Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Wymiana chłodnicy, układ nie odpowietrza się

codewarrior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 gru 2015, 09:39

[B4 1.9 1Z] Wymiana chłodnicy, układ nie odpowietrza się

Post autor: codewarrior » 05 mar 2016, 14:03

Witam Was wszystkich :) to mój pierwszy post na tym forum więc w razie czego proszę o wyrozumiałość :)

Ostatnio korzystając z gołoledzi rozwaliłem sobie chłodnicę w mojej rakiecie - dziura spowodowała obfite krwawienie płynem chłodniczym :/ Zachęcony wątkami z tegoż forum samodzielnie zabrałem się za jej wymianę. Podpięcie czterech węży i jednego czujnika trójstykowego (od wiatraków jak podejrzewam) było dość proste. Problemem okazało się napełnienie układu płynem. Odkręciłem korek od zbiornika wyrównawczego i mały korek na kolanku idącym do nagrzewnicy powietrza. Odpaliłem silnik na 15-20 min. Powietrze w kabinie leci lekko ciepłe, ale i chłodnica i wszystkie węże pozostają zimne, tak jakby płyn w ogóle tamtędy nie cyrkulował. Płyn ze zbiornika wyrównawczego nie obniża poziomu, zamiast tego wywala go ze zbiornika na asfalt :/

Do tego mam albo uszkodzony czujnik odpowiedzialny za zegary (czy ktoś mógłby mi pomóc w zlokalizowaniu go? - szukałem w internecie, ale zdjęć mojego silnika jest jak na lekarstwo) albo same zegary - wskazówka na zegarach niemrawo podeszła do 50 st.C po tychże 20 minutach pracy.

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 05 mar 2016, 15:14

U mnie w autku jak kiedyś wymieniałem termostat ( zaciął się w pozycji zamkniętej) nie wiedziałem jak odpowietrzyć układ :) W niektórych dieslach sam się układ odpowietrza tylko trzeba się przejechać kawałek, najlepiej pod obciążeniem

Ja podobnie zrobiłem po wymianie termostatu wlałem płyn pościskałem lekko węże i resztek płyn wziąłem ze sobą :P I pomału w drogę.... jak wskazówka dochodziła do 90st to zaczęła kontrolka od płynu mrugać ( czyli oznaka że termostat zaczął się otwierać i puszczał płyn na chłodnicę ) dolałem płynu do stanu i dalej w drogę.... Pomęczyłem go troszkę pod górki i pod obciążeniem i miał te 90st i leciało ciepłe powietrze :) Potem sprawdzanie węże gorące góra dół chłodnica też :) Taką procedurę sobie przyjąłem i teraz na wiosnę muszę ponownie termostat wymieniać na ori (słabo grzeje) i tak samo zrobię.

codewarrior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 gru 2015, 09:39

Post autor: codewarrior » 05 mar 2016, 16:03

Czyli rozumiem, że trzeba go trochę pomęczyć, żeby termostat puścił.

A wiesz może, który czujnik odpowiada za kontrolkę/licznik temperatury? wymieniłem jeden taki niebieski, dwupinowy zamontowany w grubym wężu wychodzącym prosto od silnika, u góry po prawej stronie, w okolicy filtra paliwa. Niestety dalej nie mam porządnego odczytu :/ i nie wiem czy to nie jest ten czujnik czy może muszę szukać usterki gdzie indziej.

Bez odczytu temperatury silnika jeżdżę trochę w ciemno, a nie chciałbym dorżnąć silnika nim przekręci licznik xD

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 mar 2016, 16:08

codewarrior pisze:A wiesz może, który czujnik odpowiada za kontrolkę/licznik temperatury?
szary 3 pin

codewarrior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 gru 2015, 09:39

Post autor: codewarrior » 05 mar 2016, 16:14

PieterB pisze:
codewarrior pisze:A wiesz może, który czujnik odpowiada za kontrolkę/licznik temperatury?
szary 3 pin
chodzi o ten wkręcony w chłodnicę, czy jeszcze gdzieś jest jakiś dodatkowy?

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 05 mar 2016, 16:16

codewarrior ten co wymieniłeś 2 pinowy niebieski z boku głowicy daje odczyt temperatury do ECU silnika a na wskaźnik jak mówi PieterB jest z tyłu głowicy jak patrzysz od przodu auta :) Tylko nie kupuj czasem Toprana bo to dziadostwo, ewentualnie Vemo lub EPS-a, mi już 3rok działa Vemo i nic nie przekłamuje.

Z resztą jest pełno tutaj postów na temat czujników temperatur i ich lokalizacji :)

Ten co jest wkręcony w chłodnicę jest to czujnik/włącznik wentylatorów :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 mar 2016, 16:20

codewarrior pisze:
PieterB pisze:
codewarrior pisze:A wiesz może, który czujnik odpowiada za kontrolkę/licznik temperatury?
szary 3 pin
chodzi o ten wkręcony w chłodnicę, czy jeszcze gdzieś jest jakiś dodatkowy?
w 1z jest on chyba z tyłu głowicy

codewarrior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 gru 2015, 09:39

Post autor: codewarrior » 05 mar 2016, 17:34

znalazłem go, dzięki Panowie :) ukryty był nieźle, zamówię nowy, podmienię, jak zacznie działać zegar to się odezwę jak z tym odpowietrzaniem mi poszło :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 mar 2016, 17:48

Jeśli zegar nic nie pokazuje to obstawiam co innego a nie czujnik.Zewrzyj drutem piny we wtyczce od tego czujnika i sprawdź czy wskazówka idzie na max. Jeśli nie to problemu szukaj w kablach, wskaźniku lub zegarach.
Sam czujnik możesz sprawdzić multimetrem. Wystarczy zmierzyć jego oporność.

Teraz zauważyłem że napisałeś że wskaźnik podszedł do 50 stopni. Po 20 minutach na wolnych obrotach to raczej norma.

Samo odpowietrzanie w 1Z trwa dość długo. Chłodnica robi się ciepła na pewno nie po 20-30 minutach na wolnych obrotach.

codewarrior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 gru 2015, 09:39

Post autor: codewarrior » 05 mar 2016, 17:57

Zegar coś tam pokazuje po jakimś czasie, ale nie sądzę, żeby były to prawdziwe wartości (pokazywał mi 55-60 st.C po przejażdżce 0.5 tys. km, a ja lubię depnąć i nie sądzę, żeby aż tak zimno tam było w tych rurkach). Które piny polecasz zewrzeć w tej wtyczce? i które piny mierzyć?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 mar 2016, 18:07

Najpierw sprawdź we wtyczce przy których dwóch pinach wskazówka idzie na max. Jak je znajdziesz to wtedy sprawdź którym one odpowiadają na czujniku i wtedy będziesz wiedział które mierzyć miernikiem.

krzysiek_626
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 26 lut 2016, 15:36
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: krzysiek_626 » 06 mar 2016, 15:16

Układ w 1z nie odpowietrza się od razu, na postoju samochód może chodzić i chodzić nic z tym za szybko nie zdziałasz, odpowietrzenie układu następuje samoczynnie przy wysokim ciśnieniu oraz temp rzędu 110stopni +- u mnie w 1z uklad odpowietrza sie bez zadnych problemów przy 115 stopniach. potem jest Idealnie do 87 stopni(tak trzyma wiekszosc dostepnych na rynku termostatow do tdi) . Przejedź się najpierw i zagrzej swój zetorek.

Pamietaj że przy odpowietrzeniu jest skok cisnienia i moga wyjsc na jaw wszystkie nieszczelnosci ukladu sparciale podłaczenia nie dociągnietę zaciski węży itp.

[ Dodano: 2016-03-06, 15:16 ]
Teraz mówisz wskźnik działa nie do końca dobrze a wcześniej jak było ? chłodnice kupiłes nową czy używaną ? podpinałes nowy wskźnik czy był już założony.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 mar 2016, 17:23

Odpowietrzanie następuje przy 110 stopniach? Mam 10 lat ten samochód i jeszcze czegoś takiego nie zauważyłem. Otwiera się termostat przy ok 90 stopniach i układ jest odpowietrzony...

codewarrior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 gru 2015, 09:39

Post autor: codewarrior » 06 mar 2016, 22:31

Za radą kolegi
hudy pisze:Zewrzyj drutem piny we wtyczce od tego czujnika i sprawdź czy wskazówka idzie na max.
sprawdziłem właśnie to zwieranie i wskazówka wędruje grzecznie do samego końca zegara, także właśnie zamawiam czujnik i jak tylko przyjdzie, wymienię go (co będzie wymagało znowu spuszczenia całego płynu, nie zdążę go tam tak szybko podmienić) to napiszę, jak to z tą temperaturą do odpowietrzania jest naprawdę :) o ile termostat puści odpowiednio xD

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 mar 2016, 22:41

krzysiek_626 pisze:Układ w 1z nie odpowietrza się od razu, na postoju samochód może chodzić i chodzić nic z tym za szybko nie zdziałasz, odpowietrzenie układu następuje samoczynnie przy wysokim ciśnieniu oraz temp rzędu 110stopni +- u mnie w 1z uklad odpowietrza sie bez zadnych problemów przy 115 stopniach
hudy pisze:Odpowietrzanie następuje przy 110 stopniach? Mam 10 lat ten samochód i jeszcze czegoś takiego nie zauważyłem. Otwiera się termostat przy ok 90 stopniach i układ jest odpowietrzony...
Dokładnie,odpowietrza się samoczynnie po otwarciu termostatu 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl