Witam
Wstawiłen kiedyś na forum moje logi z grupy 000 w odpowiedzi Przemik napisał
,,Wszystkie wartosci są OK - tylko ostatnia jest cos nie halo.
Pozycja 10 to przepływomierz - wartosć powinny oscylowac w granicach :
do wersji softu D05 - 55...80,
od wersji D06 - 80...99. ,,
Moja odczytana wartość to 150.Postanowiłem sie temu przyjrzeć.Dostałem informacje od byłego właściciela że kiedyś jakiś mechanik rozbierał przepływomierz i coś tam przestawiał.Postanowiłem zdjąć pokrywkę i tam zajrzeć.Na pierwszy rzut o zauważyłem ślad na kółku napinacza co dało mi do zrozumienia że było tam przestawiane.
Druga rzecz to że na włączonym silniku i wolnych obrotach suwak oscyluje na srodku skali co wydaje mi się dziwne bo po co wtedy ten poczatkowy fragment płytki ?Po zwiększeniu obrotów jest taki moment że suwak jest już na końcu a pod butem jest jeszcze miejsce,czyli pomiar powietrza jest jakby przesunięty o te pól skali.Zastanawiam sie czy przypadkiem poczatkowy fragment płytki oporowej nie jest uszczkodzony i ktoś zmiejszył opór sprężyny aby wyeliminować ten początkowy fragment.Aby po zapaleniu znalazł się już poza zakresem czyli na środku.
Mam zamiar ściągnąc metalową płytkę i w otworach na mocowania zrobić milimetrowe fasolki aby lekko przesunąć płytkę by suwak znalazł sie w innym miejscu i pracował jakby na nowej ścieżce.A potem regulacje spreżyny
Mam zapytanie do znawców tematu czy jestem na dobrem tropie ? i czy ktoś sie orientuje :
1.czy cały potencjometr pracuje liniowo i jakia jest rezystancja np.w punkcie 0 ,1/4 ,1/2 , 3/4 ,1 płytki oporowej
2.jaki jest naciąg kółeczka (pół obrotu ,obrót czy więcej)
3.jakie jest napiecie na wyjściu do Eku na wolnych obrotach
Tu jest zdjecie wnętrza przepływomierza.To akurat nie mój ale wizualnie taki sam.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c1 ... 368d3.html
Jeżeli ma ktoś jaką wiedze na ten temat to bardzo proszę bo narazie zbieram informacje by przystąpiś do działania.
[B4 1Z] Ustawienie przepływomierza Bosch
ja sam osobisce nie rozbieralem przepływki ale wiem ze pomiedzy 1 i 4 pinem znajduje sie termistor czujnik temp powietrza i jego wartosci:
0C - 5600 omów okolo
20C - 2500
30C - 1800
50C - 800
80C - 325
100C - 200
Na wtyczce pomiedzy pinem 2 i 3 napiecie powinno wynosic 5V po włączenieu zapłonu jest to napiecie idace na wejscie potencjometru zas po uruchomienieu silnika pomiedzy pinem 2 i 4 pinempowinno zawierac sie pomiedzy 0.5v - 1.5V, zwiekszajac predkosc wartosc napiecia powinna rosnac do okolo 4.5V :mrgreen:
0C - 5600 omów okolo
20C - 2500
30C - 1800
50C - 800
80C - 325
100C - 200
Na wtyczce pomiedzy pinem 2 i 3 napiecie powinno wynosic 5V po włączenieu zapłonu jest to napiecie idace na wejscie potencjometru zas po uruchomienieu silnika pomiedzy pinem 2 i 4 pinempowinno zawierac sie pomiedzy 0.5v - 1.5V, zwiekszajac predkosc wartosc napiecia powinna rosnac do okolo 4.5V :mrgreen:
Filmik oczywiście oglądnięty ale pomiarów jeszcze nie zrobiłem miernik na weekend zostawiłem w pracy i klapa ale zrobiłem test z przekręceniem kółeczka i tak:
Po przekręceniu w prawo wartość odczytana z 150 zmieniła sie na 135 zrobiłem jazdę próbną i zdecydowanie zamuliło auto
Następnie przekręciłem w lewo ,odczyt w Delta skan 163.Jazda próbna zdecydowanie poprawiła sie dynamika niż na ustawieniach 150.I niestety siadła bateria w laptopie a chciałem jeszcze sprawdzić dynamicznie.Dałem jeszcze delikatnie w lewo i zamknąłem pokrywkę na silikon .Moje pytanie
1. czy odczyt delta skan to te same wartości co w Vag-u ?
2. Na ile bezpieczne dla silnika jest takie ustawienie klapki i czy np nie wzrośnie spalanie ?.I czy ewentualnie mogę jeszcze zmniejszyć naciąg sprężyny a jak tak to do jakiej wartości otczytanej w Delta skan ?(WOLNE OBROTY )
Po przekręceniu w prawo wartość odczytana z 150 zmieniła sie na 135 zrobiłem jazdę próbną i zdecydowanie zamuliło auto
Następnie przekręciłem w lewo ,odczyt w Delta skan 163.Jazda próbna zdecydowanie poprawiła sie dynamika niż na ustawieniach 150.I niestety siadła bateria w laptopie a chciałem jeszcze sprawdzić dynamicznie.Dałem jeszcze delikatnie w lewo i zamknąłem pokrywkę na silikon .Moje pytanie
1. czy odczyt delta skan to te same wartości co w Vag-u ?
2. Na ile bezpieczne dla silnika jest takie ustawienie klapki i czy np nie wzrośnie spalanie ?.I czy ewentualnie mogę jeszcze zmniejszyć naciąg sprężyny a jak tak to do jakiej wartości otczytanej w Delta skan ?(WOLNE OBROTY )