Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 Tdi 1Z] wymiana blachy sygnałowej na wale korbowym

grzegorzzj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: Węgrów

[b4 1.9 Tdi 1Z] wymiana blachy sygnałowej na wale korbowym

Post autor: grzegorzzj1 » 23 cze 2011, 11:53

witam. przymierzam się do wymiany blachy sygnałowej z której czujnik prędkosc obrotowej szczytuje obroty. robił ktoś juz coś takiego? trzeba wymontować cały wał?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 cze 2011, 12:27

:shock: Patrzyłem do etki i prawde mówiąc nie mam pojęcia jak wygląda ta blacha. Może ktoś wyjaśnić ? Zawsze myslałem że obroty są zczytywane z pierścienia zamontowaego na kole zamachowym. Człowiek uczy się całe życie :roll:

edit: Chodzi o tą część nr 5a?
Obrazek

grzegorzzj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: grzegorzzj1 » 23 cze 2011, 13:35

tak dokładnie mi chodzi o Ten pierścien, nie wiedziałem jak dokładnie to nazwać. a teraz pytanie jak to wymontować?

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 23 cze 2011, 13:49

Trzeba zrzucać skrzynię, sprzęgło i ten dekielek co trzyma simmering wału. Odkręca się trzy śrubki i blaszka powinna zejść. Obawiam się, że jeszcze miskę trzeba będzie ściągnąć, bo zawadza.
Ja tę blachę odkręcałem, ale mi zależało aby dostać sie do dyszy natrysku oleju, dlatego wystarczyło że ją poluzowałem bez zrzucania skrzyni. W Twoim przypadku trzeba trochę się narobić. Ale co się takiego stało z tą blachą, że ją musisz wymienić? Musiałbyś ją osobiście powyginać żeby nadawała się do wymiany ;/

grzegorzzj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: grzegorzzj1 » 23 cze 2011, 14:11

wywala mi błąd czujnika g 28- nie poprawna wartość, czujnik wymieniałem, instalacje też sprawdzałem, został tylko ten pierścień. biorąc pod uwagę że kiedyś pękła mi szklanka i poszła w silnik znalazłem duży jej kawałek na czujniku.może to on ten pierścień uszkodził. ten pieścień to ostatnia nadzieja na życie mojego tdi

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 23 cze 2011, 14:40

hmmm... najprościej, to będzie zrzucić miskę i zobaczyć jak wygląda ta blacha z każdej strony, bo nie jest sztuką wyciągać kupę części, aby wymienić pierścień, który może się okazać sprawną częścią. Ta blacha musi być krzywa o ile jest, aby robiła jakieś zamieszanie.

grzegorzzj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: grzegorzzj1 » 23 cze 2011, 15:10

a jak nie ten pierścień to co może powodować ten błąd?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 23 cze 2011, 16:01

uszkodzony ECU :-/

grzegorzzj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: grzegorzzj1 » 23 cze 2011, 16:11

kupiłem używkę ecu i to samo

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 23 cze 2011, 17:28

A jakie są problemy z autem? Bo to że wyskakuje dany błąd nie musi znaczyć, że akurat on tyczy się danej części, którą opisuje kod błędu- kiedyś mądry człowiek mi to powiedział ;)

grzegorzzj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: grzegorzzj1 » 23 cze 2011, 17:56

po odpaleniu silnik nie ma wolnych obrotów, dopiero po przegazowaniu trzyma wolne. nie ma siły przewywa i tarpie, po odłączeniu wtrysku sterującego gaśnie, i wskazuje na vag dawkę paliwa 0

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 23 cze 2011, 17:58

a auto dobrze odpala? A dawka i kąt na ile jest ustawiony jak silnik pracuje? Czy on szarpie cały czas?

grzegorzzj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: grzegorzzj1 » 23 cze 2011, 18:03

odpala super. no to właśnie mówię że jak pracuje dawka jest 0, a kąt na vagu jest ok. nie nie szarpie cały czas tylko czasami. nastawnik wykluczony bo całą pompe zmieniłem

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 23 cze 2011, 18:11

A mierzyłeś rezystancję czujnika przy kompie? A dawki nie możesz zmienić przez przesuw nastawnika? Bo zero dawki na vagu, to jest bardzo duża dawka w rzeczywistości i będzie sinikiem szarpało
Masz osprzęt boscha czy pierburga?

grzegorzzj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: grzegorzzj1 » 23 cze 2011, 18:13

na kts też mam 0 dawkę, zmienianie nic nie daje też 0 tylko zmienia sie praca-albo dymi jak diabli albo nie odpala. rezystancja czujnika sprawdzana i cała instalacja wszystko, ja już na milion sposobów kombinowałem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl