Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1,9tdi] szarpie silnikiem

pawian78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:52
Lokalizacja: Żary

[80 b4 1,9tdi] szarpie silnikiem

Post autor: pawian78 » 19 kwie 2010, 13:29

witam.przewertowałem całe forum i odpowiedzi nie znalazłem.nastawnik wyczyszczony złożony poprawnie ,wtrysk sterujący podstawiony inny a i tak dalej szarpie silnikiem. nastawnik był czyszczony wczoraj, dzisiaj rozebrałem jego jeszcze raz czyściutki w środku po ponownym złożeniu dalej szarpie,poduszki silnika nowe.objawy uszkodzonego nastawnika ale jest sprawny mechanicznie jak i elektrycznie a nie jest to mój pierwszy nastawnik który czyściłem.niestety po odpięciu impulsatora objawy ustają .ręce rozkładam jakieś pomysły macie.Vag nic nie wykazuje.wszystko to po wymianie silnika.

Damian1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31

Post autor: Damian1986 » 19 kwie 2010, 13:46

Objawy wskazuja na nastawnik ale dla pewności sprawdź czy nie ma wody w filtrze paliwa, u mnie mialem podobny problem i przyczyną była woda w baku. Wylalem wode z filtra przeczyscielm filtr dolalem denaturatu do baku zatankowalem na BP i jak narazie jest OK.
Pozdro

pawian78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:52
Lokalizacja: Żary

Post autor: pawian78 » 19 kwie 2010, 13:54

filtr paliwa nowy wody w paliwie niema.

pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawellox » 19 kwie 2010, 14:49

Nastawnik wyczyszczony ok.

Pytanie po co był czyszczony jakie miałeś objawy przed czyszczeniem a jakie po ??? Czy samo czyszczenie coś zmieniło.
Dodatkowo jak był czyszczony czy zrywałeś połączenia elektryczne? , bo tam pod płytka elektryczna najwięcej jest zawsze opiłków, które powodują te objawy.
Po lutowaniu czy wszystko się trzyma kupy -bywa że nie zawsze ;-)

Jaka jest twoja obecna dawka paliwa ???
Czy nie masz zapowietrzonego układu paliwowego???

Czy próbowałeś odpiąć kostkę od prędkościomierza i się przejechać, sprawdzić czy objawy szarpania ustępują wtedy.

Daj znać.... <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 kwie 2010, 19:03

pawian78 pisze:niestety po odpięciu impulsatora objawy ustają
Niestety nie ma innej opcji jeżeli po odpięciu impulsatora objawy ustają to nastawnik na 100%.Tak to czasami z nim bywa że mimo czyszczenia dalej szarpie.Jedyna opcja jaka ci pozostaje to odciąc kabelek na 43 pinie ecu.A żeby nie grzebać przy wtyczce ciachnij go przy liczniku ,biało niebieski kabelek jest w niebieskiej kostce jak się nie mylę .Wtedy i licznik działa i szarpania nie ma

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 19 kwie 2010, 20:13

a dobrze ustawiłes wirnik tzn w środku bo moze przestawil sie rdzen jak go dokrecales i wirnik o niego ociera lub moze palec nie jest w tym samym miejscu co byl

pawian78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:52
Lokalizacja: Żary

Post autor: pawian78 » 19 kwie 2010, 20:47

a więc powietrza w paliwie niema dawka i napięcie ustawione tak samo jak wcześniej,dziwne jest tylko że na biegu jałowym niema skakania obrotów tak jak jest to przy uszkodzonym nastawniku.

[ Dodano: 2010-04-19, 20:49 ]
zapomniałem dodać że zaczyna szarpać od drugiego biegu

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 19 kwie 2010, 23:06

U mnie przy uszkodzonym nastawniku nie było żadnego skakania, na biegu jałowym pracował idealnie. Szarpanie przy 2400-2800 obr/min występowało dopiero po dłuższej trasie. Po wyczyszczeniu nastawnika było OK. Dawkę ustawiłem na 3.0 mg, czujnik przesuwu 0.600V na zgaszonym, wszystko działa.
Sprawdź czy u Ciebie jest podobnie.
Jeśli to nie wina nastawnika to nie wiem co to może być.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 19 kwie 2010, 23:24

MUNIOR pisze:
pawian78 pisze:niestety po odpięciu impulsatora objawy ustają
Niestety nie ma innej opcji jeżeli po odpięciu impulsatora objawy ustają to nastawnik na 100%.Tak to czasami z nim bywa że mimo czyszczenia dalej szarpie.Jedyna opcja jaka ci pozostaje to odciąc kabelek na 43 pinie ecu.A żeby nie grzebać przy wtyczce ciachnij go przy liczniku ,biało niebieski kabelek jest w niebieskiej kostce jak się nie mylę .Wtedy i licznik działa i szarpania nie ma
ciekawe rozwiazanie... jakie są jego minusy ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 kwie 2010, 23:27

Ross pisze:ciekawe rozwiazanie... jakie są jego minusy ??
Nie ma

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 19 kwie 2010, 23:35

MUNIOR dobrze radzi,po co sie wkurzac i myslec po nocach ciach i po bólu <ok>

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 19 kwie 2010, 23:37

To ja jutro ciachne :P.

Mam takie objawy, ze pierwsze 3 biegi chodza bez zarzutu. A dalej na 4 biegu moge jechac minimalnie 60-65 bo wolniej zaczyna lekko szarpac. Na 5 biegu nie moge jechac wolniej niz 100. nastawnik mialem czyszczony rok temu, ale nie do konca pomoglo...

Dam znac czy problem zniknol

pawian78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:52
Lokalizacja: Żary

Post autor: pawian78 » 20 kwie 2010, 08:21

ma jak jest podłączony tempomat

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 20 kwie 2010, 15:39

A więc działa :)

Roboty jest na 7 minut. Nawet nie trzeba całkiem wyciągać zegarów. Wystarczy lekko odchylić i po prawej stronie będzie odpowiednia wiązka :)

Dzięki MUNIOR ! <piwo> <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 kwie 2010, 20:19

Ross pisze:A więc działa :)

Roboty jest na 7 minut. Nawet nie trzeba całkiem wyciągać zegarów. Wystarczy lekko odchylić i po prawej stronie będzie odpowiednia wiązka :)

Dzięki MUNIOR !
No i gitara ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl