Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Wymiana pompy wtryskowej.

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

[1.6TD SB] Wymiana pompy wtryskowej.

Post autor: gaav1000 » 09 maja 2009, 11:39

Witam postanowiłem sam wymienić sobie pompe wtryskową w audi 1,6td sb wszystko poszło ok i w miarę szybko problem powstał gdy okazało się że trzeba ustawić rozrząd ;(
na wałku rozrządu mam znaki, pompa też ma blokowane śrubą połozenie ale jak ustawić wał nie mam na nim żadnych znaków bardzo prosze o pomoc ewentualnie jakieś foto
Ostatnio zmieniony 09 maja 2009, 13:50 przez gaav1000, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 09 maja 2009, 13:49

Na obudowie skrzyni biegów stojąc przed autem po prawej stronie skrzyni masz otwór przez który ustawiasz znak na kole zamachowym (wale). W oczku masz mieć widoczny punkt zero dokładnie po środku. Tak jak na załączonym foto.

Obrazek

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 09 maja 2009, 14:04

Dokladnie, a i pompe podczas mocowania na uchwytach daj maksymalnie w prawo[od silnika] i wtedy blokujesz ja trzpieniem fi16 albo grubym wiertlem i mozna naciagac pasek. Nastepnie juz tylko kat wtrysku poprzez ruch pompa do silnika ustawiasz, ewentualnie na zegar jak masz <ok>

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 09 maja 2009, 14:57

pasek zalozony pompka jest git ale cosik nie tak jeszcze jak dam duzo gazu to strasznie zawory slychac co moze byc nie tak? i strasznie nim trzesie przy odpalaniu

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 09 maja 2009, 15:21

Masz źle ustawiony kąt wtrysku (zbyt wczesny zapłon)

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 09 maja 2009, 16:10

i to przez to tak zawory slychac? wczesniej tego nie bylo

[ Dodano: 2009-05-09, 18:24 ]
mrozoo pisze: Nastepnie juz tylko kat wtrysku poprzez ruch pompa do silnika ustawiasz, ewentualnie na zegar jak masz <ok>

mogłbyś opisać dokładniej jak ustawic kat wtrysku bez zegarka;)
czy przez zle ustawiony kąt wtrysku strasznie zawory slychać przy dodaniu gazu?
na biegu jałowym silnik pracuje ładnie

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 09 maja 2009, 19:35

Spróbuj jeszcze poluzować wtryski,po kolei,u mnie pomogło a tez nim telepało po odpaleniu.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 10 maja 2009, 00:00

to kolego luzuj pompe na mocowaniach odpal, motor i rusz nia max w prawo od silnika az bedzie utykal i powoli dawaj nia do silnika az leciutko przekroczysz prace "maslana" (miekka) i bedzie wpadal w twarda, to po miedzy tym jest wlasciwy kat wtrysku. To jest ustawianie na oko, a raczej na sluch:P

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 10 maja 2009, 00:11

na biegu jalowym jest dobrze tylko jak mu gazu wiecej dam to zawory tak napier. i chmura dymu z tlumika, to przez zle ustawiony kat wtrysku czy jest jeszcze jakas mozliwosc?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 10 maja 2009, 00:15

gaav1000 pisze:na biegu jalowym jest dobrze tylko jak mu gazu wiecej dam to zawory tak napier. i chmura dymu z tlumika, to przez zle ustawiony kat wtrysku czy jest jeszcze jakas mozliwosc?
oblukaj ustawienie rozrzadu, 0 przeciete na wale albo dochodzace do przeciecia i na walku rozrzadu z tylu ma wejsc linial 3mm albo4mm i wtedy wykluczasz rozrzad i bawisz sie pompa

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 10 maja 2009, 00:25

czyli ma byc widoczna polowka zera na kole zamachowym czy tak?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 10 maja 2009, 09:49

gaav1000 pisze:czyli ma byc widoczna polowka zera na kole zamachowym czy tak?
ma byc tak jak na rysunku ktory Solskier pare postow wyzej zamiescil, ewentualnie zero w pol przeciete, ale oblukaj walek rozrzadu czy tez jak wal jest na 0 to czy tam wlozysz linial

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 11 maja 2009, 19:28

Podłacze sie do tematu. W czwartek mam zamair ustawiać kąt wtrysku koledze w silniku AAZ i mam dwa pytania:

- Czy odkręcając wziernik w ktory bede wkrecal czujnik zegarowy ucieknie mi paliwo z pompy?

- Ile jednostek powinno sie ustawic na zegarze (czujniku zegarowym)

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 11 maja 2009, 19:31

ucieknie troche, trzeba bedzie pokrecic moment rozrusznikiem. Ustaw na 0,95 mm i bedzie git. Robiles to juz wczesniej? Masz dluga przedluzke do czujnika zegarowego?

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 11 maja 2009, 19:58

Przedluzke i czujnik mam, pierwszy raz bede ustawial na czujnik, u siebie ustawialem wg. VAGa, byłbym wdzięczny za krótki opis jak to dokładnie zrobić, co bym krócej sie głowil i przy okazji nic nie zepsul.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl