Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1Z] tnie pasek klinowy

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9 tdi 1Z] tnie pasek klinowy

Post autor: hudy » 13 sty 2011, 14:13

witam.panowie wymieniłem przed kilkoma dniami pasek klinowy.po wymianie i przejechaniu kilkunastu kilometrów widać że pasek od strony silnika jest lekko zmechacony na boku czyli lekko go przyciera.co ciekawe pompa wspomagania jest lekko przesunięta w taki sposób że koło od pompy patrząc od góry jest o jakieś 2mm z lewej strony przesunięte w stronę silnika w porównaniu z pompą wody.pompa wspomagania nie ma takiej regulacji by można ją było ustawiać w prawo lub lewo tylko jedynie ma możliwość naciągu paska.co może być nie tak?? wcześniej miałem pasek szerokości 10mm i nic takiego się nie działo.teraz założyłem taki jak powinien być czyli 11,9 i jakieś dziwne rzeczy się z nim dzieją...myślałem jeszcze o podłożeniu pod jedną ze śrub podkładki by pompa się wyrównała ale na razie chcę dojść do tego czemu ściera ten pasek.jak u was wygląda położenie koła pompy od wspomagania do koła pompy wody?? chcę zaznaczyć że ani jedna ani druga pompa nie ma luzów więc samo koło nie ma prawa się przesunąć...

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 sty 2011, 15:15

To co opisałeś ewidentnie wskazuje na to, że koła pasowe na których pracuje ten pasek nie są w osi. Troche to dziwne, bo napisałeś, że pompy nie mają luzów, a koło nie ma jak się przesunąć, może jednak coś gdzieś się przemieściło i przez to pojawił się problem ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 sty 2011, 15:24

no tak ale co by się tam miało przemieścić.raczej nie było możliwości by to się stało teraz a poprzednie paski tak nie cięło.zastanawiam się jeszcze nad jednym.czy przez to że przez kilka lat były paski o szerokości 10mm i nie wchodziły one głębiej w koło a na zewnątrz mogła pojawić się jakaś korozja lub coś takiego i przez to teraz po założeniu szerszego paska jest on ścierany przez te nierówności które powstały przez te lata...

pokazuje wam zdjęcia jak to wygląda.po pierwsze co zaznaczyłem żółtym kolorem widać że pasek nie jest ścierany na całej długości tylko co kawałek co zaznaczyłem czerwonym kolorem oraz że nie jest ścierany na całej wysokości tylko na górze przy sznurze.druga sprawa to widać że na kole u góry są takie nierówności i zadziory właśnie tam gdzie idzie góra paska.taka korozja jest na jednym i drugim kole...

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 sty 2011, 16:23

Spróbuj usunąć tą korozję jakimś drobnoziarnistym papierem ściernym.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 sty 2011, 10:16

trochę strach tam pchać ręce ale na odpalonym bym spróbował jakiś papier ścierny albo pilniczek tam przyłożyć i może by trochę tego zeszło :roll:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 sty 2011, 11:09

Pchać tam łapska na odpalonym silniku to jest samobójstwo.
Zdemontować i wtedy wyczyścić.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 sty 2011, 11:11

też myślałem by to zrobić na odpalonym silniku.może uda mi się owinąć jakiś kawałem deski papier ściernym by nie mieś bezpośredniego kontaktu z kołami...

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 sty 2011, 11:34

hudy, ja miałem także przestawione to koło, chyba nawet od pompy wspomagania, (ale pewien nie jestem czy od niej czy od pompy wody) sam nie wiem czemu ale jakieś 0,5cm było przesunięte w stronę silnika w stosunku do drugiego... :shock: Ściągnąłem go i pod śruby podłożyłem podkładki tak, że się wyrównało ;-) Proponuję odkręcić to koło, wyczyścić dokładnie, podłożyć podkładki i wtedy już powinno wszystko być ok. :-D

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 sty 2011, 11:54

ale tez ci cięło pasek czy tylko miałeś to koło przestawione?? bo ja to koło pewnie już dawno mam przestawione bo nie wierzę by to się teraz właśnie stało a paska mi nie cięło...

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 sty 2011, 12:03

Coś tam zdaje się troszkę po przytarło, ale nie tak jak u Ciebie... Mimo wszystko koła powinny być w jednej linii.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 sty 2011, 12:43

pewnie kiedyś z tym zrobię.na razie leże w łóżku z 39 stopniową gorączką więc pewnie nie prędko wejdę pod samochód <ok> będę musiał coś włożyć miedzy pompę a łapę która ją trzyma to może trochę się naprostuje...

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 sty 2011, 14:13

No dokładnie, zdrowie najważniejsze ;-)

Spróbuj zrobić jak radziłem, powinno pomóc. <piwo>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 sty 2011, 10:55

dziś się zastanawiałem nad tymi podkładkami no i z tego co myślę to nie wiem czy to ma większy sens a to dlatego że pompa od góry jest na dwóch lub 3 śrubach pod które można bez problemu dać podkładki ale od dołu jest na zakładkę z tym elementem co naciągamy pompę.jak dam podkładki u góry to i tak pompa nie wyrówna się z pompa wody gdyż będzie kontrował właśnie ten element na dole.chodzi o to zaznaczone na żółto.jak bym dał podkładki to wtedy pompa nie miała by przechylenia prawa lewa tylko góra dół...

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 sty 2011, 11:10

hudy, ja podłożyłem pod samo koło pasowe podkładki, dokładniej pod śrubki którymi przykręca się je do pompy. ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 sty 2011, 08:07

u mnie niestety to raczej nic nie da bo pompa nie jest na całej powierzchni przesunięta do tyłu tylko jej prawa część.jak bym podłożył podkładki pod wszystkie śruby trzymające koło to znów lewa część pompy będzie za bardzo przesunięta w stronę zderzaka.a jak podłoże tylko pod jedną stronę koła to znów nie będzie się prosto kręciło tylko będą wibracje...na dole masz mały szkic jak to mniej więcej wygląda.przesunięcie jest mniej więcej o 2mm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl