[B4 1.9 1Z] Wibracje na kierownicy oraz lewym lusterku na zi
[B4 1.9 1Z] Wibracje na kierownicy oraz lewym lusterku na zi
Witam
Mojemu koledze udało się kupić fajne Audi 80 Avant B4 1.9TDI 1Z 1995r z przebiegiem 360 tys km.
Jest jedna bolączka tego auta czyli wymienione w tytule wibracje kierownicy oraz lusterka od strony kierowcy na wolnych obrotach i zimnym silniku, przy ciepłym występują wibracje ale zmniejszone o jakieś 70%. Sprzedający twierdził, że to wina poduszek silnika lub skrzyni. Mechanik natomiast stwierdził, że to nie poduszki tylko na 99% wtryski paliwa. Lecz po podłączeniu komputera nadal nie ma pewnego winowajcy. W najbliższym czasie kolega planuje wymienić kompletny rozrząd z pompą wody, oleje i filtry oraz uszczelniacze silnika oraz skrzyni więc może po tych zabiegach w szczególności z rozrządem coś się poprawi. Mechanik zalecił wlanie na pół baku diesla premium 2-3 buteleczki płynu STP do czyszczenia wtrysków. Kolega tak zrobił tylko 2 butelki na cały bak paliwa premium z BP. Ma przetestować przez weekend. Ponadto Audi ma wgrany jakiś program i mechanik twierdzi, że ten program jest zły ponieważ dawka paliwa jest ustawiona tak, że pali mniej niż seryjne 1Z oraz, że silnik myśli, że cały czas panuje temperatura -40stopni czy jakoś tak. Ogólnie kolega planuje powrót do serii lub dobry program. Niestety nie wiemy jakie to będą koszty bo jeden tuner powiedział, że już z 8 lat na oczy takiego silnika nie widział i musi poszukać odpowiedni kabel do tego modelu.
Czy ktoś się spotkał z takimi wibracjami na kierownicy i na lusterku? Ja się spotkałem kiedyś z identycznymi wibracjami w BMW e36 318tds u taty, ale jemu to nie przeszkadzało i nic nie robił z tym.
Czy w B4 w modelu z z 95r były jakieś opcje, że zwierciadło od strony kierowcy powiększa jak w lusterku do makijażu. U mojego kolegi niestety coś takiego jest, że lustro jakby przybliżało obraz. Czy może ktoś zainstalował sobie takie nieoryginalne zwierciadło z np powodu wady wzroku?
Mojemu koledze udało się kupić fajne Audi 80 Avant B4 1.9TDI 1Z 1995r z przebiegiem 360 tys km.
Jest jedna bolączka tego auta czyli wymienione w tytule wibracje kierownicy oraz lusterka od strony kierowcy na wolnych obrotach i zimnym silniku, przy ciepłym występują wibracje ale zmniejszone o jakieś 70%. Sprzedający twierdził, że to wina poduszek silnika lub skrzyni. Mechanik natomiast stwierdził, że to nie poduszki tylko na 99% wtryski paliwa. Lecz po podłączeniu komputera nadal nie ma pewnego winowajcy. W najbliższym czasie kolega planuje wymienić kompletny rozrząd z pompą wody, oleje i filtry oraz uszczelniacze silnika oraz skrzyni więc może po tych zabiegach w szczególności z rozrządem coś się poprawi. Mechanik zalecił wlanie na pół baku diesla premium 2-3 buteleczki płynu STP do czyszczenia wtrysków. Kolega tak zrobił tylko 2 butelki na cały bak paliwa premium z BP. Ma przetestować przez weekend. Ponadto Audi ma wgrany jakiś program i mechanik twierdzi, że ten program jest zły ponieważ dawka paliwa jest ustawiona tak, że pali mniej niż seryjne 1Z oraz, że silnik myśli, że cały czas panuje temperatura -40stopni czy jakoś tak. Ogólnie kolega planuje powrót do serii lub dobry program. Niestety nie wiemy jakie to będą koszty bo jeden tuner powiedział, że już z 8 lat na oczy takiego silnika nie widział i musi poszukać odpowiedni kabel do tego modelu.
Czy ktoś się spotkał z takimi wibracjami na kierownicy i na lusterku? Ja się spotkałem kiedyś z identycznymi wibracjami w BMW e36 318tds u taty, ale jemu to nie przeszkadzało i nic nie robił z tym.
Czy w B4 w modelu z z 95r były jakieś opcje, że zwierciadło od strony kierowcy powiększa jak w lusterku do makijażu. U mojego kolegi niestety coś takiego jest, że lustro jakby przybliżało obraz. Czy może ktoś zainstalował sobie takie nieoryginalne zwierciadło z np powodu wady wzroku?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Sprawdź poduszki silnika czy sa oryginalne , bo na zamiennikach będzie właśnie drżało wszystko.
Tylko i wyłacznie oryginalne używane od 4-ro cylindrowych silników.
Co to za program ma wgrany :?: Bo mi zalatuje to chipbox'em z allegro
Teraz tunerzy , to robią przez złacze OBD i bez wyciagania ECU i lutowania kości w tych nowszych autach.
Interfejs do 80-tki
Trzeba doprowadzić auto do stanu używalności.
Skoro 1995r , więc idzie sprawdzić wszystko łacznie z korekcjami wtryskiwaczy.
Sprawdzić kąt wtrysku i dawkę , ewentualnie poprawić na 3 - 4 mg.
Jesli chip box ma zamontowany , to go wywalić lub jesli faktycznie jakiś program jest , to wogóle wypiąć ecu , zamówić od Muniora 16 bit z witaminką i będziesz miał pewność , że tam jest program z prawdziwego zdarzenia zrobiony a nie jakies oporniki.
Tylko i wyłacznie oryginalne używane od 4-ro cylindrowych silników.
Co to za program ma wgrany :?: Bo mi zalatuje to chipbox'em z allegro
Teraz tunerzy , to robią przez złacze OBD i bez wyciagania ECU i lutowania kości w tych nowszych autach.
Interfejs do 80-tki
Trzeba doprowadzić auto do stanu używalności.
Skoro 1995r , więc idzie sprawdzić wszystko łacznie z korekcjami wtryskiwaczy.
Sprawdzić kąt wtrysku i dawkę , ewentualnie poprawić na 3 - 4 mg.
Jesli chip box ma zamontowany , to go wywalić lub jesli faktycznie jakiś program jest , to wogóle wypiąć ecu , zamówić od Muniora 16 bit z witaminką i będziesz miał pewność , że tam jest program z prawdziwego zdarzenia zrobiony a nie jakies oporniki.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2016, 11:30 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 2 razy.
Ok. Powiem koledze by kazał sprawdzić mechanikowi czy poduszki silnika/skrzyni się oryginalne czy nie np jakieś FEBI. Ewentualnie powiem koledze by kupił w ASO oryginały i zmienił profilaktycznie. Niestety nie wiem co to za chip tuning. Kolega chciałby powrotu do serii ewentualnie umiarkowany dobry pogram w zależności jaki będą koszt. Lecz mechanik mnie nastraszył, że tanio nie będzie pewnie z powodu 8 bitowego komputera o ile nikt wcześniej nie wymienił na 16 bitowy. A jeden znany tuner powiedział, żebym mu dał z kilka dni wcześniej znać bo musi poszukać sprzętu ( kabla) do tego jak to nazwał "dziadka".
Taka poduszka będzie pasować do 80B4 1.9TDI 1Z z 1995?
http://allegro.pl/lemforder-poduszka-si ... 98992.html
i adekwatnie mam rozumieć, że LEMFORDER na lewą stronę 8A0199379 ?
Taka poduszka będzie pasować do 80B4 1.9TDI 1Z z 1995?
http://allegro.pl/lemforder-poduszka-si ... 98992.html
i adekwatnie mam rozumieć, że LEMFORDER na lewą stronę 8A0199379 ?
Ostatnio zmieniony 25 lis 2016, 11:36 przez majuDJ, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Raczej nikt nie wymienił , w 80 -tce tylko 8 bitowe były.majuDJ pisze: tanio nie będzie pewnie z powodu 8 bitowego komputera o ile nikt wcześniej nie wymienił na 16 bitowy.
Zabawe z tunerem niech zostawi narazie.
Munior ma ECU 8 i 16 bitowe z programami różnymi do 80 -tki.
1995r , to może i ECU z końcówką AP jest , więc 16 bit podchodzi zamiennie bez przekładania pinów w kostce.
Co do poduszek z ASO , to może przestraszyć się , gdy usłyszy ich cenę
prawa poduszka od strony pasażera
Może zadzwonic do niego i zapytać czy ma tez lewą.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2016, 11:42 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.
Ok to kumpel umówił się już na wymianę:
1. Kompletnego rozrządu z pompą wody o nowym płynem G12
2. Wymiany oleju na Motul 8100 X-cess 5W40 + komplet filtrów MANN/Filtron
3. Wymianę uszczelniaczy w silniku i skrzyni ( mechanik powiedział, że musi zdjąć skrzynię)
4. Sprawdzenie klimatyzacji i ewentualne wymiana chłodnicy klimy ( uciekł gaz i kilma obecnie nie działa)
Czyli mam mu powiedzieć, żeby szykował 500zł na poduszki silnika Lemfordera ?
Czy może poczekać, co będzie po wymianie rozrządu i przeczyszczeniu wtrysków płynem STP
A na koniec poprawka programu lub powrót do serii R-Performence, diagtronick, unitronick itp.?
1. Kompletnego rozrządu z pompą wody o nowym płynem G12
2. Wymiany oleju na Motul 8100 X-cess 5W40 + komplet filtrów MANN/Filtron
3. Wymianę uszczelniaczy w silniku i skrzyni ( mechanik powiedział, że musi zdjąć skrzynię)
4. Sprawdzenie klimatyzacji i ewentualne wymiana chłodnicy klimy ( uciekł gaz i kilma obecnie nie działa)
Czyli mam mu powiedzieć, żeby szykował 500zł na poduszki silnika Lemfordera ?
Czy może poczekać, co będzie po wymianie rozrządu i przeczyszczeniu wtrysków płynem STP
A na koniec poprawka programu lub powrót do serii R-Performence, diagtronick, unitronick itp.?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Nowe to tylko ASO
A używki to z :
1,6 ADA
2.0 ABT
2.0 ABK
2.0 16v ACE
1.9 TD AAZ
1.9 TDI 1Z
Prawa poduszka silnika
Można zadzwonic do tego sprzedającego i zapytać czy ma lewą poduszkę.
A używki to z :
1,6 ADA
2.0 ABT
2.0 ABK
2.0 16v ACE
1.9 TD AAZ
1.9 TDI 1Z
Prawa poduszka silnika
Można zadzwonic do tego sprzedającego i zapytać czy ma lewą poduszkę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żadnych nówek Widziałem w "akcji" wiele takich nówek ,i nawet te droższe to porażka .Sprwdzają się tylko ori uzywki ,jak się nie chce mieć żadnych wibracjiTo gdzie szukać nówek ori w dobrej cenie 8A0199379 oraz 8A0199382? Podzwonić po wszystkich ASO w Warszawie czy jak? Czy po prostu kupić używki z jakieś 2.0 benzyna lub innego 4 cylindrowego silnika?
To może długo szukać ,bo nie istnieje żaden kabel do wgrywania programu do tego auta ....tu program wgrywa się do "kosci" które trzeba wylutować ,skasować i zaprogramować od nowa ,poza tym trzeba wlutować podstawki pod te kościmajuDJ pisze:A jeden znany tuner powiedział, żebym mu dał z kilka dni wcześniej znać bo musi poszukać sprzętu ( kabla) do tego jak to nazwał "dziadka".
Jak poznać po silniku czy ma jakiś zamontowany chip box? Do gniazda w podszybiu nic nie widzę podpiętego. Gdzie taki chip box może się znajdować? Gdzie ten Munior mieszka w lubelskim? Kolega jest LBI i może by podjechał osobiście na taką wymianę komputera z 8 bit na 16 bit + witamina? Jaki to koszt jest i czy mierzył ktoś moc na hamowni po takiej samej podmiance komputera? Bo już zgłupiałem jedni chwali taki zabiegi bo są tańsze ale moc nie jest znana a drudzy, że lepiej Rogal z R-Perfomence i Master'sTuning bo tu hamowania i trele morele.
Dla kolegi jest ważne aby auto posłużyło i było zdrowe i wyglądało na ori. Nawet już przymierza się do szukania jakiegoś dobrego ori odtwarzacz bo mu się nie podoba współczesne radio CD/mp3 i wolałby jakieś Audi Beta lub np Gamma CD
[ Dodano: 2016-11-25, 12:02 ]
Czyli te wibracje na postoju na kierownicy oraz na lusterku os strony kierowcy to na 99% poduszki? A co powiecie, że na ciepłym silniku i postoju te wibracje są o 70% mniejsze i kierownica praktycznie nie drga ( może minimalnie) i da się zauważyć drgania tylko na zwierciadle lusterka od strony kierowcy.
Dla kolegi jest ważne aby auto posłużyło i było zdrowe i wyglądało na ori. Nawet już przymierza się do szukania jakiegoś dobrego ori odtwarzacz bo mu się nie podoba współczesne radio CD/mp3 i wolałby jakieś Audi Beta lub np Gamma CD
[ Dodano: 2016-11-25, 12:02 ]
Czyli te wibracje na postoju na kierownicy oraz na lusterku os strony kierowcy to na 99% poduszki? A co powiecie, że na ciepłym silniku i postoju te wibracje są o 70% mniejsze i kierownica praktycznie nie drga ( może minimalnie) i da się zauważyć drgania tylko na zwierciadle lusterka od strony kierowcy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
To lepiej żeby na diagnostykę komputerowa pojechał do Muniora , będzie miał pewność , że wszystkie parametry będą ustawione poprawnie , zrobi sie logi dynamiczne i oceni parametry z przepłymowierza czy nie zaniża masy powietrza i na koniec podepnie się ECU z poprawiona mapą.majuDJ pisze:Kolega jest LBI
Zajrzyj do wtyczki nastawnika która jest przy filtrze paliwa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak się twarda guma w poduszkach rozgrzeje ,to normalne że będzie mniej twarda i wibracje bedą mniejsze.Ale zimą w większe mrozy ,będzie masakra,bo można się nie doczekać nagrzania .Ja po tylu latach grzebania w tych autach ,podnosze maskę ,poruszam ręką całym silnikiem i nie patrząc na poduszki ,jestem w stanie stwierdzić czy są ori czy nie.Na ori poduchach silnik się ładnie kołysze ,na twardych podróbach ,o kołysaniu nie ma mowy ,stoi prawie jak wmurowanymajuDJ pisze:A co powiecie, że na ciepłym silniku i postoju te wibracje są o 70% mniejsze i kierownica praktycznie nie drga ( może minimalnie) i da się zauważyć drgania tylko na zwierciadle lusterka od strony kierowcy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak ktoś lubi bajery typu "hamownia " i papierek z wykresem , to jego wola ,jego kasa .Jak ktoś chce miec to samo ,bez bajerów ,zawsze ma wybór i znajdzie taki sam tuning bez hamowni i papierka i nie mówię tu o wszelkiej masci "opornikach" .Jndywidualny tuning "dziadków" tdi na ori gratach ,to mit ,co pewnie po cichu przyznał by kazdy tuner Prawda jest taka ,że jak silnik i osprzęt zdrowy ,a kierowca umie się posługiwać pedalem gazu ,to tuning mu nie zaszkodzi ,jak silnik i osprzęt w nedznym stanie ,to większość ludzi od tuningu ,widząc taki stan ,raczej nie wciska takiemu komuś tuningu na siłę.Słyszałem kiedyś wypowiedz gościa zajmujacego się profesjonalnym tuningiem ,której z grubsza sens był taki ....tym starym dziadkom tdi ,projektowanym z zapasem wytrzymałości ,nawet skopany soft zbytnio nie jest w stanie zaszkodzić ,co najwyżej będzie wiecej dymu ...w przypadku nowych aut ,gdzie moc fabryczna już jest zwykle wyśrubowana ,nie ma już tak pięknie i zbyt mocnym softem ,można szybko zrobić kuku....i taka jest prawda, z którą nie sposób się nie zgodzićmajuDJ pisze: Jaki to koszt jest i czy mierzył ktoś moc na hamowni po takiej samej podmiance komputera? Bo już zgłupiałem jedni chwali taki zabiegi bo są tańsze ale moc nie jest znana a drudzy, że lepiej Rogal z R-Perfomence i Master'sTuning bo tu hamowania i trele morele.
Niech kolega nie kombinuje z magikami bo tylko kasę w błoto wpakuje. 2 poduszki pod silnik org uzywka to jakieś 100zł. I niech jedzie do Lubartowa Mariusz mu ogarnie tak 80 ze będzie w szoku. Programy ma bardzo dobre sam mam i już nie wiem ile po montowałem kolegą i znajomym i każdy jest zadowolony. A ten chip box to nic innego jak oszukanie czujnika temp i leje ropę nie potrzebnie.