Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

uszczelka pod glowica a glowica

ODPOWIEDZ
fifinio11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:19

uszczelka pod glowica a glowica

Post autor: fifinio11 » 11 kwie 2010, 22:10

Witam.
dzisiaj mając wolna chwile bawiłem sie trochę z silnikiem a konkretnie uszczelka pod głowica.
na drodze nie spotkałem żadnych przeszkód lecz po ściągnięciu głowicy zauważyłem pęknięcia miedzy zaworami,po 1 na każdym cylindrze.
Auta gdy nie było rozebrane paliło dobrze, moc jak na 1.6 TD miało też lecz gdy auto po chodziło węzę od układu chłodzenia robiły sie twarde zaś gdy odkręciłem korek od zbiorniczka to szlo powietrze i bulgotało
W związku z tym chciał bym zasięgnąć kilka informacji czy to jest wina uszczelki czy może tych pęknięć. Więcej nigdzie nie było nic widać tylko miedzy zaworami.
Założyć nowa uszczelkę i skręcić normalnie czy może rozglądać sie już za nowa głowica?

Dziękuję wszystkim za pomoc i cenne rady. Jutro dodam kilka zdjęć z całej operacji

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 kwie 2010, 23:11

_Uwaga

Pęknięcia między zaworami w 1,6D/TD to normalne. Ten typ tak ma i nie ma co się tym przejmować. U mnie też były te pęknięcia.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 kwie 2010, 00:41

Splanuj głowicę, sprawdź ją na szczelność, kup uszczelkę metalową Erlinga od 1.9 TD (AAZ), nowe uszczelki w głowicy, skręć to jak trzeba i ciesz się jazdą. Przetkaj kanały w głowicy i tyle.
Pęknięcia to norma, jeśli występują między zaworami w cylindrze a nie między samymi cylindrami to jest wszystko w jak najlepszym porządku. Aha, grubość pęknięć nie może przekraczać 0.5mm.

Ubiegając może Twoje kolejne pytania: jak zawory będą latać to się tym też nie przejmuj (norma do 1.3mm chociaż i przy większych luzach dobrze spełniają swoje zadanie), sprawdź głowicę na szczelność.

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 12 kwie 2010, 19:55

ja tydzień temu miałem taka operacje... płyn wywalało ze zbiorniczka tworzyło się ciśnienie.. sprawdziłem głowice na szczelność koszt 80 zł, okazało sie ze pęknięta pod komorą... kupiłem nową niby wszystko ok ale chodziła na 3 przy czym strasznie kopcila.. okazało sie ze zawór byl lekko skrzywiony i nie domykał i znów musiałem zdejmować głowice nowa uszczelka itp.. wiec jak kupujesz druga głowice sprawdzaj wszystko zeby później znow nie rozbierac :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl