Witam
Ostatnio moja audi zaczęła zużywać więcej paliwa niż zwykle. W moim mieście raczej nie ma dobrych mechaników, którzy mogli by to zdiagnozować bez wymiany połowy osprzętu.
Silnik to 1,9tdi 90km w chwili obecnej spala średnio 8 litrów w cyklu mieszanym. Zakładając że nie jest to sroga zima uważam iż to trochę za dużo. Wcześniej średnie spalanie wynosiło 6 do 6,5l w zimę (srogą) 7,5l. Rozważałem dwie możliwości i prosiłbym o ewentualną pomoc w tej kwestii.
1. czuć paliwo w kabinie - czy ewentualnie może to być jakiś wyciek?
2. temperatura silnika w zależności od jazdy waha się w przedziale 80-90 stopni. mam wrażenie że samochód czasami nie może się dogrzać, a kiedy już się dogrzeje i zmniejszam obroty silnika temperatura spada. Czy może mieć na to wpływ termostat czy tak w tych silnikach to wygląda?
[B4 1.9 1Z 90KM] większe spalanie
[B4 1.9 1Z 90KM] większe spalanie
Ostatnio zmieniony 31 gru 2011, 14:08 przez luzman, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: większe spalanie 1.9 tdi
Hmmm. trochę odbiegnę od tematu...luzman pisze: 2. temperatura silnika w zależności od jazdy waha się w przedziale 80-90 stopni. mam wrażenie że samochód czasami nie może się dogrzać,
W mojej audiczce w trasie praktycznie zawsze trzyma się 80 stopni. Stała prędkość 100km/h i nie sposób zwiększyć temp. W mieście skacze do ok. 90. Jest coś nie tak, że w trasie nie grzeje się wyżej czy wszystko jest ok?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
sprawdź czy gdzieś przy wtryskiwaczach nie sączy Ci się paliwo, ewentualnie przy pompie wtryskowej.luzman pisze:1. czuć paliwo w kabinie - czy ewentualnie może to być jakiś wyciek?
pewnie tak, to też może mieć wpływ na zwiększone spalanie.luzman pisze:Czy może mieć na to wpływ termostat czy tak w tych silnikach to wygląda?
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
To na początek
_uwaga
Na spalanie mają wpływ warunki atmosferyczne
odcinki jakie pokonujesz dziennie
styl jazdy
sprawny układ chłodzenia ( termostat) ma być 90 stopni na zegarze już po przejechaniu od 7 do 9 kilometrów
i na pewno nie powinno być czuć paliwo w środku ja w w swoim AFN zimą jest to spalanie około 8 litrów
_uwaga
Na spalanie mają wpływ warunki atmosferyczne
odcinki jakie pokonujesz dziennie
styl jazdy
sprawny układ chłodzenia ( termostat) ma być 90 stopni na zegarze już po przejechaniu od 7 do 9 kilometrów
i na pewno nie powinno być czuć paliwo w środku ja w w swoim AFN zimą jest to spalanie około 8 litrów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
- Lokalizacja: Malbork
auto jeśli raz osiągnie temp 90st to już tak ma trzymać czy jedziesz 50 czy 150km/h
w korku tez nie może spadać chyba że stoisz na wolnych obrotach a intensywnie ogrzewasz wnętrze wtedy na wolnych obrotach ( i tylko wtedy) może temp spaść bo przy małym obciążeniu te silniki wydzielają za mało ciepła
w korku tez nie może spadać chyba że stoisz na wolnych obrotach a intensywnie ogrzewasz wnętrze wtedy na wolnych obrotach ( i tylko wtedy) może temp spaść bo przy małym obciążeniu te silniki wydzielają za mało ciepła
Witam.
Jak już ktoś proponował sprawdź przewody przelewowe między wtryskami.
Kolejna rzecz to pompa paliwa. Jeżeli cieknie będzie to bardzo dobrze widać, będzie mokra.
Ubytki paliwa mogą też mieć miejsce na opaskach przewodów paliwowych wychodzących z filtra paliwa.
Wszystkie wyżej wymienione objawy występowały u mnie.
Co do zapachu ropy w aucie.
Jeżeli wyciek jest dość spory ( szczególnie pompa paliwa, wężyki) i kapie na rozgrzany silnik,
paliwo to jest w taki właśnie sposób "spalane" i masz spaliny pod maską, które dostają się później do auta.
W zeszłym roku zakopciłem tak całą kabinę.
Po przejechaniu kilkunastu km, sprawdź czy po podniesieniu maski nie widać dymu.
Przy okazji polecam wymianę filtra kabinowego.
Po tej akcji mój był przesączony smrodem.
Jak już ktoś proponował sprawdź przewody przelewowe między wtryskami.
Kolejna rzecz to pompa paliwa. Jeżeli cieknie będzie to bardzo dobrze widać, będzie mokra.
Ubytki paliwa mogą też mieć miejsce na opaskach przewodów paliwowych wychodzących z filtra paliwa.
Wszystkie wyżej wymienione objawy występowały u mnie.
Co do zapachu ropy w aucie.
Jeżeli wyciek jest dość spory ( szczególnie pompa paliwa, wężyki) i kapie na rozgrzany silnik,
paliwo to jest w taki właśnie sposób "spalane" i masz spaliny pod maską, które dostają się później do auta.
W zeszłym roku zakopciłem tak całą kabinę.
Po przejechaniu kilkunastu km, sprawdź czy po podniesieniu maski nie widać dymu.
Przy okazji polecam wymianę filtra kabinowego.
Po tej akcji mój był przesączony smrodem.