[b4 1.9 tdi 1Z] tnie pasek klinowy
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1.9 tdi 1Z] tnie pasek klinowy
witam.panowie wymieniłem przed kilkoma dniami pasek klinowy.po wymianie i przejechaniu kilkunastu kilometrów widać że pasek od strony silnika jest lekko zmechacony na boku czyli lekko go przyciera.co ciekawe pompa wspomagania jest lekko przesunięta w taki sposób że koło od pompy patrząc od góry jest o jakieś 2mm z lewej strony przesunięte w stronę silnika w porównaniu z pompą wody.pompa wspomagania nie ma takiej regulacji by można ją było ustawiać w prawo lub lewo tylko jedynie ma możliwość naciągu paska.co może być nie tak?? wcześniej miałem pasek szerokości 10mm i nic takiego się nie działo.teraz założyłem taki jak powinien być czyli 11,9 i jakieś dziwne rzeczy się z nim dzieją...myślałem jeszcze o podłożeniu pod jedną ze śrub podkładki by pompa się wyrównała ale na razie chcę dojść do tego czemu ściera ten pasek.jak u was wygląda położenie koła pompy od wspomagania do koła pompy wody?? chcę zaznaczyć że ani jedna ani druga pompa nie ma luzów więc samo koło nie ma prawa się przesunąć...
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
no tak ale co by się tam miało przemieścić.raczej nie było możliwości by to się stało teraz a poprzednie paski tak nie cięło.zastanawiam się jeszcze nad jednym.czy przez to że przez kilka lat były paski o szerokości 10mm i nie wchodziły one głębiej w koło a na zewnątrz mogła pojawić się jakaś korozja lub coś takiego i przez to teraz po założeniu szerszego paska jest on ścierany przez te nierówności które powstały przez te lata...
pokazuje wam zdjęcia jak to wygląda.po pierwsze co zaznaczyłem żółtym kolorem widać że pasek nie jest ścierany na całej długości tylko co kawałek co zaznaczyłem czerwonym kolorem oraz że nie jest ścierany na całej wysokości tylko na górze przy sznurze.druga sprawa to widać że na kole u góry są takie nierówności i zadziory właśnie tam gdzie idzie góra paska.taka korozja jest na jednym i drugim kole...
pokazuje wam zdjęcia jak to wygląda.po pierwsze co zaznaczyłem żółtym kolorem widać że pasek nie jest ścierany na całej długości tylko co kawałek co zaznaczyłem czerwonym kolorem oraz że nie jest ścierany na całej wysokości tylko na górze przy sznurze.druga sprawa to widać że na kole u góry są takie nierówności i zadziory właśnie tam gdzie idzie góra paska.taka korozja jest na jednym i drugim kole...
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
hudy, ja miałem także przestawione to koło, chyba nawet od pompy wspomagania, (ale pewien nie jestem czy od niej czy od pompy wody) sam nie wiem czemu ale jakieś 0,5cm było przesunięte w stronę silnika w stosunku do drugiego... :shock: Ściągnąłem go i pod śruby podłożyłem podkładki tak, że się wyrównało Proponuję odkręcić to koło, wyczyścić dokładnie, podłożyć podkładki i wtedy już powinno wszystko być ok.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
dziś się zastanawiałem nad tymi podkładkami no i z tego co myślę to nie wiem czy to ma większy sens a to dlatego że pompa od góry jest na dwóch lub 3 śrubach pod które można bez problemu dać podkładki ale od dołu jest na zakładkę z tym elementem co naciągamy pompę.jak dam podkładki u góry to i tak pompa nie wyrówna się z pompa wody gdyż będzie kontrował właśnie ten element na dole.chodzi o to zaznaczone na żółto.jak bym dał podkładki to wtedy pompa nie miała by przechylenia prawa lewa tylko góra dół...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
u mnie niestety to raczej nic nie da bo pompa nie jest na całej powierzchni przesunięta do tyłu tylko jej prawa część.jak bym podłożył podkładki pod wszystkie śruby trzymające koło to znów lewa część pompy będzie za bardzo przesunięta w stronę zderzaka.a jak podłoże tylko pod jedną stronę koła to znów nie będzie się prosto kręciło tylko będą wibracje...na dole masz mały szkic jak to mniej więcej wygląda.przesunięcie jest mniej więcej o 2mm.