Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Szarpanie przy niskich i wysokich obrotach.

adrianolkusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 04 kwie 2008, 08:37
Kontakt:

Post autor: adrianolkusz » 07 cze 2010, 14:22

t4zior pisze:To co trzeba zrobić to rozpiąć PIN43(BIAŁO-NIEBIESKI KABEL) od ECU, ale zrobienie tego od strony ECU wiąże się z większą robotą więc zrobiłem to od strony licznika. Wymontowałem zegary, przeglądnąłem wiązki i znalazłem. Przewód ten jest w wiązce NIEBIESKIEJ WTYCZKI przyłączanej do prędkościomierza, wystarczy go przeciąć i TYLE.
Do tej wtyczki idą dwa takie kable. Biało-niebieski (więcej koloru białego) i niebiesko-biały (więcej koloru niebieskiego). Który przeciąć :?: Niebieska wtyczka jest pod prędkościomierzem :?: pytam bo różnie może być. Może nie mam ori wtyczek ;)

aha... co z kontrolką ABS. Czy da się coś z tym zrobić czy jednak za każdym razem będzie świecić po przekroczeniu ponad 100 :?:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 cze 2010, 23:18

adrianolkusz pisze:Do tej wtyczki idą dwa takie kable. Biało-niebieski (więcej koloru białego) i niebiesko-biały (więcej koloru niebieskiego). Który przeciąć
niebiesko -biały <ok>

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 10 cze 2010, 21:46

Dziś wyczyszczono mi nastawnik auto lepiej się zbiera nie szarpie przy niskich obrotach dawkę mam 3,6.Mechanik powiedział mi że mam zły kąt wtrysku ale na razie tak zostawi jak będzie zima i będzie gorzej palił to mam przyjechać ustawi.Moje pytanie czy jak by kąt był dobrze ustawiony to czy auto by było jeszcze bardziej mocniejsze niż jest teraz. Jaki prawidłowy jest kąt wtrysku i gdzie się go ustawia.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 cze 2010, 22:24

joandaw pisze:Jaki prawidłowy jest kąt wtrysku
43-50
joandaw pisze:i gdzie się go ustawia.
Przesuwając pompę wtryskową do silnika :przyspieszamy kąt wtrysku ,wartości rosną.Przesuwając pompę od silnika :opużniamy ,wartosci maleją <ok>

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 10 cze 2010, 22:39

Nastawnikiem reguluje się dawkę paliwa a całą pompą kont wtrysku :?: Dobrze myśle :?:

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 11 cze 2010, 14:19

dobrze myślisz

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 11 cze 2010, 21:37

Musze zmienić dawkę paliwa z 3,6 na mniejszą 4,4 bo mi obroty lekko falują. Czy dać na te 4,4 czy troszkę większą :?: .Ori było 4,4 przed czyszczeniem nastawnika.Jak z kątem wtrysku ma znaczenie czy silnik jest mocniejszy czy tylko służy powiedzmy do dobrego odpalania auta :?:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 11 cze 2010, 22:10

joandaw pisze:Musze zmienić dawkę paliwa z 3,6 na mniejszą 4,4 bo mi obroty lekko falują. Czy dać na te 4,4 czy troszkę większą :?: .Ori było 4,4 przed czyszczeniem nastawnika.Jak z kątem wtrysku ma znaczenie czy silnik jest mocniejszy czy tylko służy powiedzmy do dobrego odpalania auta :?:
obroty ci falują bo pewnie tak masz wyczyszczony nastawnik :-/

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 11 cze 2010, 22:16

Falują niecały czas tylko przez chwilę przy zapalaniu na jałowym widać jak wskazówka się dźwiga tak po za tym wszystko jest dobrze.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 cze 2010, 23:37

joandaw pisze:Falują niecały czas tylko przez chwilę przy zapalaniu na jałowym widać jak wskazówka się dźwiga
Nie ma prawa nic falować po czyszczeniu nastawnika ani tym bardziej przy dawce 3,4 mg .Falować może dopiero poniżej 2mg i to też nie zawsze ;-) Widziałeś jak ci czyścił ten nastawnik ? bo coś wątpię żeby to zrobił ,łatwo sprawdzić zdejmując górny dekielek nastawnika .O ile nastawnik nie był wcześniej czyszczony połaczenia przewodów będą zgrzane .Jak był rozbierany do czyszczenia powinny (nawet muszą )być polutowane.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 12 cze 2010, 20:53

To co widziałem nie był rozbierany na części góra była zdjęta i przeczyszczona ale dołu nie ruszali widocznie coś zostało na dole. K...a mać mnie bierze z tymi partaczami w tym kraju stać i zaglądać na łapy. Będę jeszcze tam jechał bo dzwoniłem mam przyjechać.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 cze 2010, 21:45

joandaw pisze:To co widziałem nie był rozbierany na części góra była zdjęta i przeczyszczona
:roll: Tak to se można wyczyścić dekielek a nie nastawnik ;-) Przyjedż do mnie to ci uzdrowię niuńkę :mrgreen: ,choć ze śląska masz kawałek ;-)

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 12 cze 2010, 21:59

Wszyscy co by mi to zrobili mieszkają kawał drogi odemnie :evil:

[ Dodano: 2010-07-10, 21:56 ]
Dziś byłem czyścić nastawnik u Solskiera pełen profesjonalizm i tu kilka fotek mojego nastawnika

oXarical
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: oXarical » 11 lip 2010, 22:33

Witajcie! Niestety od kwietnia nic nie napisałem, na maila mi komunikaty nie przychodziły więc myślałem że nikt nic nie pisał - a tu zdziwko 3 strony ;] W każdym bądź razie zostały zdiagnozowane dwie przyczyny szarpania. Pierwsza - okazało się, że łapa która trzyma silnik była prawie że odkręcona (viva la mechaniken!), a druga (dziś sprawdzona dzięki wam) nastawnik. Odłączyłem imulsator od skrzyni biegów i przestało szarpać. Niestety nie wchodzi w grę żadne odcinanie kabelków pod zegarami, ponieważ taksometr jest do tego podłączony, nie ma pewności czy by działał po przeróbce. Trzeba to zrobić. Czy ktośma namiary na jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Katowic? Ew. Czy ktoś z was mógłby to zrobić? Z chęcią bym pojechał do Muniora albo Solskiera (mimo ze was nie znam to mam jakies wieksze zaufanie niz do nieznajomego mechanika) ale jest to jednak +/- 400 kilometrów w dwie strony, a za darmo tego przecież nie zrobicie. Więc dajcie znać jeśli macie jakiegoś sprawdzonego fachowca. Swoją drogą - Ile kosztowała by naprawa czegoś takiego? Audi z 94 roku. Pozdrawiam!

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 12 lip 2010, 00:07

Koledzy, podziele sie swoim doswiadczeniem, mialem tez objawy szarpania na 4 i 5 biegu, szczegolnie w okolicach 1800 - 2000 obr i myslalem ze to nastawnik, ale w koncu zaslepilem egr, w logach dynamicznych tez pokazalo ze przeplywka nie domaga, wiec przedmuchalem sprezarka i teraz jak reka odjal, auto sie lepiej zbiera, jest mocniejsze, zwlaszcza w dolnej partii obrotow a i szarpanie praktycznie zniknelo (jest minimalnie wyczuwalne), nie wiem co dokladnie u mnie bylo, bo zaslepienie egra i czyszczenie przeplywki bylo w jednym czasie, ale jedno albo drugie na te dolegliwosc pomoglo :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl