Witam.
dzisiaj mając wolna chwile bawiłem sie trochę z silnikiem a konkretnie uszczelka pod głowica.
na drodze nie spotkałem żadnych przeszkód lecz po ściągnięciu głowicy zauważyłem pęknięcia miedzy zaworami,po 1 na każdym cylindrze.
Auta gdy nie było rozebrane paliło dobrze, moc jak na 1.6 TD miało też lecz gdy auto po chodziło węzę od układu chłodzenia robiły sie twarde zaś gdy odkręciłem korek od zbiorniczka to szlo powietrze i bulgotało
W związku z tym chciał bym zasięgnąć kilka informacji czy to jest wina uszczelki czy może tych pęknięć. Więcej nigdzie nie było nic widać tylko miedzy zaworami.
Założyć nowa uszczelkę i skręcić normalnie czy może rozglądać sie już za nowa głowica?
Dziękuję wszystkim za pomoc i cenne rady. Jutro dodam kilka zdjęć z całej operacji
uszczelka pod glowica a glowica
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Splanuj głowicę, sprawdź ją na szczelność, kup uszczelkę metalową Erlinga od 1.9 TD (AAZ), nowe uszczelki w głowicy, skręć to jak trzeba i ciesz się jazdą. Przetkaj kanały w głowicy i tyle.
Pęknięcia to norma, jeśli występują między zaworami w cylindrze a nie między samymi cylindrami to jest wszystko w jak najlepszym porządku. Aha, grubość pęknięć nie może przekraczać 0.5mm.
Ubiegając może Twoje kolejne pytania: jak zawory będą latać to się tym też nie przejmuj (norma do 1.3mm chociaż i przy większych luzach dobrze spełniają swoje zadanie), sprawdź głowicę na szczelność.
Pęknięcia to norma, jeśli występują między zaworami w cylindrze a nie między samymi cylindrami to jest wszystko w jak najlepszym porządku. Aha, grubość pęknięć nie może przekraczać 0.5mm.
Ubiegając może Twoje kolejne pytania: jak zawory będą latać to się tym też nie przejmuj (norma do 1.3mm chociaż i przy większych luzach dobrze spełniają swoje zadanie), sprawdź głowicę na szczelność.
ja tydzień temu miałem taka operacje... płyn wywalało ze zbiorniczka tworzyło się ciśnienie.. sprawdziłem głowice na szczelność koszt 80 zł, okazało sie ze pęknięta pod komorą... kupiłem nową niby wszystko ok ale chodziła na 3 przy czym strasznie kopcila.. okazało sie ze zawór byl lekko skrzywiony i nie domykał i znów musiałem zdejmować głowice nowa uszczelka itp.. wiec jak kupujesz druga głowice sprawdzaj wszystko zeby później znow nie rozbierac