Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Wibracje na kierownicy oraz lewym lusterku na zi

majuDJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 15 sty 2011, 14:41

[B4 1.9 1Z] Wibracje na kierownicy oraz lewym lusterku na zi

Post autor: majuDJ » 25 lis 2016, 10:55

Witam

Mojemu koledze udało się kupić fajne Audi 80 Avant B4 1.9TDI 1Z 1995r z przebiegiem 360 tys km.
Jest jedna bolączka tego auta czyli wymienione w tytule wibracje kierownicy oraz lusterka od strony kierowcy na wolnych obrotach i zimnym silniku, przy ciepłym występują wibracje ale zmniejszone o jakieś 70%. Sprzedający twierdził, że to wina poduszek silnika lub skrzyni. Mechanik natomiast stwierdził, że to nie poduszki tylko na 99% wtryski paliwa. Lecz po podłączeniu komputera nadal nie ma pewnego winowajcy. W najbliższym czasie kolega planuje wymienić kompletny rozrząd z pompą wody, oleje i filtry oraz uszczelniacze silnika oraz skrzyni więc może po tych zabiegach w szczególności z rozrządem coś się poprawi. Mechanik zalecił wlanie na pół baku diesla premium 2-3 buteleczki płynu STP do czyszczenia wtrysków. Kolega tak zrobił tylko 2 butelki na cały bak paliwa premium z BP. Ma przetestować przez weekend. Ponadto Audi ma wgrany jakiś program i mechanik twierdzi, że ten program jest zły ponieważ dawka paliwa jest ustawiona tak, że pali mniej niż seryjne 1Z oraz, że silnik myśli, że cały czas panuje temperatura -40stopni czy jakoś tak. Ogólnie kolega planuje powrót do serii lub dobry program. Niestety nie wiemy jakie to będą koszty bo jeden tuner powiedział, że już z 8 lat na oczy takiego silnika nie widział i musi poszukać odpowiedni kabel do tego modelu.

Czy ktoś się spotkał z takimi wibracjami na kierownicy i na lusterku? Ja się spotkałem kiedyś z identycznymi wibracjami w BMW e36 318tds u taty, ale jemu to nie przeszkadzało i nic nie robił z tym.

Czy w B4 w modelu z z 95r były jakieś opcje, że zwierciadło od strony kierowcy powiększa jak w lusterku do makijażu. U mojego kolegi niestety coś takiego jest, że lustro jakby przybliżało obraz. Czy może ktoś zainstalował sobie takie nieoryginalne zwierciadło z np powodu wady wzroku?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 25 lis 2016, 11:14

Sprawdź poduszki silnika czy sa oryginalne , bo na zamiennikach będzie właśnie drżało wszystko.

Tylko i wyłacznie oryginalne używane od 4-ro cylindrowych silników.

Co to za program ma wgrany :?: Bo mi zalatuje to chipbox'em z allegro paluszkiem_nono

Teraz tunerzy , to robią przez złacze OBD i bez wyciagania ECU i lutowania kości w tych nowszych autach.

Interfejs do 80-tki


Obrazek

Obrazek

Trzeba doprowadzić auto do stanu używalności.
Skoro 1995r , więc idzie sprawdzić wszystko łacznie z korekcjami wtryskiwaczy.
Sprawdzić kąt wtrysku i dawkę , ewentualnie poprawić na 3 - 4 mg.
Jesli chip box ma zamontowany , to go wywalić lub jesli faktycznie jakiś program jest , to wogóle wypiąć ecu , zamówić od Muniora 16 bit z witaminką i będziesz miał pewność , że tam jest program z prawdziwego zdarzenia zrobiony a nie jakies oporniki.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2016, 11:30 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 2 razy.

majuDJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 15 sty 2011, 14:41

Post autor: majuDJ » 25 lis 2016, 11:26

Ok. Powiem koledze by kazał sprawdzić mechanikowi czy poduszki silnika/skrzyni się oryginalne czy nie np jakieś FEBI. Ewentualnie powiem koledze by kupił w ASO oryginały i zmienił profilaktycznie. Niestety nie wiem co to za chip tuning. Kolega chciałby powrotu do serii ewentualnie umiarkowany dobry pogram w zależności jaki będą koszt. Lecz mechanik mnie nastraszył, że tanio nie będzie pewnie z powodu 8 bitowego komputera o ile nikt wcześniej nie wymienił na 16 bitowy. A jeden znany tuner powiedział, żebym mu dał z kilka dni wcześniej znać bo musi poszukać sprzętu ( kabla) do tego jak to nazwał "dziadka".

Taka poduszka będzie pasować do 80B4 1.9TDI 1Z z 1995?
http://allegro.pl/lemforder-poduszka-si ... 98992.html

i adekwatnie mam rozumieć, że LEMFORDER na lewą stronę 8A0199379 ?
Ostatnio zmieniony 25 lis 2016, 11:36 przez majuDJ, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 25 lis 2016, 11:33

majuDJ pisze: tanio nie będzie pewnie z powodu 8 bitowego komputera o ile nikt wcześniej nie wymienił na 16 bitowy.
Raczej nikt nie wymienił , w 80 -tce tylko 8 bitowe były.

Zabawe z tunerem niech zostawi narazie.

Munior ma ECU 8 i 16 bitowe z programami różnymi do 80 -tki.
1995r , to może i ECU z końcówką AP jest , więc 16 bit podchodzi zamiennie bez przekładania pinów w kostce.

Co do poduszek z ASO , to może przestraszyć się , gdy usłyszy ich cenę <niedowiarek> boisie

prawa poduszka od strony pasażera

Może zadzwonic do niego i zapytać czy ma tez lewą.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2016, 11:42 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.

majuDJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 15 sty 2011, 14:41

Post autor: majuDJ » 25 lis 2016, 11:42

Ok to kumpel umówił się już na wymianę:

1. Kompletnego rozrządu z pompą wody o nowym płynem G12
2. Wymiany oleju na Motul 8100 X-cess 5W40 + komplet filtrów MANN/Filtron
3. Wymianę uszczelniaczy w silniku i skrzyni ( mechanik powiedział, że musi zdjąć skrzynię)
4. Sprawdzenie klimatyzacji i ewentualne wymiana chłodnicy klimy ( uciekł gaz i kilma obecnie nie działa)


Czyli mam mu powiedzieć, żeby szykował 500zł na poduszki silnika Lemfordera ?
Czy może poczekać, co będzie po wymianie rozrządu i przeczyszczeniu wtrysków płynem STP
A na koniec poprawka programu lub powrót do serii R-Performence, diagtronick, unitronick itp.?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 25 lis 2016, 11:44

Czyli mam mu powiedzieć, żeby szykował 500zł na poduszki silnika Lemfordera ?
Lemmforder tez nie da rady.

Jak nowe - to ASO
A jak używka , to tylko oryginalna z 4-ro cylindrowego silnika , najlepiej z benzynowego silnika , mniej wytłuczone będą.

majuDJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 15 sty 2011, 14:41

Post autor: majuDJ » 25 lis 2016, 11:49

To gdzie szukać nówek ori w dobrej cenie 8A0199379 oraz 8A0199382? Podzwonić po wszystkich ASO w Warszawie czy jak? Czy po prostu kupić używki z jakieś 2.0 benzyna lub innego 4 cylindrowego silnika?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 25 lis 2016, 11:53

Nowe to tylko ASO

A używki to z :
1,6 ADA
2.0 ABT
2.0 ABK
2.0 16v ACE
1.9 TD AAZ
1.9 TDI 1Z

Prawa poduszka silnika

Można zadzwonic do tego sprzedającego i zapytać czy ma lewą poduszkę.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 lis 2016, 11:57

To gdzie szukać nówek ori w dobrej cenie 8A0199379 oraz 8A0199382? Podzwonić po wszystkich ASO w Warszawie czy jak? Czy po prostu kupić używki z jakieś 2.0 benzyna lub innego 4 cylindrowego silnika?
Żadnych nówek zly_ Widziałem w "akcji" wiele takich nówek ,i nawet te droższe to porażka .Sprwdzają się tylko ori uzywki ,jak się nie chce mieć żadnych wibracji
majuDJ pisze:A jeden znany tuner powiedział, żebym mu dał z kilka dni wcześniej znać bo musi poszukać sprzętu ( kabla) do tego jak to nazwał "dziadka".
To może długo szukać ,bo nie istnieje żaden kabel do wgrywania programu do tego auta ....tu program wgrywa się do "kosci" które trzeba wylutować ,skasować i zaprogramować od nowa ,poza tym trzeba wlutować podstawki pod te kości

majuDJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 15 sty 2011, 14:41

Post autor: majuDJ » 25 lis 2016, 12:02

Jak poznać po silniku czy ma jakiś zamontowany chip box? Do gniazda w podszybiu nic nie widzę podpiętego. Gdzie taki chip box może się znajdować? Gdzie ten Munior mieszka w lubelskim? Kolega jest LBI i może by podjechał osobiście na taką wymianę komputera z 8 bit na 16 bit + witamina? Jaki to koszt jest i czy mierzył ktoś moc na hamowni po takiej samej podmiance komputera? Bo już zgłupiałem jedni chwali taki zabiegi bo są tańsze ale moc nie jest znana a drudzy, że lepiej Rogal z R-Perfomence i Master'sTuning bo tu hamowania i trele morele.

Dla kolegi jest ważne aby auto posłużyło i było zdrowe i wyglądało na ori. Nawet już przymierza się do szukania jakiegoś dobrego ori odtwarzacz bo mu się nie podoba współczesne radio CD/mp3 i wolałby jakieś Audi Beta lub np Gamma CD :)

[ Dodano: 2016-11-25, 12:02 ]
Czyli te wibracje na postoju na kierownicy oraz na lusterku os strony kierowcy to na 99% poduszki? A co powiecie, że na ciepłym silniku i postoju te wibracje są o 70% mniejsze i kierownica praktycznie nie drga ( może minimalnie) i da się zauważyć drgania tylko na zwierciadle lusterka od strony kierowcy.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 25 lis 2016, 12:03

majuDJ pisze:Kolega jest LBI
To lepiej żeby na diagnostykę komputerowa pojechał do Muniora , będzie miał pewność , że wszystkie parametry będą ustawione poprawnie , zrobi sie logi dynamiczne i oceni parametry z przepłymowierza czy nie zaniża masy powietrza i na koniec podepnie się ECU z poprawiona mapą.


Zajrzyj do wtyczki nastawnika która jest przy filtrze paliwa.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 lis 2016, 12:08

majuDJ pisze:A co powiecie, że na ciepłym silniku i postoju te wibracje są o 70% mniejsze i kierownica praktycznie nie drga ( może minimalnie) i da się zauważyć drgania tylko na zwierciadle lusterka od strony kierowcy.
Jak się twarda guma w poduszkach rozgrzeje ,to normalne że będzie mniej twarda i wibracje bedą mniejsze.Ale zimą w większe mrozy ,będzie masakra,bo można się nie doczekać nagrzania ;-) .Ja po tylu latach grzebania w tych autach ,podnosze maskę ,poruszam ręką całym silnikiem i nie patrząc na poduszki ,jestem w stanie stwierdzić czy są ori czy nie.Na ori poduchach silnik się ładnie kołysze ,na twardych podróbach ,o kołysaniu nie ma mowy ,stoi prawie jak wmurowany

majuDJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 15 sty 2011, 14:41

Post autor: majuDJ » 25 lis 2016, 12:16

MUNIOR, a gdzie mieszkasz bo kolega jest "słoikiem" i mieszka w Warszawie ale często jeździ w swoje rodzinne strony do Rossosza k. Białej Podlaskiej. Piodaj info na PW i ewentualne koszty przewrócenie auto do serii lub dobrego programu dla 1Z

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 lis 2016, 12:19

majuDJ pisze: Jaki to koszt jest i czy mierzył ktoś moc na hamowni po takiej samej podmiance komputera? Bo już zgłupiałem jedni chwali taki zabiegi bo są tańsze ale moc nie jest znana a drudzy, że lepiej Rogal z R-Perfomence i Master'sTuning bo tu hamowania i trele morele.
Jak ktoś lubi bajery typu "hamownia " i papierek z wykresem , to jego wola ,jego kasa .Jak ktoś chce miec to samo ,bez bajerów ,zawsze ma wybór i znajdzie taki sam tuning bez hamowni i papierka i nie mówię tu o wszelkiej masci "opornikach" .Jndywidualny tuning "dziadków" tdi na ori gratach ,to mit ,co pewnie po cichu przyznał by kazdy tuner ;-) Prawda jest taka ,że jak silnik i osprzęt zdrowy ,a kierowca umie się posługiwać pedalem gazu ,to tuning mu nie zaszkodzi ,jak silnik i osprzęt w nedznym stanie ,to większość ludzi od tuningu ,widząc taki stan ,raczej nie wciska takiemu komuś tuningu na siłę.Słyszałem kiedyś wypowiedz gościa zajmujacego się profesjonalnym tuningiem ,której z grubsza sens był taki ....tym starym dziadkom tdi ,projektowanym z zapasem wytrzymałości ,nawet skopany soft zbytnio nie jest w stanie zaszkodzić ,co najwyżej będzie wiecej dymu ...w przypadku nowych aut ,gdzie moc fabryczna już jest zwykle wyśrubowana ,nie ma już tak pięknie i zbyt mocnym softem ,można szybko zrobić kuku....i taka jest prawda, z którą nie sposób się nie zgodzić

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 25 lis 2016, 17:20

Niech kolega nie kombinuje z magikami bo tylko kasę w błoto wpakuje. 2 poduszki pod silnik org uzywka to jakieś 100zł. I niech jedzie do Lubartowa Mariusz mu ogarnie tak 80 ze będzie w szoku. Programy ma bardzo dobre sam mam i już nie wiem ile po montowałem kolegą i znajomym i każdy jest zadowolony. A ten chip box to nic innego jak oszukanie czujnika temp i leje ropę nie potrzebnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl