Od jakiegoś czasu borykałem się ze zbyt późnym wstawaniem turbiny.
Skróciłem sztangę o jeden zwój. Poprawa była jednakże nie taka jakiej bym oczekiwał. Wymieniony N75. Wolna odma i zaślepiony EGR (Chociaż wydaje mi się, że muszę zrobić nową blaszkę bo stara się chyba przepala).
Wykonywałem logi dynamiczne, które są tutaj na końcu tematu :
https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-probl ... t62290.htm
Może wyglądają nieporadnie ale sam je robiłem.
Dziś podczas mojego pierwszego podejścia (pogoda) do wymiany rozrządu zauważyłem, że kiedyś podczas czyszczenia IC musiałem przy montażu zrobić to:
Usterkę naprawiłem.
Jak się później okazało nie spodobał mi się IC (dokładnie spód do mocowania kierownicy powietrza). Musiał kiedyś oberwać od spodu.
Uruchomiłem silnik i okazało się, że w samym rogu najdalej wysuniętym za zewnątrz na dole lekko dmucha. Żona dodała gazu i czułem jak ucieka powietrze jakby z dętki. No to zacząłem też wsadzać rękę gdzie się da (oczywiście z dala od pasków) i wąż wylotowy z IC również dmucha.
No to już myślałem, że jestem w domu ale kolega Kostrz stwierdził, że ładowanie "na dole" i tak jest zbyt małe. Poradził mi wymianę cienkiego wężyka idącego od wylotu IC do sterownika (wiedział o nieszczelnościach). Hm.... W sumie stąd ECU bierze informację jakie jest ciśnienie doładowania.
A już leciałem do Pana Świstaka po "nowe" turbo. Tak to tylko czeka mnie zakup IC oraz węża wylotowego.
Ale wracając do tematu.
Za poradą Kostrza udałem się do sklepu z częściami do LPG i zakupiłem 4m węża semperit wzmacnianego fi 4mm i dwa metry fi 5mm.
Problem stanowiło przejście przez ścianę grodziową. Wykonałem wprawdzie fuszerkę ale nie mogłem się po prostu doczekać efektów.
Wyszło tak:
Poczułem "MOC" i wyszło to:
Zostało kilka wężyków ale byłem już zbyt przemoczony.
poskładałem wszystko do kupy i miałem banan już po samym pierwszym przygazowaniu.
To wycinek najistotniejszej części logu dynamicznego grupy 11:
Tuesday,05,June,2012,21:02:47
028 906 021 AP ,,1,9l R4 EDC SG D41,
,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,,,,,,,,,
,TIME,all 1's=off,-2 to +2,-2 to +2,Boost Valvle,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
......
......
......
,19.00,1071,1265,1030,39.8,,,,,,,,,,
,19.64,1176,1295,1051,39.8,,,,,,,,,,
,20.26,1260,1336,1061,39.8,,,,,,,,,,
,20.91,1365,1367,1091,39.8,,,,,,,,,,
,21.56,1491,1418,1122,39.8,,,,,,,,,,
,22.19,1617,1469,1173,39.8,,,,,,,,,,
,22.82,1785,1550,1275,39.8,,,,,,,,,,
,23.46,1995,1663,1438,39.8,,,,,,,,,,
,24.07,2184,1775,1642,39.8,,,,,,,,,,
,24.72,2415,1887,1816,39.8,,,,,,,,,,
,25.35,2625,1948,1928,39.8,,,,,,,,,,
,25.99,2814,1979,2020,40.2,,,,,,,,,,
,26.63,2772,1846,1683,55.9,,,,,,,,,,
,27.25,1911,1652,1265,39.8,,,,,,,,,,
,27.89,1911,1795,1561,39.8,,,,,,,,,,
,28.53,2058,1969,1907,39.8,,,,,,,,,,
,29.17,2205,2091,2071,40.2,,,,,,,,,,
,29.81,2352,2142,2162,46.5,,,,,,,,,,
,30.45,2499,2152,2264,59.4,,,,,,,,,,
,31.10,2646,2173,2285,71.1,,,,,,,,,,
,31.73,2772,2183,2193,74.6,,,,,,,,,,
,32.37,2898,2183,2132,84.4,,,,,,,,,,
,33.01,2457,1846,1397,79.3,,,,,,,,,,
,33.65,2163,1714,1285,55.9,,,,,,,,,,
,34.30,2100,1918,1724,40.2,,,,,,,,,,
,34.94,2142,2009,1887,39.8,,,,,,,,,,
,35.55,2184,2060,1928,39.8,,,,,,,,,,
,36.16,1932,1897,1397,48.0,,,,,,,,,,
Część logu pominąłem bo wszystko robiłem sam w zaparowanym aucie i reszta to dojazd itp.
Chwilowe zawyżone (faktyczne ładowanie wyższe niż żądanie ECU) może być spowodowane chyba zbyt krótką sztangą (chociaż obecna opcja bardzo mi pasuje <ok> )
Nie wiem co to ten Duty Cycle (wartości normalne to 39,8). Może to ten EGR puszcza i trzeba zaślepić od nowa.
Tak czy siak dzień zaliczam do udanych (pomimo wstrętnej pogody i niedokończonej wymiany rozrządu (mój debiut w 1Z)).
[ Dodano: 2012-06-05, 22:14 ]
Zapomniałem dodać, że ze względu na konieczną wymianę rozrządu nie robiłem (wspomnianego logu) książkowo czyli na III biegu praktycznie od dołu z wciśniętym pedałem do podłogi.
Nie chciałem po prostu doświadczyć strzału paska.