Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] świeci czujnik oleju

Maciek94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 19 lis 2015, 00:53
Lokalizacja: RKR/RZ

Post autor: Maciek94 » 15 sty 2017, 13:51

MUNIOR, sprawdź PW.
namieszałem trochę, na PW wyjaśnione wszystko po kolei

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 sty 2017, 14:12

Maciek94 pisze:MUNIOR, sprawdź PW.
namieszałem trochę, na PW wyjaśnione wszystko po kolei
Nic nie namieszałeś , zrozumiałem wszystko doskonale ,ale jak widze Ty nie zrozumiałeś i wymyślasz własne ''lepsze" sposoby .Napiszę wiec jeszcze ostatni raz żeby sobie kazdy zapamietał raz na zawsze .Przy tych czujnikach zadnego napiecia się nie mierzy i miernikiem nic nie sprawdzisz ...pisałem jak i czym należy sprawdzić i powtórzę po raz ostatni ,sprawdzamy tylko i wyłacznie małą żaróweczką , jeden biegun do plusa aku ,drugi do czujnika ,a zarówka z kabelkiem do środka ...żarowka podłaczona do czujnika niskiego cissnienia ma się zapalić po odpaleniu silnika i cały czas świecić ...jezeli mimo tego że się świeci ,kontrolka w "miniczeku" sie zapala i włacza się alarm powyżej 2 tys obr ,to oznacza że sygnał z czujnika jest prawidłowy ,a winny na 100% jest tylko "miniczek " nic więcej...taka niesprawność "miniczeka " jest dość częsta i nie tobie pierwszemu fiksuje w ten sposób
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Maciek94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 19 lis 2015, 00:53
Lokalizacja: RKR/RZ

Post autor: Maciek94 » 21 sty 2017, 15:16

Witam, zrobiłem test z żarówka. Jeden biegun na plusie drugi na szarym czujniku. Zapalam samochód, kontrolka od oleju gaśnie i zapala się - świeci już cały czas, natomiast moja żarówka świeci ciągle.
Problem w miniczeku, tak?

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

[B4 1z] Czujnik ciśnienia oleju - brzęczek i kontrolka

Post autor: Gieru » 27 paź 2018, 13:45

Witam.
Mianowicie dopadł mnie problem zapalającej się kontrolki ciśnienia oleju i odzywającego się brzęczka powyżej 2000 obrotów.
Wymieniłem olej, filtr i dalej to samo.
Pomiar ciśnienia przez mechanika wykazał (na rozgrzanym silniku) 0,9-1 na biegu jałowym i powyżej 2 na wysokich obrotach.


Coś jeszcze sprawdzić?
Jaki jest numer czujnika odpowiedzialnego za ten proceder i jaki czujnik kupić aby nie padł za 6 dni ?

Z góry dzięki za info i pomoc.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 paź 2018, 13:55

Gieru, a nie uszkodziłeś wsuwki na czujniku? lub może nie łączy dobrze?
WRC is for boys.
Group B was for men.

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 27 paź 2018, 13:58

Nic nie było zaczepiane w okolicach filtra.
Dopiero po sygnalizacji błędu wymieniłem olej i filtr, styki wydawały się być OK.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 27 paź 2018, 16:31

Sprawdz innym manometrem ciśnienie. Byc może jakis syf wszedł do czujnika wysokiego ciśnienia tego pod filtrem i dla tego brzęczy oraz sygnalizuje

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 paź 2018, 18:29

Sprawdź wsuwki i przewody na nich , i zerknij na szary czujnik cisnienia oleju.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 paź 2018, 22:46

Pzryczyna to albo urwany kabelek od czujnika ,albo uszkodzony minicheck w liczniku ...nic innego to być nie moze ,bo ori czujniki sie w zasadzie nie psują ,a to ze nie było "nic grzebane" nie znaczy ze nie mógł się utlenić ze starosci kabelek w miejscu wejscia do wsuwki bo widziałem takie rzeczy nie raz ...nic prostszego jak zajrzeć i sprawdzić...jak kabelek jest cały ,to podłącz go pod masę i jak nadal bedzie piszczeć ,to wina minichecka..tylko kabelków nie pomyl bo są dwa czujniki i dwa kabelki ...ten o który nam chodzi to czujnik "zwierny " czyli w przeciwieństwie do "rozwiernego "który "gasi " ikone smarownia po odpaleniu ,ten po odpaleniu robi styk z masą auta ...
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 28 paź 2018, 08:51

MUNIOR pisze:podłącz go pod masę i jak nadal bedzie piszczeć ,to wina minichecka..tylko kabelków nie pomyl bo są dwa czujniki i dwa kabelki ...ten o który nam chodzi to czujnik "zwierny " czyli w przeciwieństwie do "rozwiernego "który "gasi " ikone smarownia po odpaleniu ,ten po odpaleniu robi styk z masą auta .
ja nie bardzo w prądy więc co znaczy podłącz pod masę? <niedowiarek>
Zdjąć wsuwkę i przyłożyć do bloku silnika? Dobrze to rozumiem?
I który jest który czujnik? Ten górny czy dolny odpowiada za kontrolkę na wysokich obrotach?

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 28 paź 2018, 10:57

Dolny jest wysokiego ciśnienia czyli ten który odzywa sie powyżej 2tys.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 paź 2018, 19:12

Kogutiru pisze:Dolny jest wysokiego ciśnienia czyli ten który odzywa sie powyżej 2tys.
Zależy też jaka ma podstawe filtra oleju , bo nie każda ma szary czujnik na dole.

darcjusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 lut 2019, 21:27

[B4 1.9 1Z] Jaki czujnik ciśnienia oleju silnik 1z

Post autor: darcjusz » 11 lut 2019, 12:40

Witam, chciałem wymienić czujnik ciśnienia oleju ale w sklepie powiedziano mi ze jest kilka takich samych które pracują na rożnych parametrach i najlepiej wywnioskować jaki był wcześniej zainstalowany. Chodzi o to ze chyba jest zły zainstalowany bo czasami mruga lub nie na dłuższą chwile. czujniki mam jakieś 2 przy filtrze oleju. Jaki będzie dla mnie odpowiedni? jakie ciśnienie powinna pompa oleju podawać jeśli chciałbym to zdiagnozować a później dobrać odpowiedni dla mnie czujnik.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 lut 2019, 12:59

Jeden jest niebieski 0,3 bar
A drugi szary 0,78 bar chyba.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lut 2019, 14:09

Do tdi kszysiek raczej powinien być czarny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga