Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Wymiana nastawnika potencjometrycznego

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 23 kwie 2014, 11:03

MUNIOR pisze: Jak zamierzamy wkrótce pozbyć się auta ,nie warto zbyt wiele w niego inwestować ;-) Chociaż ja swojej nigdy sprzedawać nie zamierzam ,ma u mnie dożywocie :mrgreen: znam ją jak włąsną kieszeń ,za dobrze mi się nią jeżdzi i tańszego w exploatacji i naprawie auta nie znajdę ,więc żadne nowsze wynalazki ,nie robią na mnie wrażenia ;-)

Jestem tej samej myśli <ok>

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 kwie 2014, 17:45

Co do ceny regeneracji niech da komuś do myślenia fakt, że regeneracja przepływomierza klapkowego (myślałem o tym mając ABK) to koszt ok. 800 PLN oddając go do samego Boscha. A przepływka pracuje w innych całkiem warunkach więc w nastawniku koszt powinien być wyższy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 kwie 2014, 18:42

Francis1982 pisze:Co do ceny regeneracji niech da komuś do myślenia fakt, że regeneracja przepływomierza klapkowego (myślałem o tym mając ABK) to koszt ok. 800 PLN oddając go do samego Boscha. A przepływka pracuje w innych całkiem warunkach więc w nastawniku koszt powinien być wyższy.
Otóż to 8-) i dlatego tekst "regeneracja na ori cześciach boscha " ,w kwocie ok.300-350zł ,z daleka zalatuje ściemą i można go między bajki włożyć . Te 300-350zł ,pewnie nie wystarczyło by na samą ori płytkę boscha ...a gdzie robota i zarobek :?: :roll: Do tego gwarancja tylko 6 mcy :shock: na ori cześciach boscha :?: :roll: no proszę was :roll: tyle to się daje na "chińszczyznę " ,a nie na ori .W sumie na tym można by zakończyć temat o regeneracji na ori częściach boscha ,bo chyba wszystko zostało powiedziane ,a logiczne wnioski , niech każdy wyciągnie sam 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 kwie 2014, 18:52

Nie widziałem potencjometru jeszcze ale istnieje możliwość iż "niby regeneracja" polega na delikatnym rozpiłowaniu otworów montażowych na płytce i przesunięciu jej tak by wąsy poruszały się po jeszcze nieużywanej ścieżce pod warunkiem, że ta ma dalej swoje właściwości oporowe.

Ale zastrzegam. Nie widziałem czy to jest w nastawniku potencjometrycznym możliwe. Wiem natomiast, że można to zrobić w przepływomierzach klapkowych....

A gdyby się dało trochę dużo wydawać 300 PLN za delikatne rozpiłowanie kilku otworków by przesunąć płytkę. Można to wprawdzie samemu wykonać... <ok>

bazoo6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:56

Post autor: bazoo6 » 23 kwie 2014, 19:58

Panowie chyba troszkę przesadzacie . Nie wierzę że sama płytka kosztuje 300 zł . Nie znalazłem niestety na szrocie nastawnika i musiałem oddać swój do regeneracji . Oddałem go do pana z Tomaszowa . pewnie słyszeliście . ma on dobre opinie wśród wszystkich którzy korzystali z jego usług . Mam nadzieje że ja będę zadowolony :) jak padnie po roku to nie bawię się dalej w to tylko odrazu przekładka :) Narazie spróbuje tańszą metodą rozwiązać problem :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 kwie 2014, 20:19

bazoo6 pisze:Panowie chyba troszkę przesadzacie . Nie wierzę że sama płytka kosztuje 300 zł
Nie przesadzamy ,podobno kosztuje więcej niż 300 ,ale mniejasza z tym ... Problem nie w tym ile kosztuje ,tylko w tym że ona w orginale ,podobno nie występuje "luzem " ,bo ten typ nastawnika ,w zamyśle konstruktorów ,nie był przewidziany do naprawy ;-) Jak wspomniałem ,mam jeden taki nastawnik po regeneracji ,gdzie wymieniono płytkę i "wąsiki "stykowe ...tyle że na pewno nie jest to ori płytka boscha ,co widać po jakości wykonania ...ewidentnie chińszczyzna ;-) Widzialem też kiedyś jakąś ''regenerację '' gdzie płytka była niby ori ,ale coś było nacudowane ,jakiś lakier na ściezkach ....wszystko to nie wyglądało żeby miało wytrzymać lata ,wiec nie dziwię się że gwarancji jest kilka miesiecy ;-)Akutat w tym przypadku ,to była jakaś duża rzeżba ,bo auto gosciowi zdechło i już nie odpaliło ...,fakt że nie wiem po jakim czasie ,ale winny był właśnie tak " naprawiony" nastawnik ,bo po wymianie na sprawny ,auto ożyło ;-)
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2014, 20:32 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

bazoo6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:56

Post autor: bazoo6 » 23 kwie 2014, 20:24

W sumie też racja . nie widziałem jeszcze żeby kto kolwiek sprzedawał części do nastawników . Ale wiem że regenracja u tego pana nie polega na tym że na noc wkłada do wanny z naftą czy z czym innym i to wszystko . Podobno robi konkretnie i jedni mówią że płytkę wymienia drudzy że płytkę przesuwa a jeszcze inny że laserowo czy plazmowo "wytacza" ścieżki . No cóż mam nadzieje że po założeniu Moje oczko w głowie zacznie oddychać :) . a tak nawiasem ma ktoś zdjęcie z bliska tej płytki ? tylko takiej dobrej gdzie ścieżki nie są wytarte . ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 kwie 2014, 20:45

a tak nawiasem ma ktoś zdjęcie z bliska tej płytki ? tylko takiej dobrej gdzie ścieżki nie są wytarte . ?
Nie ma szans,żebyś cokolwiek zobaczył ;-) ,widziałem ich dziesiątki ,o tych zmasakrowanych ,przez "naprawiaczy "nawet nie wspomnę ,bo rzecz oczywista ,raz nawet taka "masakra " styków ,była zaplombowana plombą "serwis bosch " ,żenada ,a plomba chyba po to ,żeby nikt nie sprawadzał jak to "naprawili " :roll: ale o niektórych, nigdy nie powiedział bym że mogą być wytarte ,czy uszkodzone ,bo wyglądały w środku elegancko ...a jednak silnik na nich fiksował...Po zmierzeniu oporności,były one dalekie od fabrycznych tolerancji ...także nie tylko wytarte scieżki są przyczyną fiksowania...dlatego jest wiele różnych objawów końca tego nastawnika ,bo nie zawsze przyczyną są wytarte ściezki...Można by tak pisac i pisać w kółko ... A podsumowując <ok> wynalazek pod tytułem "nastawnik MES" zwany potencjometrycznym ,spotrafi sie zepsuć ,bez widocznych w jego wnętrzu ,jakich kolwiek śladów ,jego naprawa zwana "regeneracją" może wystarczyć na dłużej lub krócej ,w zależności od tego ,jak został naprawiony ... zwykle jest to niestety ta druga opcja .Gdyby naprawdę wymieniano płytkę i styki na ori ,można by było śmiało powiedzieć że mamy nowy nastawnik ,który bedzie tak samo zywotny jak ori ,czyli pośmiga następne ok.20 lat ...ale ta ostatnia opcja ,według mnie ,jest bardzo mało prawdopodobna ,a nawet nie mozliwa w cenie regeneracji za 300-350 zł
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 23 kwie 2014, 21:23

A teraz skąd wziąć bebechy nastawnika, "ORI" i ile trzeba Euro wyłożyć :-D
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 23 kwie 2014, 22:42

posluchaj Muniora (dla mnie mistrza ) jestem mu wdzieczny za pomoc :) ale wracajac do tematu policz sobie na spokojnie i moze jednak warto przerobic na bierburga i miec spokoj niz co 6 miesiecy placic ok 300zl ? sam czekam az mi padnie i bede przerabial;) :-P

bazoo6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:56

[B4 1.9 1Z] Po wymianie nastawnika nadal nie odpala .

Post autor: bazoo6 » 25 kwie 2014, 22:28

Panowie . nastawnik wrócił z regeneracji wszystko pięknie łądnie . montuje go . wcelowałem w ten pierścień pdołączyłem wtyczke . próbuje go zakręcić i nic ; / kilka razy go kręciłem i nadal nic ; / paliwo nie dochodzi wgl do wtrysków bo odkreciłęm jeden i patrzyłem czy coś się bedzie działo . Co może być powodem ? Oby nie pompa ; /

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 kwie 2014, 22:39

bazoo6 pisze:Co może być powodem ?
Nastawnik był z ori blokadą :?: czy bez :?: bo jak bez ,to zapewne dawkę zbyt małą ustawiłeś ,czyli zamontowałeś go na pompie ,nie dokładnie w tym miejscu ,w którym był wczesniej ...Tu znaczenie mają dziesiąte części milimetra .Jak dół pompy jest zalany ropą ,to przy "trafieniu w dawkę " powinien odpalić od strzała
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

bazoo6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:56

Post autor: bazoo6 » 25 kwie 2014, 22:45

to w takim razie muszę zaciągnąć auto do jakiegoś mechanika żeby ustawił tą dawkę ?

[ Dodano: 2014-04-25, 22:49 ]
ale to przez złe trafienie w dawke nie dawał by paliwa na wtryski wgl ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 kwie 2014, 22:52

bazoo6 pisze:to w takim razie muszę zaciągnąć auto do jakiegoś mechanika żeby ustawił tą dawkę ?
Hehe ,ustawienie dawki "żeby odpalił " ,to nie żadna sztuka ,przesuwając nastawnik w stronę ściany grodziowej zwiekszamy ,a w stronę przodu auta ,zmniejszamy ...trzeba było przed zdjęciem nastawnika zaznaczyć sobie jego położenie na pompie ,bo jak nie ma plomby i ktoś to robi po raz pierwszy ,to raczej nie trafi idealnie tak jak siedział wczesniej ;-) ...po odpleniu i tak trzeba dawkę sprawdzić i skorygować
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

bazoo6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:56

Post autor: bazoo6 » 26 kwie 2014, 07:30

No tak tylko co zrobić żeby odpalił ;/ jak paliwa wgl nie podaje na wtryski .

Ustawić samemu większą dawekę czy jak ? jeżeli tak to jak to dokładnie zrobić ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga