Witam
Silnik to 1Z w Adudi 80, na Pierburgu
Problem polega na tym, ze przy np wyprzedzaniu na 3, czy 4 biegu z gazem w podlodze, gdy obroty zblizaja sie do ok 3500, nastepuje nagle "trzepniecie", czasemi tylko raz tak szarpnie, innym razem pare razy. To sie zdaza raz na ok 10, 15 takich przyspieszen.
W aucie robilem po kupnie: wymiana N75, czyszczenie nastawnika, Chip w Vtech.
To zjawisko zauwazylem po zmienia N75 (wczesniej falowala moc przy przyspieszaniu, wymiana N75 pomogla), po czyszczeniu nastawnika, znacznie plynniej pracowal przy niskich obrotach.
Silnik w dobrym stanie, przebieg 260tys, na hamowni fabrycznie wyplul 96KM, po programie 110.
Gdzies przeczesujac internet trafilem na wypowiedz ktora mowila, ze to moze byc czujnik polozenia walu zabrudzony... nie wiem czy to ma wplyw.
Komp nie pokazuje bledow...
Jest ktos w stanie pomoc ?
[1.9TDI 1Z] Szarpniecia przy obciazeniu.
[1.9TDI 1Z] Szarpniecia przy obciazeniu.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 09:29 przez Ross, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Możesz wyczyścić z opiłków ten czujnik o którym piszesz (czujnik położenia wału) ale to raczej nie będzie przyczyną. Generalnie aby poznać prawdę ratuje Cię komplet logów dynamicznych po których wszystko będzie widać, być może jest to chwilowy notlauf wywołany złym działaniem N75 bądź pośrednio wywołany przez program (za duże nastawy, bądź za nisko pościągane limitery) warto dodać iż na polu jest teraz zimno i osiągi auta wzrastają! Szarpnięcia to może być chwilowe przeładowanie, jak i nie doładowanie bądź braki paliwa, po zlogowaniu auta dowiesz się całej prawdy zrób komplet logów dynamicznych grupy 003,008,011 dodatkowo możesz zlogować grupę 010. Jeśli dasz radę logi wykonaj na 4 biegu wtedy będą bardzo dobrze czytelne.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Bo to jest wszystko jedno.Ross pisze:Nie moglem dostac oryginala do Audi, kupilem od VW do silnika 1Z, myslalem ze to jest wszystko jedno.
Czujnik położenia wału masz wkręcony do bloku silnika w okolicy filtra oleju, na foto z ETKA zaznaczyłem Ci ten czujnik czerwonym kręgiem. Jednak nie liczyłbym iż to jest problemem, bez zlogowania auta niczego się nie dowiesz. Prędzej rozbierzesz i wymienisz pół auta nim znajdziesz przyczynę.Ross pisze:Moglby ktos nakierowac mnie, gdzie znajde czujnik polozenia walu ?