Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI] Syczenie po wymiane N75

dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

[B4 TDI] Syczenie po wymiane N75

Post autor: dudek2313 » 05 lut 2011, 14:14

Witam,

parę dni temu wymieniłem sławny n75 i od tego czasu podczas energicznego dodawania gazu słychać z pod maski syczenie uchodzącego powietrza czy coś w tym stylu. dodam że auto zbiera sie lepiej niż na starym n75, tyle że wtedy nie było tego syczenia.
I moje pytanie - to syczenie powinno być czy nie?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 lut 2011, 21:07

zmierz ciśnienie doładowania jak jest ok to w nosie z syczeniem :mrgreen: powinno być 0,8 do 1 bar <ok> a może gdzieś masz rurę na kolanku pękniętą?posprawdzałeś wszystko? pewnie w końcu turbina zaczęła pracować tak jak trzeba ;-)

dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: dudek2313 » 05 lut 2011, 22:34

Posprawdzałem opaski, węzę itp nie widać nic podejrzanego a auto idzie jak nówka :) więc chyba turbo ożyło po prostu :mrgreen:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 lut 2011, 23:16

no to nie szukaj dziury w całym ;-) u mnie też jak przyciskam to słychać ale nie przejmuję się tym <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lut 2011, 10:52

dudek2313 pisze:parę dni temu wymieniłem sławny n75 i od tego czasu podczas energicznego dodawania gazu słychać z pod maski syczenie uchodzącego powietrza czy coś w tym stylu. dodam że auto zbiera sie lepiej niż na starym n75, tyle że wtedy nie było tego syczenia.
I moje pytanie - to syczenie powinno być czy nie?
Powiem ci tylko ,że żadnego syczenia być nie powinno ,a już na pewno tak wyrażnie słyszalnego jak opisujesz

karczu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 gru 2010, 15:51

Post autor: karczu » 06 lut 2011, 11:44

mój też dobrze idzie a syczenia nie słysze ale wiesz jak to jest kazdy silnik ma swoje zachcianki:)

dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: dudek2313 » 06 lut 2011, 15:22

To może inaczej to ujmę - Czy pracująca gruszka powinna wydawać jakieś dźwięki(szum powietrza) gdy upuszcza nadmiar powietrza? Bo tak jak pisałem ten dźwięk pojawił się bezpośrednio po zamontowaniu nowego N75, nic innego nie robiłem i nie ruszałem.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 lut 2011, 17:32

jakbyś wrzucił filmik to byłoby wiadomo o jakie syczenie chodzi <ok> u mnie to też nie jest syczenie a bardziej gwiżdżenie pracującej turbiny :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lut 2011, 17:55

dudek2313 pisze: Czy pracująca gruszka powinna wydawać jakieś dźwięki(szum powietrza) gdy upuszcza nadmiar powietrza?
Nie ...gruszka niczego nie upuszcza ,upuszcza klapka podłączona cięgłem z gruszka ,znajduje się ona w częsci turbiny od strony wydechu ,ale tego na pewno nie zobaczysz ani nie usłyszysz ,bo gazując auto na jałowym cięgno gruszki sie nie ruszy .Coś mi się wydaje że prawdopodobnie nie podłączyłeś węzyka z góry n75 idącego do dolotu ,albo ci pękł i nie zauważyłeś .Akurat podłączenie go lub nie jest bez znaczenia jeśli chodzi o prawidłowe działanie n75 ,wiec mimo tego będzie działał prawidłowo.W sumie to namierzenie syczenia w komorze silnika to raczej prosta sprawa ,odpalasz nadstawiasz ucho i znajdujesz ;-)

dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: dudek2313 » 06 lut 2011, 20:30

Na biegu jałowym o nie wstępuje, jedynie powyżej 2500 tyś obrotów w czasie jazdy jak ostrzej dodam gaz i to jest właśnie coś jak dźwięk upuszczanego powietrza. Dodam, że zaworek zmieniłem bo autem szarpało czasami i nie jechało powyżej 130km/h. Teraz byłem w trasie nic nie szarpie, auto jedzie powyżej 130, wiec w sumie to chyba niema się czym martwić <ok> PS: Wszystkie wężyki od N75 podpięte i podociskane opaskami wszędzie na króćcach.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 07 lut 2011, 12:11

Nie ma prawa byc żadnego syczenia - musi byc wyciek. Sprawdz czy dobrze wężyki do N75 czy nie wyczepiły się z gruchy. Mówisz ze przed wymiana N było ok, a zaworek sam w sobie nie syczy....

Możesz mieć małą nieszczelność w dolocie. Cisnienie i tak moze zostac utrzymane bo wg nie bedzie sie otwieral. Syczy dopiero jak jest wiekszy przeplyw powietrza czyli powyzej 2500 obr. To wskazuje na nieszczelnosc.

Jak depczesz na maksa to nie zostawiasz batorego ?

dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: dudek2313 » 07 lut 2011, 15:43

Znalazłem nieszczelność, standardowo jest nad kolektorem ssącym, pod tym metalowym kolankiem. a uszczelka tylko w ASO. Już ją raz zmieniałem 2 lata temu i jak widać się skończyła :-(. Zakupiłem ten klej DIRKO i dzisiaj z tym powalczę...Dam znać czy pomogło. Dzięki wszystkim za poświęcony czas <piwo>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 07 lut 2011, 20:47


dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: dudek2313 » 07 lut 2011, 21:20

[ Dodano: 2011-02-17, 07:26 ]
Odgrzewam stary temat. syczenie nie ustało, ale dojrzałem że z pod pokrywy zaworów zaczyna sączyć się olej i uszczelka będzie do wymiany na 99%. Myślicie że nieszczelność pod pokrywą mogła by byc przyczya powstawania syczenia podczas dodawania gazu ? Dodam że to syczenie dochodzi z okolic egr bądź właśnie z okolic pokrywy od strony egr.

KRZYCHU 2210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:22
Lokalizacja: CHOJNÓW

Post autor: KRZYCHU 2210 » 17 lut 2011, 22:58

WITAM! JA TEZ MAM TAKIE SYCZENIE TYLE ZE TURBO WCZESNIEJ GWIZDAŁO A TERAZ ZAMIAST GWIZDU JEST GLOSNE SYCZENIE I AUTKO LEPIEJ SIE ZBIERA. WCZESNIEJ MIALEM TEZ TAKIE OBJAWY JAK: PO WCISNIECIU GAZU DO KONCA TO AUDIK JECHAL JAKBYM WCISKAL GAZ I PUSZCZAŁ WCISKAL I PUSZCZAŁ... TERAZ OD KAD POJAWILO SIE TO SYCZENIE TO B4 CIAGNIE CALY CZAS BEZ ZADNYCH PROBLEMOW JEDZIE 180KM/H I NIC NIE PRZERYWA. MOZNA TAK JEZDZIC?? SYCZENIE JEST BARDZO GLOSNE:P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl