Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ Audi 80 Tdi ] turbo

mateusz3571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 28 cze 2010, 12:41
Lokalizacja: Lubaczów

[ Audi 80 Tdi ] turbo

Post autor: mateusz3571 » 19 lip 2010, 19:32

Witam. Mam wrażenie ze auto się wolniej rozpędza. co może być tego przyczyna? czyżby turbina?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 lip 2010, 19:39

Przyczyny:

- złej jakości paliwo
- trące klocki
- padająca pompa
- mała dawka paliwa
- słabe ciśnienie doładowania
- słabo naciskasz pedał gazu
I tak dalej, i tak dalej. Wróżki tutaj nie znajdziesz.

Czuję ból w kolanie, myślisz, że to reumatyzm? Brak danych by coś określić.

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 19 lip 2010, 19:43

trepek idź do lekarza jak cię noga boli bo to może być ciąża poza maciczna ;-) a kolega wyżej niech Vaga podepnie i będzie wszystko jasne

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kermit1978 » 20 lip 2010, 19:36

Sugerował bym vaga na początek - jeśli to pierburg to można się wiele dowiedzieć. Po za tym wymienić filtry paliwowy i od powietrza. Jeśli podczas przyśpieszania auto poddymia na czarno sprawdzić cały dolot czy jest szczelny i tym samym w miarę czysty: filtr powietrza - turbawka - IC - kolektor ssący. Jeśli auto przyśpiesza dobrze tylko do pewnych obrotów a potem już muł podmienić od kogoś N75 (lub podmienić ten z klimatyzacji u mnie jest taki sam) - bądż zrobić bajpas. To samo można spróbować z przepływomierzem ma on duże znaczenie jeśli chodzi o dawkowanie paliwa. Spróbować poruszyć sztangę pod turbinką może być zapieczona. Dalej trzeba sprawdzić szczelność - stan wężyków ciśnieniowych (wszystkich).
To wszystko można zrobić samemu i na forum jest wszystko dokładnie opisane każda z tych części którą wymieniłem wyżej więc nie będę się rozpisywał.
Miałem podobny objaw u mnie okazał się to przepływomierz - (bosch).

Pozdro

[ Dodano: 2010-07-20, 19:37 ]
Podpiąć manometr i sprawdzić doładowanie...

mateusz3571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 28 cze 2010, 12:41
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: mateusz3571 » 20 lip 2010, 19:48

Auto po prostu wolno się rozpędza :(

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 20 lip 2010, 19:57

tak jak Ci wyżej napisali zrób. zaloguj gr 000 w BS do tego dynamicznie i statycznie 011. 003. 010. 008. 013

mateusz3571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 28 cze 2010, 12:41
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: mateusz3571 » 20 lip 2010, 20:03

a w którym miejscu znajduje się IC? bi jestem zielony w tych sprawach ;/

[ Dodano: 2010-07-20, 20:04 ]
i kolektor ssący?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 20 lip 2010, 20:04

koło prawego nadkola. musisz od spodu wejsć,

mateusz3571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 28 cze 2010, 12:41
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: mateusz3571 » 20 lip 2010, 20:06

wychodzi na to ze jest on troszkę z oleju zachlapany;/ jaka jest tego przyczyna?;/ :(

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 20 lip 2010, 20:11

może być z odmy olej a w gorszym przypadku z turbo

mateusz3571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 28 cze 2010, 12:41
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: mateusz3571 » 20 lip 2010, 20:12

jeśli z turbo tzn ze turbo pada??

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 20 lip 2010, 20:12

jak troszke to nic nie panikuj to norma.

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 20 lip 2010, 20:23

musisz to wyczyścić i obserwować ile tego oleju się pojawia bo jeśli tam nie zaglądałeś to miało prawo się nazbierać

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 20 lip 2010, 20:54

Ściągnij gumowy przewód doprowadzający powietrze do turba (ten wychodzący z obudowy filtra powietrza), wsadź do turba dwa palce, chwyć za ośkę wirniki i poruszają nią (nic na chama, normalnie) i napisz jaki jest luz. Oczywiście na wyłączonym silniku.

mateusz3571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 28 cze 2010, 12:41
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: mateusz3571 » 20 lip 2010, 21:07

tego oleju jest tyle, że aż ta poduszka co silnik trzyma jest cała z oleju ;/;/ a ośkę jutro sprawdzę..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl