[B4 TDI] Syczenie po wymiane N75
[B4 TDI] Syczenie po wymiane N75
Witam,
parę dni temu wymieniłem sławny n75 i od tego czasu podczas energicznego dodawania gazu słychać z pod maski syczenie uchodzącego powietrza czy coś w tym stylu. dodam że auto zbiera sie lepiej niż na starym n75, tyle że wtedy nie było tego syczenia.
I moje pytanie - to syczenie powinno być czy nie?
parę dni temu wymieniłem sławny n75 i od tego czasu podczas energicznego dodawania gazu słychać z pod maski syczenie uchodzącego powietrza czy coś w tym stylu. dodam że auto zbiera sie lepiej niż na starym n75, tyle że wtedy nie było tego syczenia.
I moje pytanie - to syczenie powinno być czy nie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Powiem ci tylko ,że żadnego syczenia być nie powinno ,a już na pewno tak wyrażnie słyszalnego jak opisujeszdudek2313 pisze:parę dni temu wymieniłem sławny n75 i od tego czasu podczas energicznego dodawania gazu słychać z pod maski syczenie uchodzącego powietrza czy coś w tym stylu. dodam że auto zbiera sie lepiej niż na starym n75, tyle że wtedy nie było tego syczenia.
I moje pytanie - to syczenie powinno być czy nie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ...gruszka niczego nie upuszcza ,upuszcza klapka podłączona cięgłem z gruszka ,znajduje się ona w częsci turbiny od strony wydechu ,ale tego na pewno nie zobaczysz ani nie usłyszysz ,bo gazując auto na jałowym cięgno gruszki sie nie ruszy .Coś mi się wydaje że prawdopodobnie nie podłączyłeś węzyka z góry n75 idącego do dolotu ,albo ci pękł i nie zauważyłeś .Akurat podłączenie go lub nie jest bez znaczenia jeśli chodzi o prawidłowe działanie n75 ,wiec mimo tego będzie działał prawidłowo.W sumie to namierzenie syczenia w komorze silnika to raczej prosta sprawa ,odpalasz nadstawiasz ucho i znajdujeszdudek2313 pisze: Czy pracująca gruszka powinna wydawać jakieś dźwięki(szum powietrza) gdy upuszcza nadmiar powietrza?
Na biegu jałowym o nie wstępuje, jedynie powyżej 2500 tyś obrotów w czasie jazdy jak ostrzej dodam gaz i to jest właśnie coś jak dźwięk upuszczanego powietrza. Dodam, że zaworek zmieniłem bo autem szarpało czasami i nie jechało powyżej 130km/h. Teraz byłem w trasie nic nie szarpie, auto jedzie powyżej 130, wiec w sumie to chyba niema się czym martwić <ok> PS: Wszystkie wężyki od N75 podpięte i podociskane opaskami wszędzie na króćcach.
Nie ma prawa byc żadnego syczenia - musi byc wyciek. Sprawdz czy dobrze wężyki do N75 czy nie wyczepiły się z gruchy. Mówisz ze przed wymiana N było ok, a zaworek sam w sobie nie syczy....
Możesz mieć małą nieszczelność w dolocie. Cisnienie i tak moze zostac utrzymane bo wg nie bedzie sie otwieral. Syczy dopiero jak jest wiekszy przeplyw powietrza czyli powyzej 2500 obr. To wskazuje na nieszczelnosc.
Jak depczesz na maksa to nie zostawiasz batorego ?
Możesz mieć małą nieszczelność w dolocie. Cisnienie i tak moze zostac utrzymane bo wg nie bedzie sie otwieral. Syczy dopiero jak jest wiekszy przeplyw powietrza czyli powyzej 2500 obr. To wskazuje na nieszczelnosc.
Jak depczesz na maksa to nie zostawiasz batorego ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
proszę bardzo https://audi80.pl/-b4-19tdi-1z-wymia ... t50488.htm <ok>
[ Dodano: 2011-02-17, 07:26 ]
Odgrzewam stary temat. syczenie nie ustało, ale dojrzałem że z pod pokrywy zaworów zaczyna sączyć się olej i uszczelka będzie do wymiany na 99%. Myślicie że nieszczelność pod pokrywą mogła by byc przyczya powstawania syczenia podczas dodawania gazu ? Dodam że to syczenie dochodzi z okolic egr bądź właśnie z okolic pokrywy od strony egr.
Odgrzewam stary temat. syczenie nie ustało, ale dojrzałem że z pod pokrywy zaworów zaczyna sączyć się olej i uszczelka będzie do wymiany na 99%. Myślicie że nieszczelność pod pokrywą mogła by byc przyczya powstawania syczenia podczas dodawania gazu ? Dodam że to syczenie dochodzi z okolic egr bądź właśnie z okolic pokrywy od strony egr.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 lut 2011, 23:22
- Lokalizacja: CHOJNÓW
WITAM! JA TEZ MAM TAKIE SYCZENIE TYLE ZE TURBO WCZESNIEJ GWIZDAŁO A TERAZ ZAMIAST GWIZDU JEST GLOSNE SYCZENIE I AUTKO LEPIEJ SIE ZBIERA. WCZESNIEJ MIALEM TEZ TAKIE OBJAWY JAK: PO WCISNIECIU GAZU DO KONCA TO AUDIK JECHAL JAKBYM WCISKAL GAZ I PUSZCZAŁ WCISKAL I PUSZCZAŁ... TERAZ OD KAD POJAWILO SIE TO SYCZENIE TO B4 CIAGNIE CALY CZAS BEZ ZADNYCH PROBLEMOW JEDZIE 180KM/H I NIC NIE PRZERYWA. MOZNA TAK JEZDZIC?? SYCZENIE JEST BARDZO GLOSNE:P