Witam
Mam takie pytanie do klubowiczaów - mianowicie czy przy szczelonej uszczelce pod głowicą musi być zauważalne przedostawanie się oleju do płynu chłodzącego lub odwrotnie? Mi od co najmniej roku zawsze ubywało płynu, ale w niewielkich ilościach, jednak ostatnio przy niższej temperaturze po kilkuset kilometrach płyn zszedł z poziomu "max" poniżej "min" Nie zauwazylem zadnego wycieku, ani nie ma płynu w oleju, ani oleju w płynie. Obawiam sie czy nie bedzie to wina uszczelki, ale moze ktos ma jeszcze jakis pomysl???
[B4 1Z] Ubywa płynu chłodzącego
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Martwisz sie chłopie na zapas i podejrzewasz od razu najgorsze Skoro jak napisałeś uszczelka jest szczelna, nie widzisz sladów w zbiorniczku czy pod korkiem oleju, to o co kaman?. Jest conajmniej kilka innych miejsc z ktorych moze ubywac plyn: posprawdzaj opaski zaciskowe, króćce, szczególne ten z tyłu głowicy. Nie parują ci czasem szyby ostatnio, że tak jeszcze zapytam?
Czlowiek zawsze od razu podejrzewa najgorsze. Nie mam wiedzy wiec myslalem ze moze palic płyn mimo, ze nie widać go w oleju. Ale co do parowania szyb, to faktycznie, nie pamietam żeby w poprzednich latach tak parowalo jak teraz jak tylko jest nieco deszczu i zimniej... A o czym to parowanie swiadczy??percevalle pisze:Martwisz sie chłopie na zapas i podejrzewasz od razu najgorsze Skoro jak napisałeś uszczelka jest szczelna, nie widzisz sladów w zbiorniczku czy pod korkiem oleju, to o co kaman?. Jest conajmniej kilka innych miejsc z ktorych moze ubywac plyn: posprawdzaj opaski zaciskowe, króćce, szczególne ten z tyłu głowicy. Nie parują ci czasem szyby ostatnio, że tak jeszcze zapytam?
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Zanim to zrobisz, posprawdzaj to co napisalem, opaski, króćce, sprawdz czy nie wycieka z tego krocca przy głowicy z tyłu. Jak to sprawdzisz to zastanow sie czy jak włączysz nadmuch nie leci ci para z kratek, czy czujesz wtedy zapach plynu chłodniczego, czy nagrzewanie wogole cos pomaga na zaparowane szyby. Sprawdz też czy pod nogami kierowcy i pasażera nie jest mokro. Nie mowie ze to na pewno nagrzewnica, ale na to mi wskazuje. Kłopoty z nią najczesciej są o tej porze roku, trudno ją sprawdzic bo jej poprostu nie widac. Nie kosztuje drogo 40-80zl ale jej wymiana to caly dzien roboty bo deske rozdzielcza trzeba sciagac. Poszukaj w dziale download, albo warsztat i poczytaj o nagrzewnicy, to sam bedziesz wiedzial czy objawy pasują.