Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] większe spalanie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
luzman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 16 maja 2007, 17:41
Lokalizacja: Nysa/Łódź

[B4 1.9 1Z 90KM] większe spalanie

Post autor: luzman » 30 gru 2011, 17:57

Witam
Ostatnio moja audi zaczęła zużywać więcej paliwa niż zwykle. W moim mieście raczej nie ma dobrych mechaników, którzy mogli by to zdiagnozować bez wymiany połowy osprzętu.
Silnik to 1,9tdi 90km w chwili obecnej spala średnio 8 litrów w cyklu mieszanym. Zakładając że nie jest to sroga zima uważam iż to trochę za dużo. Wcześniej średnie spalanie wynosiło 6 do 6,5l w zimę (srogą) 7,5l. Rozważałem dwie możliwości i prosiłbym o ewentualną pomoc w tej kwestii.
1. czuć paliwo w kabinie - czy ewentualnie może to być jakiś wyciek?
2. temperatura silnika w zależności od jazdy waha się w przedziale 80-90 stopni. mam wrażenie że samochód czasami nie może się dogrzać, a kiedy już się dogrzeje i zmniejszam obroty silnika temperatura spada. Czy może mieć na to wpływ termostat czy tak w tych silnikach to wygląda?
Ostatnio zmieniony 31 gru 2011, 14:08 przez luzman, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Re: większe spalanie 1.9 tdi

Post autor: Dreamer » 30 gru 2011, 18:04

luzman pisze: 2. temperatura silnika w zależności od jazdy waha się w przedziale 80-90 stopni. mam wrażenie że samochód czasami nie może się dogrzać,
Hmmm. trochę odbiegnę od tematu...
W mojej audiczce w trasie praktycznie zawsze trzyma się 80 stopni. Stała prędkość 100km/h i nie sposób zwiększyć temp. W mieście skacze do ok. 90. Jest coś nie tak, że w trasie nie grzeje się wyżej czy wszystko jest ok?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 gru 2011, 18:51

luzman pisze:1. czuć paliwo w kabinie - czy ewentualnie może to być jakiś wyciek?
sprawdź czy gdzieś przy wtryskiwaczach nie sączy Ci się paliwo, ewentualnie przy pompie wtryskowej.
luzman pisze:Czy może mieć na to wpływ termostat czy tak w tych silnikach to wygląda?
pewnie tak, to też może mieć wpływ na zwiększone spalanie.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 30 gru 2011, 18:51

To na początek
_uwaga

Na spalanie mają wpływ warunki atmosferyczne
odcinki jakie pokonujesz dziennie
styl jazdy
sprawny układ chłodzenia ( termostat) ma być 90 stopni na zegarze już po przejechaniu od 7 do 9 kilometrów
i na pewno nie powinno być czuć paliwo w środku ja w w swoim AFN zimą jest to spalanie około 8 litrów

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 31 gru 2011, 10:29

ja w swoim podłubanym zetorze (podpis) odnotowuje na odcinkach ok 8 km do pracy w jedną stronę 8.5 litra teraz.

Na pewno nie może śmierdzieć paliwem, masz pewni e wyciek pod maską...

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 gru 2011, 14:59

luzman, sprawdź czy przewody paliwowe od baku po samą pompę masz całe i szczelne bo te pod samochodem po pewnym czasie rdzewieją i przeciekają...

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 31 gru 2011, 19:31

na samym początku sprawdź przewody przelewowe przy wtryskach

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 31 gru 2011, 23:13

auto jeśli raz osiągnie temp 90st to już tak ma trzymać czy jedziesz 50 czy 150km/h
w korku tez nie może spadać chyba że stoisz na wolnych obrotach a intensywnie ogrzewasz wnętrze wtedy na wolnych obrotach ( i tylko wtedy) może temp spaść bo przy małym obciążeniu te silniki wydzielają za mało ciepła

Awatar użytkownika
burdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 28 sie 2009, 11:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: burdi » 03 sty 2012, 09:24

Witam.
Jak już ktoś proponował sprawdź przewody przelewowe między wtryskami.
Kolejna rzecz to pompa paliwa. Jeżeli cieknie będzie to bardzo dobrze widać, będzie mokra.
Ubytki paliwa mogą też mieć miejsce na opaskach przewodów paliwowych wychodzących z filtra paliwa.

Wszystkie wyżej wymienione objawy występowały u mnie.

Co do zapachu ropy w aucie.
Jeżeli wyciek jest dość spory ( szczególnie pompa paliwa, wężyki) i kapie na rozgrzany silnik,
paliwo to jest w taki właśnie sposób "spalane" i masz spaliny pod maską, które dostają się później do auta.
W zeszłym roku zakopciłem tak całą kabinę.
Po przejechaniu kilkunastu km, sprawdź czy po podniesieniu maski nie widać dymu.

Przy okazji polecam wymianę filtra kabinowego.
Po tej akcji mój był przesączony smrodem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl