pojęcia nie mam to skłaniałbym się do teorii pierwszego mechanika z panewką... Skoro wyeliminował przeskoczenie rozrządu to pewnie go sprawdził, choć lepiej to samemu sprawdzić zwłaszcza, że nie jest to trudne. :)

Długo z taką prędkością tą autostradą jechaliście? Jakie obroty wtedy miał?

Z jakiego rejonu jesteś, jest tu na forum kilku dobrych specjalistów od TDI, którzy by pomogli.

log102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 sie 2013, 18:12

Post autor: log102 » 08 sie 2013, 12:51

Ciekawe na jakiej zasadzie stwierdzili, że popychacze podpinając pod kompa jak to nie jest taki silnik żeby było w nim to oczujnikowane... zwłaszcza na boschu ^^ gdzie możesz sobie na dobrą sprawę sprawdzić błędy, dawkę kąt. Już po samym kącie można też niejako wystosować tezę, czy przeskoczył rozrząd czy nie o ile ów kąt był wcześniej dobry.
Nie mam zielonego pojęcia bo niestety nie było mnie przy tym.
Długo z taką prędkością tą autostradą jechaliście?
Dosłownie kilka minut a tak to 120km/h 130km/h
Jakie obroty wtedy miał?
Na obroty nie zwróciłem uwagi i na dodatek siedziałem z tyłu.
Z jakiego rejonu jesteś
Małopolska, okolice Nowego Sącza.
Ostatnio zmieniony 08 sie 2013, 12:55 przez log102, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 08 sie 2013, 12:55

do trepka masz ~160km heh bo on z Olkusza.

Poczekaj jeszcze na mądre głowy z forum to podpowiedzą Ci coś może więcej niż ja :)

log102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 sie 2013, 18:12

Post autor: log102 » 08 sie 2013, 13:01

Ganimadeus Dzięki za chęć pomocy :) Poczekam poczekam :)

Zaciekawił mnie 2 post bo jak byłem się przejechać kawałek to faktycznie gdy wciśnie się sprzęgło to stukanie się zmniejsza ale to pewnie przez to że wtedy też spadają obroty i stukanie ustępuje.

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 09 sie 2013, 15:28

Ale jeszcze napisz z ktorej czesci silnika ten dzwiek sie wydobywa. Odpal posluchaj i daj znac

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 10 sie 2013, 09:28

najprawdopodobniej albo uszkodzone łożyskowanie wzdłużne wału korbowego, lyb pęknięty wał, jest jeszcze taka opcja że ktoś mógł włożyć dwumas, i to on się tłucze ale to najmniej prawdopodobne. jedź do pierwszego mechanika który Stwierdził usterkę wału, lub łożyskowania, zleć mu rozbiórkę dołu silnika i jak będziesz wiedział co jest grane wtedy będziesz wiedział czy zmieniać wał czy cały silnik, jeśli obróciło którąś z panewek głównych lub z korbowych to raczej zmiana silnika w przypadku głównejk lub kompletu korbowodów.
jeśli wał to zmieniasz wał i panewki i śmigasz ciesząc się bez awaryjnością, ważne żeby mechanik który to będzie robił dokręcał mocowania, wału, koła pasowego na wale, i korbowody koniecznie według zaleceń producenta, czyli musi posiadać klucz dynamometryczny, inaczej na dłuższą metę silnik się znów rozleci

log102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 sie 2013, 18:12

Post autor: log102 » 10 sie 2013, 14:55

matek10912 Obrazek Gdzieś w tym miejscu tylko że wewnątrz silnika.

arwam Więcej info będę miał gdzieś pod koniec następnego tygodnia, jest też prawdopodobieństwo że jakiś element w silniku uszkodził wymienione wcześniej "Popychacze zaworu" i trzeba wymienić ten element i popychacze, więcej info będę miał w następnym tygodniu, będę informował na bieżąco :)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 10 sie 2013, 18:21

log102, zmiany a w zasadzie znaczne wyciszenie dźwięku przy wciśnięciu sprzęgła mówią że to nie ma nic wspólnego z popychaczami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl