[B4 1.9 1Z] Wymiana chłodnicy, układ nie odpowietrza się
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 01 gru 2015, 09:39
[B4 1.9 1Z] Wymiana chłodnicy, układ nie odpowietrza się
Witam Was wszystkich to mój pierwszy post na tym forum więc w razie czego proszę o wyrozumiałość
Ostatnio korzystając z gołoledzi rozwaliłem sobie chłodnicę w mojej rakiecie - dziura spowodowała obfite krwawienie płynem chłodniczym Zachęcony wątkami z tegoż forum samodzielnie zabrałem się za jej wymianę. Podpięcie czterech węży i jednego czujnika trójstykowego (od wiatraków jak podejrzewam) było dość proste. Problemem okazało się napełnienie układu płynem. Odkręciłem korek od zbiornika wyrównawczego i mały korek na kolanku idącym do nagrzewnicy powietrza. Odpaliłem silnik na 15-20 min. Powietrze w kabinie leci lekko ciepłe, ale i chłodnica i wszystkie węże pozostają zimne, tak jakby płyn w ogóle tamtędy nie cyrkulował. Płyn ze zbiornika wyrównawczego nie obniża poziomu, zamiast tego wywala go ze zbiornika na asfalt
Do tego mam albo uszkodzony czujnik odpowiedzialny za zegary (czy ktoś mógłby mi pomóc w zlokalizowaniu go? - szukałem w internecie, ale zdjęć mojego silnika jest jak na lekarstwo) albo same zegary - wskazówka na zegarach niemrawo podeszła do 50 st.C po tychże 20 minutach pracy.
Ostatnio korzystając z gołoledzi rozwaliłem sobie chłodnicę w mojej rakiecie - dziura spowodowała obfite krwawienie płynem chłodniczym Zachęcony wątkami z tegoż forum samodzielnie zabrałem się za jej wymianę. Podpięcie czterech węży i jednego czujnika trójstykowego (od wiatraków jak podejrzewam) było dość proste. Problemem okazało się napełnienie układu płynem. Odkręciłem korek od zbiornika wyrównawczego i mały korek na kolanku idącym do nagrzewnicy powietrza. Odpaliłem silnik na 15-20 min. Powietrze w kabinie leci lekko ciepłe, ale i chłodnica i wszystkie węże pozostają zimne, tak jakby płyn w ogóle tamtędy nie cyrkulował. Płyn ze zbiornika wyrównawczego nie obniża poziomu, zamiast tego wywala go ze zbiornika na asfalt
Do tego mam albo uszkodzony czujnik odpowiedzialny za zegary (czy ktoś mógłby mi pomóc w zlokalizowaniu go? - szukałem w internecie, ale zdjęć mojego silnika jest jak na lekarstwo) albo same zegary - wskazówka na zegarach niemrawo podeszła do 50 st.C po tychże 20 minutach pracy.
U mnie w autku jak kiedyś wymieniałem termostat ( zaciął się w pozycji zamkniętej) nie wiedziałem jak odpowietrzyć układ W niektórych dieslach sam się układ odpowietrza tylko trzeba się przejechać kawałek, najlepiej pod obciążeniem
Ja podobnie zrobiłem po wymianie termostatu wlałem płyn pościskałem lekko węże i resztek płyn wziąłem ze sobą I pomału w drogę.... jak wskazówka dochodziła do 90st to zaczęła kontrolka od płynu mrugać ( czyli oznaka że termostat zaczął się otwierać i puszczał płyn na chłodnicę ) dolałem płynu do stanu i dalej w drogę.... Pomęczyłem go troszkę pod górki i pod obciążeniem i miał te 90st i leciało ciepłe powietrze Potem sprawdzanie węże gorące góra dół chłodnica też Taką procedurę sobie przyjąłem i teraz na wiosnę muszę ponownie termostat wymieniać na ori (słabo grzeje) i tak samo zrobię.
Ja podobnie zrobiłem po wymianie termostatu wlałem płyn pościskałem lekko węże i resztek płyn wziąłem ze sobą I pomału w drogę.... jak wskazówka dochodziła do 90st to zaczęła kontrolka od płynu mrugać ( czyli oznaka że termostat zaczął się otwierać i puszczał płyn na chłodnicę ) dolałem płynu do stanu i dalej w drogę.... Pomęczyłem go troszkę pod górki i pod obciążeniem i miał te 90st i leciało ciepłe powietrze Potem sprawdzanie węże gorące góra dół chłodnica też Taką procedurę sobie przyjąłem i teraz na wiosnę muszę ponownie termostat wymieniać na ori (słabo grzeje) i tak samo zrobię.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 01 gru 2015, 09:39
Czyli rozumiem, że trzeba go trochę pomęczyć, żeby termostat puścił.
A wiesz może, który czujnik odpowiada za kontrolkę/licznik temperatury? wymieniłem jeden taki niebieski, dwupinowy zamontowany w grubym wężu wychodzącym prosto od silnika, u góry po prawej stronie, w okolicy filtra paliwa. Niestety dalej nie mam porządnego odczytu i nie wiem czy to nie jest ten czujnik czy może muszę szukać usterki gdzie indziej.
Bez odczytu temperatury silnika jeżdżę trochę w ciemno, a nie chciałbym dorżnąć silnika nim przekręci licznik xD
A wiesz może, który czujnik odpowiada za kontrolkę/licznik temperatury? wymieniłem jeden taki niebieski, dwupinowy zamontowany w grubym wężu wychodzącym prosto od silnika, u góry po prawej stronie, w okolicy filtra paliwa. Niestety dalej nie mam porządnego odczytu i nie wiem czy to nie jest ten czujnik czy może muszę szukać usterki gdzie indziej.
Bez odczytu temperatury silnika jeżdżę trochę w ciemno, a nie chciałbym dorżnąć silnika nim przekręci licznik xD
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 01 gru 2015, 09:39
codewarrior ten co wymieniłeś 2 pinowy niebieski z boku głowicy daje odczyt temperatury do ECU silnika a na wskaźnik jak mówi PieterB jest z tyłu głowicy jak patrzysz od przodu auta Tylko nie kupuj czasem Toprana bo to dziadostwo, ewentualnie Vemo lub EPS-a, mi już 3rok działa Vemo i nic nie przekłamuje.
Z resztą jest pełno tutaj postów na temat czujników temperatur i ich lokalizacji
Ten co jest wkręcony w chłodnicę jest to czujnik/włącznik wentylatorów
Z resztą jest pełno tutaj postów na temat czujników temperatur i ich lokalizacji
Ten co jest wkręcony w chłodnicę jest to czujnik/włącznik wentylatorów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 01 gru 2015, 09:39
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Jeśli zegar nic nie pokazuje to obstawiam co innego a nie czujnik.Zewrzyj drutem piny we wtyczce od tego czujnika i sprawdź czy wskazówka idzie na max. Jeśli nie to problemu szukaj w kablach, wskaźniku lub zegarach.
Sam czujnik możesz sprawdzić multimetrem. Wystarczy zmierzyć jego oporność.
Teraz zauważyłem że napisałeś że wskaźnik podszedł do 50 stopni. Po 20 minutach na wolnych obrotach to raczej norma.
Samo odpowietrzanie w 1Z trwa dość długo. Chłodnica robi się ciepła na pewno nie po 20-30 minutach na wolnych obrotach.
Sam czujnik możesz sprawdzić multimetrem. Wystarczy zmierzyć jego oporność.
Teraz zauważyłem że napisałeś że wskaźnik podszedł do 50 stopni. Po 20 minutach na wolnych obrotach to raczej norma.
Samo odpowietrzanie w 1Z trwa dość długo. Chłodnica robi się ciepła na pewno nie po 20-30 minutach na wolnych obrotach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 01 gru 2015, 09:39
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 lut 2016, 15:36
- Lokalizacja: Małopolska
Układ w 1z nie odpowietrza się od razu, na postoju samochód może chodzić i chodzić nic z tym za szybko nie zdziałasz, odpowietrzenie układu następuje samoczynnie przy wysokim ciśnieniu oraz temp rzędu 110stopni +- u mnie w 1z uklad odpowietrza sie bez zadnych problemów przy 115 stopniach. potem jest Idealnie do 87 stopni(tak trzyma wiekszosc dostepnych na rynku termostatow do tdi) . Przejedź się najpierw i zagrzej swój zetorek.
Pamietaj że przy odpowietrzeniu jest skok cisnienia i moga wyjsc na jaw wszystkie nieszczelnosci ukladu sparciale podłaczenia nie dociągnietę zaciski węży itp.
[ Dodano: 2016-03-06, 15:16 ]
Teraz mówisz wskźnik działa nie do końca dobrze a wcześniej jak było ? chłodnice kupiłes nową czy używaną ? podpinałes nowy wskźnik czy był już założony.
Pamietaj że przy odpowietrzeniu jest skok cisnienia i moga wyjsc na jaw wszystkie nieszczelnosci ukladu sparciale podłaczenia nie dociągnietę zaciski węży itp.
[ Dodano: 2016-03-06, 15:16 ]
Teraz mówisz wskźnik działa nie do końca dobrze a wcześniej jak było ? chłodnice kupiłes nową czy używaną ? podpinałes nowy wskźnik czy był już założony.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 01 gru 2015, 09:39
Za radą kolegi
sprawdziłem właśnie to zwieranie i wskazówka wędruje grzecznie do samego końca zegara, także właśnie zamawiam czujnik i jak tylko przyjdzie, wymienię go (co będzie wymagało znowu spuszczenia całego płynu, nie zdążę go tam tak szybko podmienić) to napiszę, jak to z tą temperaturą do odpowietrzania jest naprawdę o ile termostat puści odpowiednio xDhudy pisze:Zewrzyj drutem piny we wtyczce od tego czujnika i sprawdź czy wskazówka idzie na max.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
krzysiek_626 pisze:Układ w 1z nie odpowietrza się od razu, na postoju samochód może chodzić i chodzić nic z tym za szybko nie zdziałasz, odpowietrzenie układu następuje samoczynnie przy wysokim ciśnieniu oraz temp rzędu 110stopni +- u mnie w 1z uklad odpowietrza sie bez zadnych problemów przy 115 stopniach
Dokładnie,odpowietrza się samoczynnie po otwarciu termostatu 8-)hudy pisze:Odpowietrzanie następuje przy 110 stopniach? Mam 10 lat ten samochód i jeszcze czegoś takiego nie zauważyłem. Otwiera się termostat przy ok 90 stopniach i układ jest odpowietrzony...